Aihe: Korg AX-1500G
1
FenderBender
05.10.2003 13:27:50
Harkitsen vakavasti tuon multiefektin hommaamista.
Onko kellään kokemuksia tms. kyseisestä laitteesta (risuja vai ruusuja)?

Kiitos ja kumarrus
Tärkeintä ei ole tekemäsi teos, vaan sen selitys. ***FenderBender***
Cort87
05.10.2003 16:11:51
Jeps kovasti suosittelen ainakin nyt kun hinnat laskevat para aikaa mutta jos käytettynä löydät niin aina parempi .
Monipuolinen lelu ja hyviä soundeja itseni mielestä mutta toki yksittäispedaalit ovat ne parhaat surullista mutta totta.
Mm. metalli ja rock musaan tämä on oikein käytännollinen .
Wah mallinnus tässä ei ole mitään sika hyvää luokkaa mutta kyllä sen tunnistaa. Harkitse käytettyä jos vastaan tulee.
"Pimeää puolta vaikea nähdä on" Yoda
Kitaravirtuaali
05.10.2003 20:07:54 (muokattu 05.10.2003 20:10:01)

Itselläni on ko. laatta ja hyvin pelittää. Helppo käyttää (minäkin osaan), kaiut ja delayt IMO huippuluokkaa, säröilläkin ihan soittelee. Antoi kokonaan uuden sielun vanhalle Ibanezin halpiskitaralle ja marsun kombolle.

EDIT: Niin eli jotta osta pois vaan, itse olen ollut eritäin tyytyväinen.
"Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä"
vrajala
06.10.2003 11:45:43
Omistan myös kyseisen koneen ja se on pelannut kotikäytössä luurit päässä ihan mukavasti. Efektit nyt eivät ole parhaita mahdollisia mutta hinta-laatu suhteeltaan mielestäni hyviä. Paitsi se Wah. Se on aivan hirveä.

Yksi kaveri kuitenkin häiriintyi pienestä viiveestä efektien vaihdon välillä.
piiroinenj
06.10.2003 11:49:39
NUHAWORKS! Eli jos haluut onnetonta kihinää niin suosittelen. Kannattaa ostaa niin opitpahan.
"Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes"
Rautakivi
06.10.2003 13:02:11
Itseltä löytyy. Sillä saa kyllä ihan mukiinmenevät saundit; paljon säröjä ja kaappimallinnuksia. Miinusta tulee Wahista joka ei ole ihan sellainen kun pitäisi (ei tarpeeksi portaaton) Jos pienellä budjetilla olet matkassa niin kannattaa kyseinen vempele ostaa.

mutta jos rahaa löytyy hiukan enemmän kannattaa investoida Bossin pedaaliin (jos nyt oikein muistin ton merkin, oliko malli nyt sitten gt6 vai ???)
piiroinenj
06.10.2003 14:09:17
Tuommosta multihässäkkää ostaessa kannatta tiedostaa oma tarpeet.

Tunnen parikin tyyppiä joilla on kyseinen vehe ja ne käyttää vain yhtä tai kahta saundia. Sekin yksi "hyvä"saundi kuullostaa vitun paskalta. Jos siulla on käytettävissä 200€ niin osta joku bossin särö ja jos tarviit niin vaikka koorus, phase, vah vah tai eq (saat muokattua säröa aika mukavasti) niin niillä pärjää jo mainiosti.

Lainaile kaverailtasi tai ota testiin musaliikkeistä rensseleitä joita harkitset ostavasi niin ei tule pettymyksiä.
S@mi
06.10.2003 14:26:28
Joo itellä on käytössä tuo karvalakki malli samaisesta vehkeestä (ax100G). Aika pitkälti samanlainen kuin tuo 1500G pikkasen huonommilla soundeilla ja muovikotelolla. Muuten melkeinpä täysin samat ominaisuudet. Noista purkeista ei kyllä taida saada kuin kahdenlaista soundia: puhdas ja sitten toi Metal särö. Muut tuntuu olevan aika käyttökelvottomia.
Efekteistä delay ja chorus ainoat käyttökelpoiset ja virtual feedbacker. :)
Musaa ja kitaratricksejä: www.samianttila.tk
piiroinenj
06.10.2003 14:29:35
Noista purkeista ei kyllä taida saada kuin kahdenlaista soundia: puhdas ja sitten toi Metal särö. Muut tuntuu olevan aika käyttökelvottomia.

