Player 15.10.2003 21:39:59 | |
---|
Mitä muita eroja noilla on ku hinta ja nimi? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Volle 15.10.2003 21:59:00 (muokattu 15.10.2003 22:01:28) | |
---|
Pro juniorissa on vain volume ja tone -säädöt ja muistaakseni 10" elementti ja blues juniorissa vähän enempi säätöjä ja 12" elementti. edit: fendän sivuilta löytyy kyllä tarkemmatkin speksit. Elvis on mun faija. |
Player 15.10.2003 22:12:51 | |
---|
Miten ne eroaa soundeiltaan? Eiks ne molemmat oo täysputki pelejä? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Volle 15.10.2003 22:28:34 | |
---|
En kyllä osaa sanoa, kun en ole kokeillut kuin tuota pro junioria. Sitäkin noin neljä vuotta sitten, aika hyvältä se muistaakseni kuulosti. Soundieronhan saat selville kokeilemalla niitä jossain musakaupassa, mieluiten vierekkäin. Kyllä pitäis jostain puljusta molemmat löytyä. Hankalampaa tietenkin on, jos asut seudulla, jossa ei musakauppoja ole... Elvis on mun faija. |
touhis 16.10.2003 15:44:30 | |
---|
Pro juniorissa on vain volume ja tone -säädöt... That's all you need, man! ;-) Kyllä niistä eroa löytyy. Siinä missä pro jr on semmoinen vanhan tweedin tyylinen pöristäjä, blues jr kuulostaa modernimmalta. Aika muikeat bluessoundit molemmissa silti... People tell me that walking blues ain't bad. |
sihvoh 18.10.2003 14:44:27 | |
---|
Pro juniorissa on vain volume ja tone -säädöt ja muistaakseni 10" elementti ja blues juniorissa vähän enempi säätöjä ja 12" elementti. Säätöjähän on silloin ruhtinaallisesti, mulla on omatekoisessa putkivahvistimessa vain gain ja master volume ;-) Niillä tulee toimeen, kun kitarassa on volume- ja tone-säädöt. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
weelie 18.10.2003 17:26:26 | |
---|
...ja REVERB! Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Player 18.10.2003 17:50:01 | |
---|
Miten helppoa on tehdä putkivahvistin itse? Paljonks ne osat maksaa? Tuleeks paljokin halvemmaks? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
sihvoh 18.10.2003 18:02:45 | |
---|
Miten helppoa on tehdä putkivahvistin itse? Paljonks ne osat maksaa? Tuleeks paljokin halvemmaks? Ostat rikkinäisen putkiradion, siihen kaksi uutta putkea, putken kannat, läjän vastuksia, muutaman kondensaattorin, pari potentiometria, pari kytkintä ja kytkentälankaa. Radiosta saa muuntajat, kaiuttimen, rungon ja kotelon. Tällä menetelmällä saa putkivahvistimen (yksinkertaisen champ-tyylisen) rakennettua 15 W trankkuvahvistimen hinnalla. Tehoa saa noin. 5-7 W, mutta ne ovat äänekkäitä :-), ja se soundi on vähän toista kuin pienessä trankkuvahvistimessa. Helppous on suhteellista. Netissä on hyviä kytkentäkaavioita ja osasijoittelukuvia, yms. Suurten jännitteiden takia on hyvä olla osaamista elektroniikasta, jolloin myös turvaohjeet ovat jo paremmin hallussa. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
deevee 18.10.2003 18:45:39 | |
---|
Miten helppoa on tehdä putkivahvistin itse? Paljonks ne osat maksaa? Tuleeks paljokin halvemmaks? Katsoppa tuolta kohta putkiradiosta kitaravahvistimeksi. Katso myös osa 2. Ehkä helpottaa. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |
d-e 22.10.2003 08:15:57 | |
---|
Ite oon soitellu klubikeikkoja Pro Juniorilla ilman mitään mikityksiä.Mulla on siinä tosin pari putki-vermettä "edessä" signaalia vahvistamassa ja itse Pro Jr. on rakeneettu 2x10" alnico-Jensen koteloon.Ja hyvin soi...toi blues Jr. siis sisältää jonkinmoisen fat-kytkimen,laajemman eq:n ja transistori- ohjatun kaikujousen - eli se on vähän kauempana perinteisestä putkivahvistinajattelusta.Molemmat on tehty piirikortille.Itse en voi kuin suositella Pro Junioria-JJ putkilla soundi sen kun paranee... |
fenderhippi 22.10.2003 10:02:03 | |
---|
Soittelen myös tuollaisella Pro Juniorilla säännöllisesti, ja henkkohtaisesti pidän enemmän siitä kuin Blues Juniorista. Tuosta BJ:stä on parin viikonlopun verran kokemusta, enkä oikein innostunut tuosta FAT systeemistä. Molemmissa riittää potkua isompienkin rinnalla. Suositelen kuitenkin tuota Pro Junioria ennemmin. |
booster 22.10.2003 10:18:26 | |
---|
Säätöjähän on silloin ruhtinaallisesti, mulla on omatekoisessa putkivahvistimessa vain gain ja master volume No mitä tolla master volumella muka tekee? :P Wanted:
-Pedaalimallinen viritin, esim. TU-2
-TS-9 Tubescreamer |
sihvoh 23.10.2003 10:41:45 | |
---|
No mitä tolla master volumella muka tekee? :P Totta sehän on aina kohdassa "11" tyyliin Spinal Tap :-) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Player 23.10.2003 11:42:31 (muokattu 23.10.2003 11:43:22) | |
---|
Mites näille fendereille käy jos niitä verrataan peaveyn classic 30? EDIT:Onks mitää sivua olemassa missä noita fendereitä pääsis kuuntelee? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |