Aihe: FCB1010 ei toimi :(
1
Bentley
16.07.2003 20:06:28

Mikä mättää? Mulla on V-amp2 ja FCB1010 ja en saa sitä pelittämään. Pitääkö olla molemmissa midi-aukoissa piuha siellä FCB1010:ssä? Apuva :/
For those who can't be without the music!
-K-
16.07.2003 20:20:20
Mikä mättää? Mulla on V-amp2 ja FCB1010 ja en saa sitä pelittämään. Pitääkö olla molemmissa midi-aukoissa piuha siellä FCB1010:ssä? Apuva :/

Onko sulla kummatkin samassa kanavassa ? eli onko esim vampissa päällä midi 1 ja samoin pedaalissa ? ...lue ohjekirjaa ja hae netistä ohjeita jos ei ala pelittämään. Paha neuvoa kun omistan ihan eri midipedaalin.
Ei suotta elämys.
Olli S.
16.07.2003 22:13:20

Eli pistät polkimeen midi-out ja vamppiin midi-in.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
tekemällätehtywannabe
16.07.2003 22:34:27

Ekaksi kannattaa resetoida ja kalibroida pedaali ennen käyttöönottoa. Resetointi tapahtuu pitämällä down-nappia pohjassa käynnistyksen yhteydessä. Kerran mulla pedaali lopetti toimimasta, silloin kans tepsi resetointi. Onneksi se ei tyhjennä laitteen muistia, kun se ohjelmointi on niin iso homma.

Kalibroinnista ei ainakaan oman laitteeni ohjekirjassa puhuttu mitään, tehdas-asetuksilla exp. pedaalit antoivat mitä arvoja sattuu.

Tässä behringeriltä maililla saamani ohjeet:

Calibration – Self test FCB1010 :

1. Keep pedal 1 and 3 pressed while switching on the unit. The unit is
in self test-mode now. LED's are checking.
2. Wait until all pedal LED’s are burning. Push all pedals now (one
at a time, including up and down) until all LED’s are off.
3. Wait until relay test is finished. F1 will show up in the display. (When you have connected the midi out to the midi in connector the display will show A1, this indicates the midi ports work correctly)
4. Press the down-button once.
5. Adjust the left expression pedal (A) to the lowest value. Once
adjusted press UP.
6. Adjust the left expression pedal (A) to the highest value. Once
adjusted press UP.
7. Adjust the right expression pedal (B) to the lowest value. Once
adjusted press UP.
8. Adjust the right expression pedal (B) to the highest value. Once
adjusted press UP.

Now the pedals are calibrated and there should be a value of 0-127 to
the midi-output.

Itse käytän laitetta podin kans ja ohjelmoinnin kans oli aluksi aika hukassa. Seuraa tarkasti niitä manuaalin ohjeita, niin pitäis onnistua.
Viimeiset kuuluisat sanat.
Fortune
17.07.2003 08:44:29

Tarkista myös sen FCB1010:n toiminta jonkin toisen midivehkeen kanssa, jos mahdollista. Suomen maahantuojalle oli taannoin tullut kokonainen erä noita pedaaleja, joissa oli sellainen vika, että ne eivät lähettäneet midikäskyjä lainkaan. Takuuseen vaihtavat.
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Bentley
17.07.2003 21:35:01

Tuon "tekemällä wabe":n tekstit autto vitun pitkälle..

Tosin on enää kaksi asiaa jotka olisi kiva saada selville..

1) Eli miten saa pedaaleille wah-wahit yms? Oon saanu niille volumesäädön mutta muut ovat sitten arvauksen puolella että miten saa wah-wahin ym. Auttekee :/

2) Ja sitten et onkohan jotaki väärin vai onko se kaikilla ollu että FCB1010:n Bank 5:Sta lähtien se vaihtaa V-amp2:ssa
takas bank 1:seen ja alkaa siitä taas rundaan eteenpäin..

Saahan sen kyl nii tehtyä et säätää jokaselle erikseen sit siitä eteenpäin mutta se on aika raskasta puuhaa..
Olli S.
17.07.2003 22:56:52

1) Eli miten saa pedaaleille wah-wahit yms? Oon saanu niille volumesäädön mutta muut ovat sitten arvauksen puolella että miten saa wah-wahin ym. Auttekee :/

2) Ja sitten et onkohan jotaki väärin vai onko se kaikilla ollu että FCB1010:n Bank 5:Sta lähtien se vaihtaa V-amp2:ssa
.

