Aihe: Kitaraa "aloittelijalle"
1
Vilho
06.11.2003 19:18:15
Olen tässä jo jonkin aikaa soitellut kitaraa, mutta nyt tuli sellanen mielentila että pakko hommata joku kunnon vehje. Olen soitellut Strato -kopiolla, mutta soittohalut on kyllä mennyt täysin johtuen kitaran huonosta laadusta. Haluaisin nyt jonkun kunnon kitaran hinta max. 1000€. Sellanen jolla vois soitella perusrockia (80-90 luku). Ja vahvistinta saa kanssa ehdottaa. Olen vain kotikitaristi, ja en tarvitse kovinkaan isotehoista vahvaria.

Eli siis mikä kitara + vahvistin ettei heti tarvitse ostaa uutta/menettää soittohalujaan?
saha
06.11.2003 19:27:00
osta tele.
jos soittaa lujaa käy korviin
palelee
06.11.2003 19:29:59
Olen tässä jo jonkin aikaa soitellut kitaraa, mutta nyt tuli sellanen mielentila että pakko hommata joku kunnon vehje. Olen soitellut Strato -kopiolla, mutta soittohalut on kyllä mennyt täysin johtuen kitaran huonosta laadusta. Haluaisin nyt jonkun kunnon kitaran hinta max. 1000€. Sellanen jolla vois soitella perusrockia (80-90 luku). Ja vahvistinta saa kanssa ehdottaa. Olen vain kotikitaristi, ja en tarvitse kovinkaan isotehoista vahvaria.

Eli siis mikä kitara + vahvistin ettei heti tarvitse ostaa uutta/menettää soittohalujaan?

Kitaraksi joku strato....esim tokai ja vahvarkisi joku pieni
mesaboogie... torilla oli mesan 22+ 500e...ei paha

Ja tunnetusti mesallahan soittaa musiikki laidasta laitaan!
kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää
-K-
06.11.2003 20:19:29 (muokattu 06.11.2003 20:21:19)
Vai että 80-90 luvun rock. Voisin nyt pistää vahvistinvaihtoehdoiksi näitä helvetinkoneitta eli mallintavia. Roland cube 30 ja Behringer V-ampire, kuten myös line6:n vanhemmat flextonet ovat hyviä ja monipuolisia kotivahvistimia.

Kitaraksi maun mukaan vaikka esimerkiksi tokain Les paulia, fenkun teleä tai epin SG:tä yms. Käytettynä itse etsisin.

...Jos pitää putkea olla niin esim 15w Laneyn LC-15 toimi rockissa hyvin. Tiedä nyt mitä bändejä tuolla 90-luvun rockbändeillä tarkoitetaan, kuitenkin nykyajan jenkkirokkarit vetää aika hi-gain soundeilla.
Ei suotta elämys.
Numbie
06.11.2003 20:30:57

Jos mahdollisimman monipuolista kitaraa haet, niin strato tai tele ois jees, ehkä enemmän kallistuisin tuonne straton puolelle. Onhan se lespakin omalla tavallaan monipuolinen vehje, mutta sillä on se oma tunkkainen, paksu soundinsa joka ei taivu kaikkeen siihen, mikä esim. stratolla hoituu. Ja Tokaita suosittelisin estotta, itsekin omistan, ja kaikki muutkin soittamani ko. lafkan kepit vaikuttavat ihan laatupeleiltä.
Dena666
06.11.2003 21:15:37
Tokain Love Rockin olen todennut tässä erinomaiseksi kitaraksi kotikitaristille. Hinta pyörii 550 ja 800€ välissä.
Niskamies
06.11.2003 21:57:04
Tokain Love Rockin olen todennut tässä erinomaiseksi kitaraksi kotikitaristille. Hinta pyörii 550 ja 800? välissä.

riippuu valmistusmaasta. japsit on jo tosihyviä. koreatki on imho hyviä muttei yhtä.
Hanki presari ja ole tosimies!
makoskela
07.11.2003 08:13:15

Osta multa jenkkistrato. Tai Tele.
Korjailen sähkökitaroita Tampereella. Uusia potilaita otetaan aina vastaan!
Niskamies
07.11.2003 09:28:54
Osta multa jenkkistrato. Tai Tele.

niin, osta vaan. ne on hyviä. tai sitten tilaa ishibashilta laadukas MIJ strato tai tele(tai vaikka mustang).
Hanki presari ja ole tosimies!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)