Aihe: Pieni hankinta edessä
1
Mörkö
28.09.2003 17:25:04
Tällähetkellä minulta löytyy B.C. Rich Warlock keppi ja Peavey bandit 112 trankkucombo.

Olen tässä keräämässä rahaa uuteen vahvistimeen jonka näillänäkymin luulisin olevan ENGL Fireball nuppi. Mutta koska moisen rahaläjän keräämiseen menee hieman aikaa ja minulla tässä nyt sattuisi olemaan jonkin verran tuota pätäkkää käytettävänä niin ajattelin hankkia jotain pientä millä saisi soundia parannettua hieman ennen sitä uuden vahvistimen hankintaa.

Olen harkinnut että investoisi joko EMG mikit keppiin taikka sitten jonkinlaista efektipedaalia.

Mutta kertokaahan viisaat. Kumpi noista kannattaisi hankkia ja ottakaa mielellään huomioon sekin että olisi hyvä jos siitä olisi hyötyä vielä sitten uuden vahvistimen tultua mukaan kuvioihin.

Voitte toki ehdottaa jotain muutakin laitetta.

Kiitosta jo etukäteen.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Vilhelmus
28.09.2003 18:19:53

(jos haet säröpuolta..)
Mun mielestäni suurin osa säröpedaaleista toimii parhaiten putkivehkeen kanssa, että en usko että soundi välttämättä paranee esim. uudella säröllä. Ootko kokeillut muilla kitaroilla vahvistintas? Jos tuntuu että laadukkaammat mikit vaikuttaa paljon lopputulokseen, niin voisihan niitä vaihdella.
Niskamies
28.09.2003 18:30:18
mörkö hei, sun kitarass ei oo floikkaa. vähänkö vilhelmuksella on parempi?
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
Invader
28.09.2003 19:57:02

Taitaa olla just toisinpäin.
noteride
28.09.2003 20:57:05
Ei mitää säröpedaaleja kannata hankkia, tuossa peaveyssä on suht hyvä särö ja englin kanssa et säröpedaaleja tule tarvitsemaan, eli osta ennemmin ne mikit ni on ainakin se puoli kunnossa.
Härski
28.09.2003 22:00:50

Onko ees vähä eri kitarat? Ja kyllä toi on parempi talla, kuin floikka.
Vilhelmus
28.09.2003 22:03:51

Ja kyllä toi on parempi talla, kuin floikka.

Joo, ja mansikkajäätelö on parempaa kuin suklaajäätelö. Faktoja. Perkele.
Niskamies
29.09.2003 07:45:15
mutta hevikepissä pitää olla floikka!
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
Master of reality
29.09.2003 08:49:08
Mun mielestä tuossa Peavyssa on ihan loistava särö. Miks kaikki haukkuu sitä?
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Hanok
29.09.2003 09:54:05
Olen tässä keräämässä rahaa uuteen vahvistimeen jonka näillänäkymin luulisin olevan ENGL Fireball nuppi. Mutta koska moisen rahaläjän keräämiseen menee hieman aikaa ja minulla tässä nyt sattuisi olemaan jonkin verran tuota pätäkkää käytettävänä niin ajattelin hankkia jotain pientä millä saisi soundia parannettua hieman ennen sitä uuden vahvistimen hankintaa.

Nupin kanssa tarvitset kyllä myös kaapin. Ajattelitko senkin ostaa sitten samalla kertaa? Aika iso sijoitus siitä tulee yhteen läjään (tosin enhän minä tiedä miten paljon sitä rahaa on tulossa).

Olisiko sitten saumaa ostaa jo valmiiksi kaappi, jota käyttäisit nyt Peaveyn combon kanssa ja myöhemmin sitten Fireballin kanssa? Jos combossa ei ole liitäntää lisäkaapille, sellaisen voi tehdä itsekin varsin helposti.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
Billsner
29.09.2003 10:41:50
Jos combossa ei ole liitäntää lisäkaapille, sellaisen voi tehdä itsekin varsin helposti.

