Aihe: Behringer V-amp
1 2
Farski
16.10.2003 10:36:01
onkos jollain kokemusta?
entä kokemusta Behringer V-amp Pro:sta?
ja toimiiko Behringer FBC1010:n kanssa?
ja toimiiko FBC1010 Pod 2.0:n kanssa? tai Pod XT:n?
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
haist vittu sit
16.10.2003 10:42:32
Minulla oli v-amp 2 vajaan vuoden. Muuten oli kaikki soundit ja muut ominaisuudet mieleen, mutta laite tuntui kovin heikolta. Pedaali hajosi muutaman viikon käytön jälkeen. Muistipaikat ovat kuulemma olleet epävarmoja, ei mulla. Parasta tuossa vehkeessä oli minusta efektit.
Vilhelmus
16.10.2003 11:13:39

V-amp 1. Loistava hinta/laatu -suhde.
Aavistuksen muoviset soundit kuitenkin.
Toiminut täydellisesti.
Billsner
16.10.2003 12:08:09
Aavistuksen muoviset soundit kuitenkin.

Onko yhtä muoviset kuin Zoomissa (esim. 707)?
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
D-Kay
16.10.2003 12:14:59

Kyllä V-amp mielestäni pyörii HIEMAN eri sarjassa, kuin Zoomit. Itse tykkään enemmän V-ampista kuin PODista. Pari viikkoa sitten oli koululla jamittelemassa. Vamppi oli kytketty trankkumarsun efektipaluuseen ja oikein hämmästyin kuinka aidolta JCM-mallinnus kuulosti (omistan myös Jubileen). Huonoja puolia Vampissa on muistipaikkojen hävittäminen, mikä johtuu jonkin patterin loppumisesta, tai jotain. Joku kertokoot siitä enemmän.
MYYDÄÄN: Tokain Les Paul VAIHDETAAN: Bossin räkki-eq
karkki
16.10.2003 12:18:47

707:aa en ole kokeillut, 505:tä kyllä, eivätkä sen soundit voisi juuri muovisemmat olla. V-Amp:sta tykkään, se soi kauniisti.
Vampin huonot puolet ovat tulleet tässäkin ryhmässä (haku!) usein esiin: virtakytkimen puute, muovinen kuori ja taipumus soundien hukkaamiseen ennen korjauspäivitystä. Nyt kaupoista saatavissa lie tuo viimeinen asia jo kunnossa.
Pro on käsittääkseni ihan sama laite, mutta kalliimpana ja räkkimallisena.
D-Kay
16.10.2003 12:22:00

Pro on käsittääkseni ihan sama laite, mutta kalliimpana ja räkkimallisena.

Vissiin digitaalinen ulostulo on myös lisänä. Keikkakäyttöön Pro suositeltavampi, kun sen saa turvallisesti räkkiin kiinni ja näyttää ammattimaisemmalta :)
MYYDÄÄN: Tokain Les Paul VAIHDETAAN: Bossin räkki-eq
Farski
16.10.2003 12:37:45
Siis mitä ongelmia niiden tallennuspaikkojen kanssa on? ne häviää jos patteri loppuu? ajattelin käyttää kotona verkkovirtaa, ja keikalla patteria ellei mahdollisuutta verkkovirtaan. ja siinä prossa oli mun mielestä virtakytkin. ehkä mä enemmän sitä räkkiversiota haluisin. kulkee hivin mukana räkissä. mut siis millä tavalla muoviset soundit? onko sama PODilla?
Dumb
16.10.2003 12:49:37 (muokattu 16.10.2003 12:52:24)

...keikalla patteria ellei mahdollisuutta verkkovirtaan.

Kyllä sitä verkkovirtaa keikoillakin pitäisi olla aina saatavilla. Muistaa vaan "tilata" sen oikeaan paikkaan (esim. merkkaamalla sen lavakarttaan, jos sellainen on).

