Lateralus 10.10.2003 11:40:02 | |
---|
Olen iskenyt silmäni tällaiseen Stratoon tällä kertaa. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kitarasta? Vähän vaiheessa kumman ostaisin Standard Jenkin vaiko tämän. "When you got nothing you got nothing to lose." -Bob Dylan |
Master of reality 10.10.2003 12:00:14 | |
---|
Osta stanard, paljon parempi! Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
madu 10.10.2003 12:32:18 | |
---|
Fenderhän on uusinut nimipolitiikkaansa ja nyt standard nimellä olevat fenkut on meksikossa tehtyjä jaentinen jenkki standard kulkee nykyään American nimikkeellä. |
Lateralus 10.10.2003 12:38:06 | |
---|
Tarkoitin tuota nykyistä American mallin Stratoa. "When you got nothing you got nothing to lose." -Bob Dylan |
madu 10.10.2003 14:22:35 (muokattu 10.10.2003 15:37:57) | |
---|
Tuossa Highway1:ssä on runko kevyemmin käsitelty joten se on vähän tahmeampi. Tällä on säästetty kuluja lakan kiillotuksessa jne. Osatkin hieman perus jenkkiä halvempia. Yhtä uutta American seriesiä testailin vaahteraotelaudalla ja oikein mukavalta vaikutti. Hinta on tosin ominaisuuksiin nähden järkyttävä joten olen itse päätynyt ostamaan samalla rahalla Japski staron johon saa paremmat USA osat samaan hintaan (mm. Texas Specialit)... |
Bluesmies 10.10.2003 22:47:47 | |
---|
Itse ostin pari vuotta sitten uuten american series telecasterin. Olihan se hinta kova (1200€ tais olla), mutta päivääkään en ole katunut. Onpahan ainakin sellainen kitara, jota ei tarvitse olla vaihtamassa välttämättä ikinä. Kyllä kun soitin tuossa pari viikkoa sitten kaverin squier telellä, niin pitää sanoa, että ovathan nuo pelit ainakin ihan eri planeetalta, tosin yksilöissä on eroja. Mutta kyllä itse suosittelen, että ostaisit american seriesin ennemmin kuin higwayn. Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |
rainmaker 10.10.2003 23:12:21 | |
---|
Kannattaa ostaa american standard, vaikka se onkin kalliimpi kuin highway. |
Player 11.10.2003 00:43:22 | |
---|
Kannattaa ostaa american standard, vaikka se onkin kalliimpi kuin highway. Samaa mieltä, kelpo keppi Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Spiralmind 11.10.2003 00:58:39 | |
---|
Joo mut sitte taas kuten aina, kannattaa harkita (kokeilla) kilpailevien pienempien merkkien kopioita. Voi saada halvemmalla yhtä hyvän/paremman. Jos ei sitten lavassa ole pakko lukea just Fender... Ja jos mennään yli 1000 euroon niin mun käsittääkseni semmosella summalla saa jo soitinrakentajan tekemään ittelleen straton. Stratot taitaa olla halvimpia kitaroita rakennuttaa. Ruokangas VSOP on jotain 1700, mutta halvempiakin käsittääkseni löytyy... |
Bluesmies 11.10.2003 01:14:50 | |
---|
Ja jos mennään yli 1000 euroon niin mun käsittääkseni semmosella summalla saa jo soitinrakentajan tekemään ittelleen straton. Stratot taitaa olla halvimpia kitaroita rakennuttaa. Ruokangas VSOP on jotain 1700, mutta halvempiakin käsittääkseni löytyy... Mietin tossa yks päivä, että onko sitten tälläsen soitinrakentajan tekemä strato parempi, ku vaikka joku american series strato? Ja jos on niin perusteluja kaipaisin. Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |
Spiralmind 11.10.2003 02:08:41 (muokattu 11.10.2003 02:08:58) | |
---|
Mietin tossa yks päivä, että onko sitten tälläsen soitinrakentajan tekemä strato parempi, ku vaikka joku american series strato? Ja jos on niin perusteluja kaipaisin. En mie tiiä kun en ole sen kummempaa testailua & vertailua tehnyt. Mutta niin ne sanoo... Ja miun mielestä se ois ihan järkeenkäypää kun kyllähän ne kalliimmattkin stratot kuitenkin sarjatuotantona tehdään. Ja mitä tunnetumpi valmistaja sitä huonompia kitaroita sillä on kalliilla varaa tehdä kun niitä ostetaan kuitenkin. |
Niskamies 11.10.2003 11:29:49 | |
---|
Mietin tossa yks päivä, että onko sitten tälläsen soitinrakentajan tekemä strato parempi, ku vaikka joku american series strato? Ja jos on niin perusteluja kaipaisin. kyllähänän ne on parempia ku sarjatyöstratot, ku jokainen kitara tehdään käsin ja rakkaudella:) amfisoundinkaan strato ei oo ku alkaen 1300€ "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
p130 11.10.2003 11:59:30 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Fortune 11.10.2003 12:00:25 | |
---|
Mietin tossa yks päivä, että onko sitten tälläsen soitinrakentajan tekemä strato parempi, ku vaikka joku american series strato? Ja jos on niin perusteluja kaipaisin. Yksilöitähän ne ovat, on huonoja sarjatuotantostratoja ja on heikkoja käsintehtyjä. Nyrkkisääntönä toki voi pitää, että jos saat itse valita kaikki speksit, niin todennäköisemmin saat itseäsi miellyttävän kitaran. Joskus toki löytyy moinen tehdastekoisistakin, kuten minulle kävi. |
P-Nut 11.10.2003 12:50:53 | |
---|
Jos palattais ite tuohon asiaan eli puheeseen tuosta Highway 1 stratosta. Itse olen juuri myymässä omaa Epiphonen Les Paul Standardia ja ostamassa uutta Highwayta. Rytmin tekemä arvostelu Highwaysta : http://www.rytmi.com/rytmi702/702HighwayStrat.html Eiköhän tuo ole melko hyvä kitara, ainakin mitä arvostelut ovat kertoneet. Hintakin kun on mitä on niin luulisi olevan kuitenkin jonkinlaista laatua. Kokeile ja tiedä. Kyllä se siitä kun vähän potkii |