TheWickerMan 18.11.2003 18:45:08 | |
---|
Oon kysyny tätä ennenkin mut en saanu vastaukseksi mitä halusin. Sitä vaan, että mitä saundi eroa on transistori ja putkivahvistimella? Ja kumpaan kannattaisi sijoittaa enemmän euroja? "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
Volle 18.11.2003 18:50:51 | |
---|
Täältä kyllä löytyy juttuja aiheesta, kokeile hakua tai jotain. Putkipelit kuulostavat useimmiten paremmalta kuin transistorilaitteet, mutta ovat yleensä myös kalliimpia. Jos pitää putkien tuomaa parempaa tärkeänä, on varmaankin valmis maksamaan siitä. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
JM 18.11.2003 18:54:09 | |
---|
Oon kysyny tätä ennenkin mut en saanu vastaukseksi mitä halusin. Heh. Kerro mitä haluut kuulla, ni eiköhän joku ole samaa mieltä. Ei, en vittuile. Oli vaan hauskasti sanottu toi sun pätkä! "It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton |
Pervari 18.11.2003 19:04:17 | |
---|
Kyllä esim. Fenderin putkivahvistimissa on se ihan helvetin hieno lämmin soundi, mitä monet putkivehkeeltä haluu, mutta loppujen lopux nykytekniikalla trankkuvehkeissä on jo ihan saatanan hyvät soundit ja putkisoundiakin osataan jo mallintaa aika hyvin... Ja transistorien roudaus on paljon kivempaa, ku ei tarvii pelätä putkien puolesta. Trankut myös maksaa yleensä paljon vähemmän ku putkivehkeet. Ja ainahan transistorin eteen voi hankkia putkietuasteen ja käyttää sitä sillon ku haluu putkisoundin ja sitte ku ei haluu, ni ei käytä. It's never too late to turn on the heat. |
TheWickerMan 18.11.2003 19:07:03 | |
---|
kato ku mie kysäsin viimeksi, että mitä eroa on putki- ja transistori vahvistimella ja joku laitto jonkun aloittelijat osaston linkin mistä EN saanut sitä tietoa mitä halusin, joten tässä kirjoituksessa täsmensin vähän mitä hain. "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
TheWickerMan 18.11.2003 19:09:05 | |
---|
Kyllä esim. Fenderin putkivahvistimissa on se ihan helvetin hieno lämmin soundi, mitä monet putkivehkeeltä haluu, mutta loppujen lopux nykytekniikalla trankkuvehkeissä on jo ihan saatanan hyvät soundit ja putkisoundiakin osataan jo mallintaa aika hyvin... Ja transistorien roudaus on paljon kivempaa, ku ei tarvii pelätä putkien puolesta. Trankut myös maksaa yleensä paljon vähemmän ku putkivehkeet. Ja ainahan transistorin eteen voi hankkia putkietuasteen ja käyttää sitä sillon ku haluu putkisoundin ja sitte ku ei haluu, ni ei käytä. Tiiätkö ,että onko Marshall MG-sarjan vavistimet putki- vai trasistorivahvistimia? "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
Miikathebest 18.11.2003 19:15:09 (muokattu 18.11.2003 19:15:41) | |
---|
Tiiätkö ,että onko Marshall MG-sarjan vavistimet putki- vai trasistorivahvistimia? Ei ole, vaan traNsistori. |
Niskamies 18.11.2003 19:15:45 | |
---|
Tiiätkö ,että onko Marshall MG-sarjan vavistimet putki- vai trasistorivahvistimia? veikkaisin hybridiä. joku viisas kertokoon totuuden. Hanki presari ja ole tosimies! |
JarnoH 18.11.2003 19:15:57 (muokattu 18.11.2003 19:17:05) | |
---|
Minun melestäni yksi putkivahvistimien eduista on se, että se reagoi paremmin siihen miten soittaa ja millaisella kitaralla ja mikeillä yms. Ja se soundihan riippuu myös vahvistimesta. Oho, tuo nyt ei taaskaan vastannut kysymykseen.. Edit: Joo, sekoilin mutta jätetään nyt tuo loppu tuohon.. äsfipadfjgnqeveqroven " La ballerina si chiama bella rusa " |
LaXu 18.11.2003 19:20:16 | |
---|
Minun melestäni yksi putkivahvistimien eduista on se, että se reagoi paremmin siihen miten soittaa ja millaisella kitaralla ja mikeillä yms. Ja se soundihan riippuu myös vahvistimesta. Oho, tuo nyt ei taaskaan vastannut kysymykseen.. Tämä on minunkin mielestäni yksi putkimyllyjen parhaita puolia. |
Olli S. 18.11.2003 19:28:28 | |
---|
veikkaisin hybridiä. joku viisas kertokoon totuuden. Kyllä ne MG:t trankkuja on. Valvestatet on hybridejä. Viimeinkin se musiikkinäyte! |
PoLFus 18.11.2003 19:35:35 | |
---|
veikkaisin hybridiä. joku viisas kertokoon totuuden. NIIN trankku kuin vaan voi olla! ~ 7ender $tratocaster ~ |
Eemil 18.11.2003 20:20:24 | |
---|
