Aihe: Maadoitusongelmista jälleen lisää taas kerran prööt
1
vekku
29.10.2003 23:09:55
Onko mahdollista vetää itse tuollaista maajohtoa jostakin signaalin kohdasta? Eli kun mulla esiintyy tolla toisella kitaralla jokin maadoitusongelma enkä oikein onnistu paikallistamaan sitä, säröllä kun kosketan johonkin signaalin varrella olevaan metalli esineeseen (esim plugin metalliosa, mikin korkeudensäätöruuvi, jopa vahvistimen metalliset nupikat) hurina hiljenee (ei lopu kokonaan). Mikä minussa siis hiljentää tuon hurinan? Johdanko minä sen maahan vai toiminko vain vastuksena.
Eli voinko vetää esimerkiksi jonkin kuparilangan jotenkin maahan? Kuulostaa jotenki ei-niin-nerokkaalta pistää vahvistimen nupikasta kuparijohto lattialautoihin.
Jos taas toimin vastuksena niin pistänkö mä siihen vaan jotain ihme kuormaa? Kännykän laturin..
Ei perkele! Taas meni väärä efekti päälle!
fox
30.10.2003 00:50:00

Mikä minussa siis hiljentää tuon hurinan? Johdanko minä sen maahan vai toiminko vain vastuksena...

Juu ja juu. Kitaras maadoitusta kannattaa parantaa esimerkiks moneen kertaan esitetyllä kielimaadoituksella eli vedät joko tallalta, jousten kiinnikkeeltä tahi muusta soveltuvasta paikasta ihan johtimenpätkän sinne esim. potikankuoreen minne muutkin maadoituspiuhat on kerääntyneet ja muistat laittaa siihen välille vastuksen ynnä kondensaattorin rinnakkain juotettuna. Haulla löytynee yksityiskohtaiset ohjeet tuosta "life-saver"-kytkennästä.
SURf
30.10.2003 08:23:15
Onko vahvistin maadoitetussa pistorasiassa?
Get a haircut and get a real job.
vekku
02.11.2003 20:11:53
jaa nyt taisin huomata missä vika.. toi maadoitus joka on tallassa kiinni on irronnu. Mitenköhän toi oikein on kiinni siellä? Kun huomasin ton johdon joka menee tuolta takaa potikasta porattuun reikään. Onkohan toi juuri laitettu niin typerästi siihen ruuviin kiinni että kun sitä pyörittää niin se kolvaus irtoaa.
Ja kyl on maadoitetussa pistorasiassa
Ei perkele! Taas meni väärä efekti päälle!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)