LISÄYS: Ja itseasiassa tuossa taidettiinkin tarkoittaa sellaista patteria, joka on siellä laitteen sisällä eikä siihen ole mahdollisuutta verkkovirtaa edes käyttää. Vähän kuin kellon patteri, you know. Eli, itse V-Ampia (koskaa myös PODia) _ei_ voi käyttää patterien kanssa vaan ainoastaan verkkovirralla, mutta sitä muistipankeista ym. "huolehtivaa" patteria ei taas voi käyttää muuta kuin patter(e)illa.
Farski
16.10.2003 13:23:09
kun olen testannut ja tiedän että nuo PODit on hyviä mutta missä pääsisin testailemaan V-amppia?
ja saako siitä mitään ääninäytteitä?
mä ajattelin kerätä kaikki vekottimet mahdollisesti räkkiversioina vaikka vähän maksaakin.
ja kun nuo POD Pro:t maksavat niin hirveästi että ei ihan heti semmoseen ole rahaa...
ja tuo V-amp pro oli thomanilla 235e ellen pahasti väärin muista.
JasonBeckerWannabe
16.10.2003 13:33:46 (muokattu 16.10.2003 13:38:38)
Siis v-amp halvempi kuin podi muistaakseni ja ainakin vampissa pirun hyvä hintalaatusuhde. Kotikäytössä ehkä parempi kuin bändikäytössä. V-amp tampereen soitinkezkuksessa 168 e !!

http://www.soitinkeskus.com/uudet_soittimet.html#

En lähtis keräileen halvempia vehkeitä vaan ehkä mieluummin ostaisin jonkun hieman paremman heti alkuun. Silti vamppi hyvä vehje
Referring Jason as a genious is an understatement :Marty Friedman
karkki
16.10.2003 13:45:14

kun olen testannut ja tiedän että nuo PODit on hyviä mutta missä pääsisin testailemaan V-amppia?
ja saako siitä mitään ääninäytteitä?

Behringerin sivulla V-Amp2 -esittelyssä on kohta Multimedia ja siellä Virtual Gear. Sieltä saa vähän maistaisia. Behkun sivuilta löytyy myös suomalaiset hinnat, jotka tuntuvat olevan yläkanttiin. Käytännössä ainakin V-Amp2 on irronnut täältä samaan hintaan kuin Thomannilta.
Omani ostin St. Paul's Soundista, suosittelen.
Fortune
16.10.2003 13:55:50

ja toimiiko Behringer FBC1010:n kanssa?

Toimii.

ja toimiiko FBC1010 Pod 2.0:n kanssa?

Toimii.

tai Pod XT:n?

Toimii.
Farski
16.10.2003 14:10:58
nuo PODit kyllä ovat hirveän kalliita. kai ne on sen arvosiakin. vai onko niin että siinä on merkin takia hintaa?
että V-amp on toisaalta parempi? kuinkas paljon muuten V-ampissa on vahvistinmallinnosta? kaiutin malleja? efektejä? kertokaas kaikki mitä tiedätte?
wilo
16.10.2003 14:14:43
nuo PODit kyllä ovat hirveän kalliita. kai ne on sen arvosiakin. vai onko niin että siinä on merkin takia hintaa?
että V-amp on toisaalta parempi? kuinkas paljon muuten V-ampissa on vahvistinmallinnosta? kaiutin malleja? efektejä? kertokaas kaikki mitä tiedätte?

Kannattaa katsoa valmistajien kotisivuilta teknisiä tietoja.
Mutta pelkästään laitteen huimat speksit eivät tee laitteesta hyvää - mitä tekee kymmenillä vahvistinmallinnuksilla jos ne eivät kuulosta hyvältä? Oleellista on se, että laitteesta saa sellaisen saundin, mistä tykkää; se taas selviää kokeilemalla.
Tämä on minun mielipide.
Jake24-25
16.10.2003 14:25:17 (muokattu 16.10.2003 14:32:43)

