Aihe: Raportti Thomannilta tilauksesta. 1 2 | |
---|---|
![]() 13.07.2003 12:05:59 | |
Täälläkin on epäilemättä ollut valtavasti juttua Thomannista, onko tavara hyvää vaiko paskaa, tulee sieltä mitään ja asiakaspalvelusta, joten laitan tällaisen oman topicin jossa näkee miten tilaus etenee, capiche? Pitkään olen jo harkinnut ostaa ensimmäistä omaa sähkökitaraani, olen soittanut rumpuja vuosikausia. Päätökseeni vaikutti paitsi mukavuudenhalu, myös kitaran kätevyys: eipä sitä kerrostalossa paljoa rumpuja soitella. Ja toisaalta, halu oppia soittoa sekä säveltämistä (jonkun verran). Tarkoitus oli siis katsella halpoja kitaroita, kun en tiedä niistä oikeastaan yhtään mitään, ei viitsi tuhlata omaisuutta, ja edelleen, mieluusti pakettikokonaisuus. Siitäkin huolimatta että moni kitarasankari kiroaa taatusti tällaiset paketit syvimpään hemmettiin; itse tahdon vain soitella ja saada jonkinlaista ääntä aikaan. Tyylinä olisi tuollainen hevi/bläk. Aikani seikkailin tuolla Thomannin sivuilla tutkailin kitaroita, hot dealseja sekä paketteja, ja lopulta päädyin ratkaisuun joka miellytti sekä silmää että kukkaroa: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … itarrenset_g38_prodinfo.html?iwid=3 tieysti BC Rich on äärettömän kliseinen hevikeppi, mutta väliäkös sillä :) Paketti vaikutti minulle juuri sopivalta, vahvistin + ständi + plekut + hihna + piuha, hintaa 235 euroa (+ postituskulut). Maksu tapahtuu postiennakolla. Tietysti piuhoja sekä kieliä pitää ostaa ja jossain vaiheessa jonkin sortin pedaalikin, mutta näillä päästäneen alkuun. En tiedä tuleeko kieliä mukana, olisihan niitäkin voinut samaan pakettiin tilata. Tilaus on siis tehty tänään sunnuntaina, 13.7, sähköpostin välityksellä, automaattinen tilausvahvistus saapui heti jossa luvataan vielä tarkempaa ilmoittelua tilauksen etenemisestä. Näin, tätä päivittelen sitten kun ilmestyy raportoitavaa. ps. Ei sitten mitään kuittalua kuinka löin käteni paskaan tuollaisella paketilla :) Klotzen, nicht Kleckern! | |
![]() 13.07.2003 12:14:52 | |
Tolla hinnalla on varaaki tunkee käsi paskaan! Ei ku tohon hintaa ku saa vehkeet nii ne saa kyl myytyy melkee samaa hintaa. Etpä voi paljoa menettää. Toivottavasti soittelu maistuu... Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. | |
![]() 13.07.2003 12:16:10 | |
Tolla hinnalla on varaaki tunkee käsi paskaan! Ei ku tohon hintaa ku saa vehkeet nii ne saa kyl myytyy melkee samaa hintaa. Etpä voi paljoa menettää. Toivottavasti soittelu maistuu... Tattis! Tuota minä vähän ajattelin, että on kyllä halpa. Ai saakeli, tästä taitaa alkaa elämäni seikkailu kitaroiden maailmaan :) Klotzen, nicht Kleckern! | |
![]() 13.07.2003 16:58:43 | |
Jeps,eli samasta aiheesta piti kirjoittamani. Monet kommentit Thomannista olen täältä lukenut ja tässä omani. Uusi kitara ollut näpelöinnissä pari päivää ja tilauksen kulku oli seuraava: Tilaus Thomannin sivujen kautta pe-iltana muutaman snapsin jälkeen vaimokkeen rohkaisemana. Maksu samantien visalla menemään. Seuraavana päivänä vahvistus eemeliin ja ma-aamuna textari Thomannilta sekä viesti eemeliin että kitara lähtenyt liikenteeseen. Pakettikoodilla postin sivuilta pystyy seuraamaan paketin kulkua heti kun saapuu suomen rajojen sisäpuolelle. Kitara saapui seuraavana perjantaina meikäläisen oven taakse ja homma sillä selvä. Paketit(2 pahvilaatikkoa sisäkkäin sekä pakkausmuovi) auki ja tutkimaan. Kitara suoraansanottuna paremmassa kunnossa kuin yksikään paikallisessa kaupassa,jopa lähes vireessä viikon reissun jälkeen. Erinomaista palvelua jos minulta kysytään. Ostan varmaan toistekin. Ja kitarahan on peavey wolfgang (koreamalli). Kokonaishinnaksi tuli 538 eeroa kun suomessa taitaa vieläkin olla maahantuoja noretronin(?) täysin käsittämätön 1100 eeroa! (eli kaksi yhden hinnalla). Erinomainen kitara muuten,sanokaas 500 hintaluokassa parempi? Kyselkää jos jotain jäi epäselväksi,itse ainakin suosittelen. | |