Ei helvetti... Mulla täysin samat ongelmat saman polkimen, mutta Fender Cyber Deluxen kanssa.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
-K-
17.07.2003 22:58:21
Ei helvetti... Mulla täysin samat ongelmat saman polkimen, mutta Fender Cyber Deluxen kanssa.

eikös jossain v-amp forumeilla ollu tohonki ohjeet ? älkää kysykö missä, ei muista.
Ei suotta elämys.
Kimble
17.07.2003 23:10:28
Te olette muuli
Bentley
18.07.2003 11:41:42

http://f5.grp.yahoofs.com/v1/QAAXP5 … etup%20to%20work%20with%20V-Amp.doc

tuossa on matskua

Vaan eipäs ollutkaan.. ihme erroria et sitä filee ei muka oo.. hmm..
Arsca
18.07.2003 12:07:17

Jostakin muistuu että olisin lukenut että WAH olisi aina midikanavalla 4 ja volume 7. Näin on ainakin Flextonen kanssa ja sillain se neuvotaan myös oheisessa linkissä.

http://game.3dgw.com/fcb/
...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii...
Arsca
18.07.2003 12:40:11
Jostakin muistuu että olisin lukenut että WAH olisi aina midikanavalla 4 ja volume 7. Näin on ainakin Flextonen kanssa ja sillain se neuvotaan myös oheisessa linkissä.

Jaa, kattelin nopeasti V-ampin manuskaa ja siellä näyttäisi olevan midi-implementaation osiossa numero 1 laitettu WAHille, 7 on kuitenkin volume.
...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii...
Kimble
18.07.2003 15:06:38

Mulla tuo ainakin toimii hyvin. Otsikkokin on ihan asiaan kuuluva: "The Idiot’s Guide to Setting up the FCB1010 to work with the V-Amp 2"
Te olette muuli
Bentley
18.07.2003 22:11:35

Mulla tuo ainakin toimii hyvin. Otsikkokin on ihan asiaan kuuluva: "The Idiot’s Guide to Setting up the FCB1010 to work with the V-Amp 2"

Koneiden kanssa en ole mikää peukalo keskellä kämmentä ja sanon näin varmuudella että ei ole väliä millä koneella yrittää, nii se valittaa ettei siel URL:ssä oo mittää.. :(

Tuo ohje kuulostais hyvältä ainaski otsikon puolesta mulle :D
Kimble
18.07.2003 22:38:01 (muokattu 18.07.2003 22:42:54)
Koneiden kanssa en ole mikää peukalo keskellä kämmentä ja sanon näin varmuudella että ei ole väliä millä koneella yrittää, nii se valittaa ettei siel URL:ssä oo mittää.. :(

Tuo ohje kuulostais hyvältä ainaski otsikon puolesta mulle :D

Pitää minun tuo tallentaa ja lähettää sulle vaikka sähköpostilla.

EDIT: Nyt sinulle on postia
Te olette muuli
Jemppa
12.10.2003 17:25:28
Perskules! Mulla sama ongelma... Olen saanut volumen toimimaan ihan OK ja periaatteessa sain wahinkin ohjelmoitua tuolle EXP A polkimelle, mutta jos kytken ylipäätänsä minkään toiminnon EXP B pedaalille niin mitään ei ko. polkimella tapahdu... Myös EXP B poljin kalibroituu nätisti ja alussa kun FCB1010 oli tehtaan asetuksilla syötti molemmat (sekä EXP A sekä B) polkimet ihan "puutaheinää" arvoja v-ampille. Kuiteskin nyt tuntuu että nimenomaan tuo EXP B olisi mykkä. Olen jo lukenut idiots guiden (heh!) sun muut rensselit mutta apua ei ole löytynyt...

Olisiko kellään neuvoja moiseen?
Mitä tästä napista tapahtuu? Oho...
Jaz
12.10.2003 22:40:15 (muokattu 12.10.2003 22:42:29)

Siis kanava on sama eli 1. Tarkoitat varmaan kontrollinumeroa. 7 tai 27. 27:aa käytettäessä saa wahin myös pois päältä niin halutessa

Oletusasetuksena taita olla tosiaan noin, mutta yahoo groupista saat haettua editorin peeceelle, jokka pankkien editointi ja ennenkaikkea kopionti onnistuu käden käänteessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)