Aihe: Akustisen kielet
1
Bleach
02.10.2003 21:45:13
Onko väliä käyttääkö akustisessa kitarassa sähkiksen kieliä vaiko nimenomaan akustiselle tarkoitettuja (kupari?) kieliä.

Mielestäni ainakin akustiselle tarkoitetut kielet (siis nämä pronssinväriset) tuntuvat jäykemmiltä.

Haittaako siis jos akustisessa käyttää sähkökitaran kieliä?
"Rock n' Roll All Night And Party Every Day"
Fortune
02.10.2003 21:52:40
Pronssiset soivat IMHO paremmin, paljon paremmin. Ja siihen jäykempään tatsiinkin tottuu, akustinen on eri soitin kuin sähköinen.
poppamies
02.10.2003 21:56:45

Haittaako siis jos akustisessa käyttää sähkökitaran kieliä?
No ei haittaa mutta eivät soi kunnolla. Niistä puuttuu se klangi. Kyllä akustiseen(metallikieliseen) kuuluu pronssiset. Aivan samaten niin akustisessa bassossa kuuluu olla kans pronssiset.
"G-strings are for strippers"
Spiridon
02.10.2003 23:29:39
mitäs eroa on mitänenytoli fosforipronssisilla ja pronssisilla kielilllä?
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
kulmahiomakone
03.10.2003 09:27:26
No ei haittaa mutta eivät soi kunnolla. Niistä puuttuu se klangi. Kyllä akustiseen(metallikieliseen) kuuluu pronssiset. Aivan samaten niin akustisessa bassossa kuuluu olla kans pronssiset.

Soivat kunnolla, ainakin minulla. Ja klangi häviää kielistä kuin kielistä ajan myötä, siksi niitä on syytä vaihtaa tiuhaan. Tosin, jos daddarioita käyttää, niin eipä tarvitse klangia kuunnella edes uusilla kielillä... Mutta jotkuthan eivät klangista edes pidä.
SURf
03.10.2003 09:46:01
mitäs eroa on mitänenytoli fosforipronssisilla ja pronssisilla kielilllä?

Pronssiset kestää pidempään ja on jotenkin "pehmeämpi" soundi. IMO
Get a haircut and get a real job.
petevon
03.10.2003 10:00:58
Ostin pari päivää sit uuden akustisen ja mielenkiinnosta siihen elixirin ne paksumömmöisemmät kielet. Oliko ne polywebit.
Positiivinen yllätys. Tosi kirkas ja hyvä soundi. Joutuu varmaan alkaa käyttää näitä jatkossa.
Olin arvosteluista lukenu et olis jotenki sisäänsoitetun kuuloiset. Ehkä näin sähkiksissä.
Meniköhän tää nyt vähän keskusteluaiheen vierestä.
Nuuskamuikkunen
03.10.2003 10:12:32
Minä laitoin pitkästä aikaa oman washburn:in kuntoon. Öljysin otelaudan ja vaihdoin Ernie Ball - Earthwood kielet, ja on kyllä nyt kuin uusi soitin. Tosin parissa päivässä hävisi se hyvä "klanggi".
Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran.
outo_O
03.10.2003 10:41:24
Tosin parissa päivässä hävisi se hyvä "klanggi".

sen "klangin" mä oon saanu takas aina ghs fast fret mömmöllä.

Luistaa paremmin, poistaa lian !

*se puhdistaa kielet
*antaa sinun soittaa nopeammin
*kirkastaa soundia
*pidentää otelaudan ikää
*pitkäkestoista
*ei vahingoita viimeistelyä
*ei tahraa
*ei läiky eikä hajoa

noi nyt tuli nopeesti mieleen.. ja hyvänä paikkana olen havainnut tämän tuotteen ostaa täältä http://www.keskusmusiikki.fi
kerroinko jo kuinka hyvää palvelua täältä saa? ei hätää kerron myöhemmin..

osta siis jo nyt, äläkä huomenna, sillon voi olla jo liian myöhäistä.
B L A C K E N E D ! ! !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)