![]() 13.07.2003 17:21:22 | |
Kyselkää jos jotain jäi epäselväksi,itse ainakin suosittelen. olis kyllä tuo wolfgang hieno kitara....pitääkö floikka vireen hyvin? laatu kamaa? ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ | |
![]() 13.07.2003 19:47:50 | |
Tilaus Thomannin sivujen kautta pe-iltana muutaman snapsin jälkeen vaimokkeen rohkaisemana. Ee hele. Lainaisitko vaimokettasi? Myytävänä: Warwick Thumb BO 5 -basso sekä Peavey TVX-410 (4ohm) -bassokaappi. | |
![]() 13.07.2003 20:08:03 | |
Vaikkei mitää ostettavaa oikestaa nyt ookkaa ni tekis melkee mieli menne kattoo mikä toi thomanni on. Siitä niin paljon puhutaan ja kehuja satelee. Vähän kyl epäilyttäs tilata kalliimpaa kitaraa sielt ilman et sitä näkee, mitäs sit ku kaula onki ihan kiero? Alkaa hirvee hullunmylly. Mikä siel on sit hintataso ku en jaksa mennä viel kattomaa ite? Vaik esim iban js1000 ja ööööö......kukkajemi? Mitä niist saa kärsii? Tai Jacksonin kv-1? Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. | |
![]() 13.07.2003 20:39:41 | |
Mäkin tilasin perjantaina thomanilta skitan (epi vintage g400) ja danon kanasalaatti viben. Tuli lauantaina maili ettei niillä ole sitä skittaa varastossa, vaan se tilataan jostai. Jos moinen löytyy saksasta= kestää toimitus thomanille pari päivää, mutta epiphoneissa voi kuulemma normaalisti kestää kauemminkin... Justiinsa mun tuuria, ettei juuri tota skittaa löytynyt, kaikki muut kyllä on varastossa, mutta ei tota mun, ei tietenkään... nyt loppui tämä paskan jauhaminen, piste=. Gas, grass or ass, no one rides for free! | |
![]() 13.07.2003 22:55:52 | |
Mäkin tilasin perjantaina thomanilta skitan (epi vintage g400) ja danon kanasalaatti viben. Tuli lauantaina maili ettei niillä ole sitä skittaa varastossa, vaan se tilataan jostai. Jos moinen löytyy saksasta= kestää toimitus thomanille pari päivää, mutta epiphoneissa voi kuulemma normaalisti kestää kauemminkin... Justiinsa mun tuuria, ettei juuri tota skittaa löytynyt, kaikki muut kyllä on varastossa, mutta ei tota mun, ei tietenkään... nyt loppui tämä paskan jauhaminen, piste=. Just ton takia sinne kannattaa soittaa ja kysästä onko tuotetta varastossa. Ja jos ei niin ei kyllä kannata tilata. Saattaa tilausaika venyä iha käsittämtätömäksi. | |
![]() 13.07.2003 23:01:49 | |
Kannaattaako ostaa Harley Bentonin valmistamaa skittaa?? Punk ko vittu! | |
![]() 13.07.2003 23:25:26 | |
Terve Just ton takia sinne kannattaa soittaa ja kysästä onko tuotetta varastossa. Ja jos ei niin ei kyllä kannata tilata... Ei muuten takaa se soittokaan vielä mitään. Kokemuksesta puhun. Jostain käsittämättömästä syystä oma tilaukseni venyi kuukauden mittaiseksi, vaikka tavaraa piti olla varastossa. Onneksi tavarat tulivat lopulta perille ehjänä ja oikein. Noh, sähläyksiähän voi sattua missä ja kenelle vaan. Asiakaspalvelu oli kyllä ystävällistä, vaikka en saanutkaan tietää mistä viivästys loppujen lopuksi johtui. | |
![]() 13.07.2003 23:53:25 | |
Mikä siel on sit hintataso ku en jaksa mennä viel kattomaa ite? Vaik esim iban js1000 ja ööööö......kukkajemi? Mitä niist saa kärsii? Tai Jacksonin kv-1? Jaksaisit sentään lukea vastauksen, jos joku kävisi puolestasi hinnat tsekkaamassa? Rok. | |
![]() 13.07.2003 23:55:20 | |