PODeissa saattaa olla aivan hyvin Line6-lisä. Eivät ne ainakaan niin paljon ole V-Ampia parempia kuin nuo hintaerot saattaisivat antaa aihetta olettaa. V-Amp on minusta vähintäänkin yhtä hyvä kuin POD. Tosin vankkarakenteisempi se saisi olla (kuten täällä on jo mainittu) ja lisäksi virtakytkin olisi iso plussa. V-Ampin mallinnukset ovat minusta PODien vastaavia parempia. V-Ampin mallinnukset ovat minun korvaani enemmän esikuviaan vastaavia kuin PODien, joiden mallinnukset ovat mielestäni hieman liian keinotekoisen kuuloisia. PODien mallinnukset ovat kylläkin parempia kuin joissakin muissa mallintavissa, mutta kun otetaan vertailuun POD ja V-Amp niin minusta jälkimmäinen voittaa niukasti. V-Ampin ekassa versiossa on vahvistinmallinnuksia 16 kpl ja kaiutinkaappimallinnuksia 15kpl. V-Amp kakkosessa on 32 vahvistinmallinnusta ja sama määrä kaiutinkaappimallinnuksia kuin ykkösversiossa. Efektien määrää en muista, mutta molemmissa V-Amp-versioissa on kaikki perusefektit reverb, delay, chorus jne.. Minun kotisivuiltani voi käydä lukemassa lisää V-Ampista: http://jaakko_5.tripod.com ja kun on päässyt sivuilleni niin tietoa V-Ampistä löytyy kohdasta "My Amp". V-Amp mallinnuksista vielä sen verran, että vaikka ne ovat hyviä eivät ne silti aivan käy yksi yhteen esikuviensa kanssa. Monista putkivahvistimista on kuitenkin vaikea saada hyvää soundia alhaisilla volyymeillä ja tämä on miinus jos ajatellaan niiden soveltuvuutta kotikäyttöön. Kotioloissa ja äänityksissä on V-amp kuitenkin lyömätön.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Farski
16.10.2003 14:43:59 (muokattu 16.10.2003 14:45:46)
V-Amp pro. sehän on räkki. niin eikö se ole sillon kunnon rautaa? ja sillonhan se ei ole heikkorakenteinen, jotenka tässä pro:ssa ei ole mitään huonojapuolia? vielä hyvä hinta minun lompakollenikin.
ja sehän on pro niin pitäisi löytyä hiukan enemmän kaikkea?
muuten Jake24-25... kotisivusi eivät auenneet ainakana minulla. ainakaan tällä hetkellä.
onkos toi vaikeekäyttösempi ku POD? kun kaikkealla mainostetaan PODin helppokäyttöisyyttä.
tuossa V-Amp Pro:ssa on se virtakytkinkin.
hanipai
16.10.2003 14:49:51
V-Amp pro. sehän on räkki. niin eikö se ole sillon kunnon rautaa? ja sillonhan se ei ole heikkorakenteinen, jotenka tässä pro:ssa ei ole mitään huonojapuolia? vielä hyvä hinta minun lompakollenikin.
muuten Jake24-25... kotisivusi eivät auenneet ainakana minulla. ainakaan tällä hetkellä.
onkos toi vaikeekäyttösempi ku POD? kun kaikkealla mainostetaan PODin helppokäyttöisyyttä.

Sama laite kuin V-amp 2 tuo Prokin, mutta Prossa on liitäntöjä hurjasti ja tosiaan tuo virtakytkin.
Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki.
Jake24-25
16.10.2003 14:53:29 (muokattu 16.10.2003 14:54:53)

Tuosta V-Amp Prosta minulla ei ole kokemusta. Hyvä jos siinä on nuo puutteet - heikko rakenne ja virtakytkimen puute - korjattu. Se linkki kotisivuilleni pitäisi kyllä toimia (ainakin minulla toimii). Mikäli se ei kuitenkaan toimi niin yritäpä niin että kirjoita osoite tuolle address-kohtaan kuten tavallisesti. Et ole ensimmäinen joka huomauttaa minulle etteivät linkit sivuilleni toimi. Toivottavasti pääset pian tsekkaamaan sivujani.

V-Amp ei ole minusta sen vaikeakäyttöisempi kuin POD, joka ei sekään ole vaikeakäyttöinen. Ne POD-mainokset ovat minusta ainakin siinä asiassa totuudenmukaisia.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Farski
16.10.2003 15:00:37
tässä sitten siihen tulokseen tulin että V-Amp Pro. ja FBC1010. onkos muuten FBC1010:n kanssa ollut jollain ongelmia?
ja muuta kokemusta siitä? onko se muuten tukeva ja kestävää laatua?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)