Aihe: Elixir kielet?
1
wiggy
10.10.2003 19:31:41

Onko joku kokeillut Elixirin tai muita "päällystettyjä" kieliä? Kiinnostais vaan tietää, että onko ne sen moninkertaisen hinnan arvoisia.. Eli kestääkö ne oikeesti pidempään ku tavalliset?
PuNkKi
10.10.2003 19:38:44
Onko joku kokeillut Elixirin tai muita "päällystettyjä" kieliä? Kiinnostais vaan tietää, että onko ne sen moninkertaisen hinnan arvoisia.. Eli kestääkö ne oikeesti pidempään ku tavalliset?

testattu on pariinkin otteeseen.. kyllä ne varmaan
vähän pitempään ainakin soi kun tavalliset kielet?
(en kyl allekirjoita tuotakaan) :) mutta niitten kestävyys..
mulla ne ei ainakaan kestä yhtään sen kauempaa
kuin "tavallisetkaan" kielet.. vika saattaa ollaa ja ehkä
onkin jossain muualla, mutta ekoissa treeneissä onnistuin
jo saamaan 2 kieltä katki.. ja harmitti =/
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
wiggy
10.10.2003 19:54:16

Rankalla kädellä soittajien ei siis kannata vaivautua :) Ei oo pitkästä soinnista paljon iloa, jos ne kuitenki katkee alta pois...
PuNkKi
10.10.2003 20:05:01
Rankalla kädellä soittajien ei siis kannata vaivautua :) Ei oo pitkästä soinnista paljon iloa, jos ne kuitenki katkee alta pois...

juu ei. mulla on ehkä hieman liiankin "rankka käsi"
niihin kieliin... :) toisaalta hyvä... onhan ne turhan kalliita..
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
makoskela
10.10.2003 20:08:54 (muokattu 10.10.2003 20:09:24)
Kaikissa skeboissani on Elixirit. Mitään suuria eroja en ole huomannut, ehkä pikkaisen vähemmän ne keräävät ruostetta treenikämpän kosteudessa.

EDIT: kumman kalliita ovat
Suoritan pienimuotoista soitinkorjausta Tampereella. Kysy lisää.
wilo
10.10.2003 20:49:26 (muokattu 10.10.2003 20:53:39)
Minun mielestä on suuriakin eroja tavallisten ja elixirien välillä. Elixirit soivat kirkkaammin, ikään kuin niissä säilyisi vastavaihdetun, tuoreen kielen heleys lähes loppuun saakka. Toisaalta ovat tuntumaltaan hieman liukkaat johtuen päällysteestä, alussa lipsui jopa vähän venytyksetkin mutta nykyään tavalliset kielet tuntuvat niin tahmeilta ettei niillä meinaa osata soittaakaan.
Niin, elixirejä on kahta laatua: Nanoweb ja Polyweb. Polywebissä on paksumpi päällyste (liekö jäämässä pois markkinoilta?), on liukkaampi; Nanoweb toisaalta ehkä kirkassaundisempi. Molemmista tykkään.
Ai niin, kestävyys; ne plain-kielet eivät ole sen kummempia kuin mitkään muutkaan plainit. Wound-kielet ovat vain päällystetty sillä ihmeaineella, ja kyllä ne kielet mulla kestääkin 3-4 kertaa pitempään ilman että kuulostaa tunkkaiselta.
Pluto
10.10.2003 21:26:14
Juu, minullakin on nyt pari kuukautta ollu Elixirit kitarassa, ja kunhan jaksaa vähän kieliä putsata niin soivat kyllä todella kirkkaasti vieläkin. Vaikka soitellut olen aika ahkerasti. En siis tarkoita, että soundi olisi vastavaihdetun korvia vihlova, vaan sellainen just passeli.

Tuohon kestävyyshommaan on paha ottaa kantaa, kun multa ei mene ikinä kieliä poikki jostain syystä. Sitä ei ole tapahtunut varmaan kuuteen vuoteen. Eli pehmeä on tatsi... Ei se fiilis tulee soittoon kieliä kurittamalla, vaan kun oppii puristamaan joka nuottia silleen sopivasti. Tiiättekste? =)
Hey silly, I got a fork.
Kitarisoija.
10.10.2003 23:04:12

Kyllä se niin on, että jos on jonkun aikaa elixiirejä käyttäny, niin tuntuu tavalliset kielet ihmeen tahmeilta ja kuulostaa tunkkasemmalle. Kyllä elixiirit mulla ainakin kestää tavallisia kauemmin, noin niinkun sointipuolella, tietenkin ohuimmat kielet katkeilee sillon tällön soittaessa..
www.mikseri.net/bearfest
outo_O
11.10.2003 00:22:46
rankasti voi soittaa ilman että kielet katkeilee, tarkista tallasi.
B L A C K E N E D ! ! !
Sintti
11.10.2003 09:46:46
ite en oo ikinä saanu soittamalla kieliä poikki vaikka soitan melko
rankalla kädellä yleensä.. :)
En oo ikinä uutta skittaa ostanu, enkä osta!!!
DeathBlooms
11.10.2003 10:30:57
ite en oo ikinä saanu soittamalla kieliä poikki vaikka soitan melko
rankalla kädellä yleensä.. :)

Mä kans mietin et miten hitossa kielet voi saada soittamalla poikki. Joskus alkuaikoina sellasta tapahtu ku hakkasin ja jytyytin sitä kitaraa vaan ku en tajunnu vielä mistään mitään..ei sillon osannu vielä soittaa oikein. Toisaalta, sillon käytin myös jotain diaddarion kieliä (=halpoja) ja nyt siirtynyt ernie balleihin.. ehkä niissä on myös laatueroja, sillä yhtään ainutta ernie ballia en ole saanut poikki..
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
HS
11.10.2003 11:01:15
Terve

Hyviä kieliä ovat. Itse tosin havaitsin ko. kielet itselleni tarpeettomiksi, koska käteni eivät hikoa oikeastaan lainkaan, eikä muutenkaan käsistä irtoa törkyä.
Liittykää seuraan, lainatkaa rahaa.
Fortune
11.10.2003 11:23:25
Kieliksi ihan hyviä, järjettömän kalliita vain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)