Kannaattaako ostaa Harley Bentonin valmistamaa skittaa?? Käytä hakua, hyvä ihminen. | |
![]() 14.07.2003 00:36:44 | |
Lähinnä tiedustelin yleistä hintatasoa. Ja sekin tiedustelu oli osoitettu niille jotka entuudestaan tietävät vastauksen, miksi lähteä merta edemmäs... Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. | |
![]() 14.07.2003 00:52:08 | |
Kannaattaako ostaa Harley Bentonin valmistamaa skittaa?? Kyl se hieno koriste on... Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 14.07.2003 01:22:26 | |
Mä ostin kanssa kitaranpaketin, tosin siinä oli eri vähemmän hintaa: Chester Stratocaster Sähkökitara Hihna Coxx 10w vahvistin Johto 010-046 kielisetti 215€ "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd | |
![]() 14.07.2003 02:12:20 | |
Oma kokemus Thomannista rajoittuu yhden vahvistimen tilaamiseen. Behringer GX112 Blue Devil tuli joulua edeltävänä viikkona tilatessa muutamassa (taisi olla 3) päivässä ja palvelu oli asiallista. Tuo kauppa sinänsä oli vähän huono koska hinnat laskivat Suomessa aika äkkiä n. 20 EUR päähän T-kaupan hinnasta joten ei kannattavaa enää silloin. Takuujutut on helpompi hoitaa jos on ostanut 10 kilometrin päästä jostain liikkeestä kuin Saksasta. Nuo puoleen hintaan tarjoukset ovat kyllä varmaankin tosi kannattavia. Esim. ite kattelin että Line 6 AM4 maksaa 200 EUR ja täällä 350 EUR. Samaa kamaa ja tuolla hintaerolla saa jo jotakin muutakin lisäksi... Aivan varmasti tulen joskus tilaamaan uudelleenkin tuolta jotakin. Nettikaupasta tilatessa pitää vaan tietää paremmin etukäteen mitä tilaa ettei tule pettymyksiä. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... | |
![]() 14.07.2003 10:58:16 | |
Just ton takia sinne kannattaa soittaa ja kysästä onko tuotetta varastossa. Ja jos ei niin ei kyllä kannata tilata. Saattaa tilausaika venyä iha käsittämtätömäksi. Olisin mä silti sen tilannut... mä uskon saksalaisiin, ehkä mä oon hyväuskonen. Gas, grass or ass, no one rides for free! | |
![]() 14.07.2003 12:19:18 | |
Just ton takia sinne kannattaa soittaa ja kysästä onko tuotetta varastossa. Ja jos ei niin ei kyllä kannata tilata. Saattaa tilausaika venyä iha käsittämtätömäksi. Kyllä, se on totta. Jos jotain ei ole varastossa eikä ne pysty sanomaan tarkkaa päivää, ei kannata tilata. Kokemusta on, kun kaveri tilasi Epin Thunderbirdin. Basso luvattiin parissa viikossa mutta oikeasti se tuli n. 2,5-3 kuukaudessa. Aluksi se piti saada Thomannille Saksan varastosta mutta kun sen parin viikon jälkeen soiteltiin sinne päin, niin pojat sanoikin, että basso onkin laivakontissa vasta matkalla Eurooppaan jostain prkl:een Vinku-Intiasta. Siinähän sitä aikaa sitten vierähtikin. Are You Ready For Some Darkness? | |
![]() 14.07.2003 12:55:27 | |
No jotta ei turhaan ylistettäis tuota thomannia niin kerronpa omat kokemukseni tänne. Tilasin ko. liikkeestä tuplapedaalin rumpuihin ja kyselin että oliko varastossa jne. no 1,5 viikossahan se sieltä tuli ja paketin avattuani alkoi suunnaton vitutus, pojat olivat lähettäneet mulle singlepedaalin ja lasku veloitettu tuplapedaalista. No samana päivänä en saanut yhteyttä sinne koska olivat viettämässä jotain paikallista pyhäpäivää, sitten yhteyden saatuani pedaali poriin ja sen jälkeen thomannilta uusi tilalle. Kaikkien vaivojen ja ajan hukan myötä olisin mieluusti hommannut ko. pedaalin suomesta, toisaalta asiaa ei edistänyt myöskään se että suomalainen kauppias ei vastannut hintatiedusteluun. Että tämmöttis tällä kertaa. Ja kokonaisuudessaan tilaukseen meni reilusti yli kuukausi. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)