Aihe: Jäykähköt kielet
1
Izer
17.10.2003 17:52:00
Kitarana Strato, kielinä Pyramidit 0.10.

Kielet ovat hieman jäykät, esim. bendien kanssa saa käyttää välillä hieman voimaa. Jotain niksiä saada niitä hieman kevyemmiksi?
Long Live Rock 'N' Roll
Volle
17.10.2003 17:52:55
Vaihda ohuempiin tai laske virettä.
Osta Musari!
Fortune
17.10.2003 17:54:42 (muokattu 17.10.2003 17:55:57)
Kieliä voi laskea lähemmäs otelautaa, jos mahdollista (eli ei särise), silloin tatsi kevenee ainakin.

Matalampi vire toki auttaa myöskin, mutta se ei ole ratkaisu :)

Pidemmän päälle raskaaseenkin tatsiin kyllä tottuu, oletko pitkään soittanut kyseisen paksuisella setillä ja kyseisellä kielimerkillä? Jos olet vasta vaihtanut paksumpiin, niin treeniä vain.

Onko kitara muuten hyvissä säädöissä, kaula säädetty oikein jne.?

Kymppisatsin kyllä saa kevytsoittoiseksi, itse käytin niitä RG-Ibanezissa, Talmanissa, Telessä ja nyt Les Paulissa, kaikki olivat enemmän luokkaa "kevyellä tatsilla" kuin "sormenpäät verillä".
Sammakko
17.10.2003 18:00:16

Vaihda puoleks vuodeks 13 setti ja vaihda sitten takas kymppiin.
||||||||Hei Hei Fränklin tule +leikkimään kanssamme!!!||||||||
Izer
17.10.2003 18:00:24
Kieliä voi laskea lähemmäs otelautaa, jos mahdollista (eli ei särise), silloin tatsi kevenee ainakin.

Kielet eivät ole mitenkään hirmuisen korkealla, mutta voihan niitä vielä kokeilla laskea.

Pidemmän päälle raskaaseenkin tatsiin kyllä tottuu, oletko pitkään soittanut kyseisen paksuisella setillä ja kyseisellä kielimerkillä? Jos olet vasta vaihtanut paksumpiin, niin treeniä vain.

Oli jo aikaisemmin, tottunut kyllä jo, mutta kevyemmellä tatsilla olisi vähän helpompi soittaa.

Onko kitara muuten hyvissä säädöissä, kaula säädetty oikein jne.?

Pitäisi olla.
Long Live Rock 'N' Roll
KooAa
17.10.2003 18:00:30
Mulla on ykstoistaset Pyramidit LP:ssä. Venyvät senttitolkulla, voimaa näppeihin niin kyllä se siitä.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Sammakko
17.10.2003 18:01:24

Mulla on ykstoistaset Pyramidit LP:ssä. Venyvät senttitolkulla, voimaa näppeihin niin kyllä se siitä.

Mulla ku oli les pauli niin siinä oli 13 setti
||||||||Hei Hei Fränklin tule +leikkimään kanssamme!!!||||||||
KooAa
17.10.2003 18:10:04
Mulla ku oli les pauli niin siinä oli 13 setti

No mutta miksei ole enää ? Törrrkeetä !
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)