mitä saundi eroa on transistori ja putkivahvistimella? Putkivahvistin omaa avaramman/isomman saundin --> säröt rouheampia ja puhtaat ihan eri planeetalta. Suosittelen. Ja kumpaan kannattaisi sijoittaa enemmän euroja? Putkivehkeeseen ikävä kyllä joudut sijoittamaan enemmän, kun ne ovat aika paljon kalliimpia. Putket on ykkösiä, trankkuvehkeen omistavat kehuu omiansa vaan koska niillä ei oo varaa parempaan! :) Se oli vitsi. Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |
Vemmy 18.11.2003 20:48:24 | |
---|
Kyllä ne MG:t trankkuja on. Valvestatet on hybridejä. Tämä menee taas aiheesta metsään kuin jalaton hirvi rekan alta, mutta tekeekö tosiaan yksi etuasteputki, joka ei edes juuri soundiin vaikuta, vahvistimesta hybridin? Kun minä olen aina kuvitellut että laite jossa on putkietuaste ja transistoripääte tai transistorietuaste ja putkipääte olisi hybridi? Minä kyllä joskus nuorempana kuvittelin osaavani laulaakin... Vieläkö meillä on kaljaa? |
Fortune 18.11.2003 20:49:13 | |
---|
Tämä menee taas aiheesta metsään kuin jalaton hirvi rekan alta, mutta tekeekö tosiaan yksi etuasteputki, joka ei edes juuri soundiin vaikuta, vahvistimesta hybridin? Kun minä olen aina kuvitellut että laite jossa on putkietuaste ja transistoripääte tai transistorietuaste ja putkipääte olisi hybridi? Minä kyllä joskus nuorempana kuvittelin osaavani laulaakin... Mainosmiesten suissa mikä tahansa voi olla mitä vain. Kaipa rulla jeesusteippiä ladan ovisaumoihin tekee siitä amfibion. |
Eemil 19.11.2003 01:45:46 | |
---|
Mainosmiesten suissa mikä tahansa voi olla mitä vain. Kaipa rulla jeesusteippiä ladan ovisaumoihin tekee siitä amfibion. No hohhoh! :) Kertoko äitis? No hei, ainakin näin pikkuhumalassa nauratti... Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |
mathias 19.11.2003 02:28:33 | |
---|
Tiiätkö ,että onko Marshall MG-sarjan vavistimet putki- vai trasistorivahvistimia? MG-sarjan Marshallit ovat transistorivehkeitä, joissa on putkimallinnus. Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
PuNkKi 19.11.2003 06:53:22 | |
---|
putki . riittikö? :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
piiroinenj 20.11.2003 16:43:58 (muokattu 20.11.2003 16:46:54) | |
---|
Oon kysyny tätä ennenkin mut en saanu vastaukseksi mitä halusin. Sitä vaan, että mitä saundi eroa on transistori ja putkivahvistimella? Ja kumpaan kannattaisi sijoittaa enemmän euroja? Noita marsun trankkuvahvistimia ei kannata edes harkita, ihan hirveitä vehkeitä samoin kun jotkut vitun toneworksit ja zoomin vehkeet. Pitäis lailla kieltää niiden valmistaminen saati sitten käyttäminen :) Kannattaa testailla riittävästi erivaitoehtoja ennen osto päätöstä. Käytettynä saattaa joskus löytää kelpo pelejä ja halvalla Kyllä putkivahvistin on aina putkivahvistin. Se on kannattava sijoitus varsinkin jos ostat laatu merkin mesa, marsu... "Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes" |
kupteri 20.11.2003 17:53:59 | |
---|
Putket on ykkösiä, trankkuvehkeen omistavat kehuu omiansa vaan koska niillä ei oo varaa parempaan! :) Se oli vitsi. Vitsi joka on silti totta. Jos vaan kehtaisi laittaa sen 2000e niin kyllä mullakin olisi Engl Screamer tai Peavey 5150II + sarjaan kuuluva 4x12" kaappi. Samoilta jousilta toki pitäisi keppikin vaihtaa (Duncan buustatusta) Epiphonesta Gibsoniksi, eihän siinä ole mitään järkeä soittaa "halvalla" kepillä 3x kalliiseen halfstackiin, eli toinen 2000e sinne :-) Ja tokikaan ei enää kehtaisi soittaa minkään halvemman efektin läpi, vaan Replexit, Choral Flangerit etc. pitäisi hommata. Säröpedaalit voisi kyllä myydä pois :-) Eli 5000e ja "unelmasetti" ois siinä. Tylyä kyllä, viikonloppuna meni 3 tonnia huonekaluihin (sohva+pöytä) ja tonni kodinelektroniikkaan (pesukone+kuivausrumpu) eikä se tunnu niin pahalta. Ehkä sekin vaikuttaa, että noista ei aiheudu hellasäröä eikä noiden kanssa tule GAS:ia :-) Joo, nykyinen "halpasetti" siis 120W trankkunuppi, 4x12" "halpakaappi", Epiphone LP (w/Seymour Duncan JB + Jazz), pedaalilaudassa pari säröä (Smashbox & Jackhammer), EQ, chorus & tuner. No, on sitä tuohonkin rahaa uponnu jo 2 tonttua, mutta varsin pitkällä aikavälillä. |