Niin demo asteiset hevipäntit käyttää noita aika paljon.
D-Kay
06.10.2003 15:24:11

Kaveri soittaa AX-1000G:llä, eli vanhemmalla versiolla tosta. En hirveesti diggaa soundeista. Eikös ton hinnalla saa jo V-Ampin? Suosittelen sitä ennemmin, monipuolisemmat soundit ja parempilaatuiset efektit.
MYYDÄÄN: Tokain Les Paul
ei muusikkoa raittiimpaa
06.10.2003 18:57:50
Tosiaan. ax1000-G on itelläni. Aika surkeat saundit, ei oikeastaan yhtään toimivaa säröä, wahi on varmaan huonoin mitä löytyy. Delayt on kyllä ihan ok. Mitä tulee tuohon D-Kayn ehdottamaan V-ampiin niin siinä on mun mielestä aika "muoviset" saundit, että ei ehkä paras vaihtoehto sekään. Irtonainen säröpedaali on se paras.
rainmaker
06.10.2003 23:05:41
Joo itellä on käytössä tuo karvalakki malli samaisesta vehkeestä (ax100G).

Miullakin on tuo ax100g, kyllä siitä ihan suht hyvän särön saa, kun pikkasen muokkaa tehtaan asetuksia. Wahi on aika surkea, mutta parempi kuin ei mitään. Jos löytyy sen verran budjettia, että pystyy hankkimaan Bossin multiefektin, esim. gt-3 on ihan kelpo laite.
Zakk
07.10.2003 10:05:12
Mulla on ollu toi AX-1500G noin vuoden verran, sain halvalla käytettynä, ja tyytyväinen olen ollut. Tosin en tie kuinka skulailee keikoilla tai vastaavissa tilanteissa, ite oon käyttänyt lähinnä himassa kuulokkeiden kanssa ja raiturille nauhottaessa. Mutta siihen tarkoitukseen ainakin on ollut minulle sopiva.
vincent
07.10.2003 17:40:38
itselläni oli moinen kapistus ja minua ärsytti suunnattomasti muistipaikasta toiseen vaihtaessa ilmennyt lyhyt katkos äänessä. eikö kukaan muu ole kiinnittänyt moiseen huomiota, vai oliko laitteeni viallinen? muutoin olin suht tyytyväinen, mutta tämä kiusa ajoi sittemmin irtopedaaleihin.
FenderBender
07.10.2003 18:01:52
Taidan olla hiukka hölmö, kun en tiedä, että onko siinä mahdoliisuutta (AX-1500G) nauhoittaa omaa soittoa vaikka puolen minuutin verran? Sivistäkää nyt sivistyneet sivistymätöntä.
Tärkeintä ei ole tekemäsi teos, vaan sen selitys. ***FenderBender***
Spiralmind
07.10.2003 18:55:42 (muokattu 08.10.2003 04:19:16)

Kaverilla oli toi. Säröt siinä on ainakin kamalan kuulosia. Efekteillä oli ihan hauska leikkiä.

edit: tai ei nyt oikeastaan kamalan (muistin just zoom 505:n johon verrattuna korg on kyl ihan toista luokkaa) mutta ite en oikein niitä soundeja jaksa jos parempaakin on saatavilla...
S@mi
07.10.2003 18:58:31
Taidan olla hiukka hölmö, kun en tiedä, että onko siinä mahdoliisuutta (AX-1500G) nauhoittaa omaa soittoa vaikka puolen minuutin verran? Sivistäkää nyt sivistyneet sivistymätöntä.

Ainakin ax100g:llä pystyy nauhottamaan ja looppaamaan itse soitetun pätkän ja jammaamaan mukana/päälle. Käsittääkseni tuo ax1500g:lläkin onnistuu.
Musaa ja kitaratricksejä: www.samianttila.tk
North
07.10.2003 22:52:53
Tuolla AX1500G:llä pystyy nauhottamaan 8 sekunttia sillälailla että soundi ei muutu miksikään ja sitten 16 sekunttiin (longplay) kun laitetaan soundit menee aika puuroksi.
Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)