Aihe: Tremolo
1
Sammakko
08.10.2003 15:17:57

Jou pits jou

Suunnittelen tremolon ostoa ja tutkailin noita ja huomasin että on olemassa vibrato/tremolo pedaaleita ja joissakin on mukana jopa chorusta, phaseria ja modulated wahia.

Toimiikos noissa multimodulationbooxeissa niinku vaikka Electro-Harmonixin Wormissa tuo tremolo osa hyvin? eli onko tuo tremolo laadukas, ku tuo tremolo ois se pääjuttu siinä mutta oishan nuo muutkin ihan kivoja ku mulla ei mitään efektejä oo.

Suositelkaa pedaaleita.
||||||||"Epileptikkojen on syytä pysyä muskotista kaukana; eipä silti, niin muidenkin." Soma ||||||||
SiwamieS
08.10.2003 15:21:55
Boss TR-2 on aika vankka perus-molo. Mulla ainakin pelittänyt pirun hyvin.
Chemo
08.10.2003 15:41:14

Suositelkaa pedaaleita.

Mä sain hommattua vähän aikaa sitten - omasta mielestäni varsin kohtuulliseen hintaan - Rocktron Surf Tremolon. Käytettynä; toi ei kaiketi oo enää tuotannossakaan.

Itse perusmolo toimii hyvin, säädöt ovat syvyys ja nopeus kuten tyypillistä on. Siinä on lisäksi Hush- ja kompressoripuoli; eri jalkakytkimen alla kuin tremolo. Vähän niinkuin erillisenä bonuksena.

Jos löydät tuollaisen, voin todella suositella. Tuosta mulla on erittäin hyvä kuva lyhyen ajan perusteella; tuota voisi ehkä jo luonnehtia termillä "parempi pedaali".
Ramalamadingdong.
Sammakko
08.10.2003 15:48:14

tuo kiinnostais:
http://www.custom-sounds.com/trem.html

Toisaalta tuo Eh:n Worm ois kätsä ku siinä ois kaikki efketit mitä tarvii. En kyllä välttämättä tarvii ku tuon tremolon. en tiiä.
||||||||"Epileptikkojen on syytä pysyä muskotista kaukana; eipä silti, niin muidenkin." Soma ||||||||
Chemo
08.10.2003 15:54:18

Toi Voodoo Labin pedaali vois olla hyvä. En oo kokeillut.

Tuolla Custom-Soundsilla oli muuten käytetty Surf-tremolo ihan samassa hintaluokassa, € 155,- (liikaa mun mielestäni, mä maksoin omastani € 60,-). Mutta siellä oli kuva Rocktronista - vilkaise.
Ramalamadingdong.
Tomtom
08.10.2003 16:53:30
WoodooLabia ovat kehuneet,samoin Schallerin tremoloa, joka on ns. klassikkotremolo. Itseä kiinostaa myös Dunlopin erillinen värkki. Testissä oli myös Dunlopin volume-tremolo- muuten loistava peli, mutta tremolon nopeuden säätö oli tosi hidas..
www.dhline.net
Sammakko
08.10.2003 16:54:58

Toimiikos noissa multimodulationbooxeissa niinku vaikka Electro-Harmonixin Wormissa tuo tremolo osa hyvin? eli onko tuo tremolo laadukas, ku tuo tremolo ois se pääjuttu siinä mutta oishan nuo muutkin ihan kivoja ku mulla ei mitään efektejä oo.
Tomtom
08.10.2003 17:32:26
Olen myös itse hekumoinut Wormia Muffin ja Small Stone viereen. Muistaakseni joku sanoi, että wormin efekteistä vibrato olis ollu paras ja muut vähän kiikunkaakun. Jos kaiiki tosiaan olis hyviä, niin sehän olis oiva modulaatiovätkytin.
www.dhline.net
Sammakko
08.10.2003 17:33:37

Onks tremolo modulaatio efekti?
zorro
08.10.2003 17:37:54
kannattaa sitten ottaa huomioon, että sen tremolon olis hyvä buustata samalla, nii se efekti ja saundi tulee paremmin esille.. Toki mielipide kysymys, mutta en kyllä keksi mitä haittaakaan siinä voisi olla. (esim: tunamelt)

Mikä noissa hinnakkaimissa pedaaleissa iikeen maksaa? lähteekö niistä muka parempi saundi ku tunameltistä tai tr-kakkosesta?
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
HS
08.10.2003 20:43:22
Liittykää seuraan, lainatkaa rahaa.
Chemo
09.10.2003 08:57:54

Mikä noissa hinnakkaimissa pedaaleissa iikeen maksaa? lähteekö niistä muka parempi saundi ku tunameltistä tai tr-kakkosesta?

-true bypass / DPDT-kytkin (Rocktronissahan noita on kaksikin)
-mahdolliset ekstraominaisuudet (kuten Rocktronin Hush ja kompura)
-yleinen rakenne kytkimien lisäksi; potikat, kotelo, muut osat
-muuta? pienempi häiriöalttius? ...verkkovirran kanssa?

Tuna Melt hoitaa varmaan hommansa kivasti, mä oon kuullut siitä hyvää muualtakin. Kovin karskeihin keikkaolosuhteisiin en kuitenkaan tahtoisi Danon minipedaaleita ottaa; tremolo kun vielä on semmoinen pedaali jota tulee poljettua pois ja päälle.
Ramalamadingdong.
piiroinenj
09.10.2003 13:54:59 (muokattu 09.10.2003 13:56:33)
Tuosta eh:n uudesta modulaattorista oli juttua jossain tämän vuoden riffissä. Ei mitään huippu arvoteluja saanut.

Tuo bossin tremolo on ihan hyvä eikä kovin kalliskaan.

Niin ja sitten on vielä line6 modulaattori joka tosin uutena maksaa 350€.
"Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)