Miten?
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
Hanok
29.09.2003 11:19:27 (muokattu 29.09.2003 11:20:26)
Miten?

Helpointa ja varminta on hoitaa homma niin että katkaisee vahvistimesta tulevat kaiutinjohdot ja laittaa päähän liittimen. Voidaan käyttää johdon päähän tulevaa naarasplugia tai runkoliitintä (vastaava kuin vaikkpa kitaran jakki) joka kiinnitetään laitteen kuoreen.

Combon omaan elemeenttiin täytyy luultavasti laittaa lisää piuhaa ja päähän plugi, joka voidaan liittää juuri rakennettuun kaiutinliitäntään.

Ulkoinen kaappi otetaan käyttöön yksinkertaisesti irrottamalla combon oma elementti ja kytkemällä lisäkaappi tilalle. Muistathan tarkistaa että kaapin impedanssi sopii vahvistimelle! Varminta on käyttää kaappia jonka impedanssi on sama kuin elementin.

EDIT: Tarvittavat osat (liittimet ja piuhanpätkän) saat varmasti lähimmästä soitinliikkeestä.

Monissa comboissahan on valmiinakin liitäntöjä lisäkaiuttimille.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
Mörkö
29.09.2003 22:05:44
Nupin kanssa tarvitset kyllä myös kaapin. Ajattelitko senkin ostaa sitten samalla kertaa? Aika iso sijoitus siitä tulee yhteen läjään (tosin enhän minä tiedä miten paljon sitä rahaa on tulossa).

Kaappi tulee hankittua samalla kertaa nupin kanssa. Iso sijoitushan se on mutta rahaa tulee juuri sopivasti että just ja just riittävät molempien hankintaan.

Olisiko sitten saumaa ostaa jo valmiiksi kaappi, jota käyttäisit nyt Peaveyn combon kanssa ja myöhemmin sitten Fireballin kanssa? Jos combossa ei ole liitäntää lisäkaapille, sellaisen voi tehdä itsekin varsin helposti.

Ei ihan niin paljon tällähetkellä tuota ylimääräistä rahaa ole. Vähän päälle 200€ löytyy ja tällä summalla ei hääviä kaappia saa.
trih
29.09.2003 22:38:37
Suosittelisin sitten kokeilemaan EMG-81 tallamikkinä. En tiedä minkälaiset nuo nykyiset mikkisi on mutta ite tykkäsin EMG:n soundista. Tuli ihan uudenlainen soittofiilis lisääntyneen tehon ja sustainin takia. Metalliinhan tuon luulisi sopivan mainiosti. EMG:n mikit pitää sitten säätää niin lähellä kieliä kuin mahdollista että saa täyden hyödyn irti.
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
Mörkö
07.10.2003 22:48:29 (muokattu 07.10.2003 22:49:58)
Sain sitten tänään vihdoinkin sen mikin ja sain jo asenneltuakin sen. Tietenkin hirveän sadatuksen ja kiroilun kera.

Ja kyllähän se vaikuttikin. Tosin erillälailla kuin luulin. Soundit muuttuivat kirkkaammiksi ja "selvemmiksi" mutta tuntuu jotenkin että warlockin omat mikit olisivat olleet paljon high gainimmat kuin nämä. En sitten tiedä kuvittelenko vain.

Voisi vielä kokeilla nostaa mikkejä lähemmäksi kieliä ja kuunnella mitä se sitten sanoo.
shcircus
08.10.2003 01:29:24
EMG:n mikit pitää sitten säätää niin lähellä kieliä kuin mahdollista että saa täyden hyödyn irti.

*kuulee sielunsa syvyyksissä korvia raastavan örinäsoundin*

:tiputanssi-oksennus-limbo-harakiri:
vierivä kives ei sammaloidu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)