Aihe: BOSS GT-6 efektiloopissa
1
PekkaM
04.12.2003 10:31:40
Onko kokemuksia? Muistan lukeneeni jotain ongelmista (oisko ollut wahin toiminnasta). Tarkoitus olisi käyttää Laney LC15R:n kanssa.
Osta JEM77BFP!
Volle
04.12.2003 10:39:07
Wahia en ole kuullut kenenkään suosittelevan efektiluuppiissa käytettäväksi, kuten en myöskään särkijöitä. Voithan toki kokeilla. Ja kerro toki kokemuksistasi, mullakin on LC15R ja kiinnostaa tuon luupin toiminta. Mulla on vain säröjä ja wahi, joten en ole luuppia vielä edes kokeillut.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
PekkaM
04.12.2003 11:51:13
Kyllä se looppi mulla hyvin on toiminut irtopedaalien kanssa. Mietin vaan, että tuossa GT-6:ssa on kaikkea sälää, joten toimiikohan se järkevästi loopissa, siinähän on kai output, input, send ja return (en pääse nyt tarkistamaan).
Osta JEM77BFP!
JuSu
04.12.2003 12:03:25 (muokattu 04.12.2003 12:04:27)
Kyllä se looppi mulla hyvin on toiminut irtopedaalien kanssa. Mietin vaan, että tuossa GT-6:ssa on kaikkea sälää, joten toimiikohan se järkevästi loopissa, siinähän on kai output, input, send ja return (en pääse nyt tarkistamaan).

Sopivasti johdottelemalla ja efektijärjestystä rukkaamalla voit säätää, mitkä efektit menee lenkkiin ja mitkä on ennen etuastetta. Käsittääkseni tuossa GT-6:ssa pystyy efektijärjestystä vaihtamaan, samoin kuin GX-700:ssa?

Eli piuhoitus näin: Kitara > GT 6 input, GT 6 loop send > vahvistimen input, vahvisitmen efektilenkin syöttö > GT 6 loop return, GT 6 output > vahvistimen efektilenkin paluu. Tällöin sulla on vahvistimen etunen GT 6:n loopissa. Sitten vaan patcheissa asettelet sen loopin (eli vahvistimen etusen) haluamaasi paikkaan efektiketjussa. Halutessassi voit laittaa loopin pois päältä (jolloin siis ohitat Laneyn oman etuasteen) ja käyttää GT 6:n etusia Laneyn päätteeseen. Kätevää ja monipuolista.

JuSu
Räkki- ja midirompetta myytävänä, katso Torilta!
Volle
04.12.2003 12:09:50
Toihan kuulostaa näppärältä. Joku multihärveli olisi kiva roudattavakin. Harmi vaan, että

a)mulla ei ole rahaa _hyvään_ multivehkeeseen.

b)mun kärsivällisyys ei riitä siihen, että opiskelisin laitteen käyttöä niin paljon, että siitä olisi tosiaan jotakin iloa.

Pitäydyn siis erillispurnukoissa.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
JuSu
04.12.2003 12:14:16
Toihan kuulostaa näppärältä. Joku multihärveli olisi kiva roudattavakin. Harmi vaan, että

a)mulla ei ole rahaa _hyvään_ multivehkeeseen.

b)mun kärsivällisyys ei riitä siihen, että opiskelisin laitteen käyttöä niin paljon, että siitä olisi tosiaan jotakin iloa.

Pitäydyn siis erillispurnukoissa.

Molempi parempi...

Ihan hyvän multihärpäkkeen saa karkeasti arvioiden 5-6 erillispurkin hinnalla... Mutta tuo looppiominaisuus on vain harvassa multivatkaimessa. Ihme kyllä.

JuSu
Räkki- ja midirompetta myytävänä, katso Torilta!
zorro
04.12.2003 12:38:40
Mutta tuo looppiominaisuus on vain harvassa multivatkaimessa.

sen takia ku hyvät multivatkaimet on harvassa
OSTETAAN: EH Small Stone
PIM
05.12.2003 08:52:33
sen takia ku hyvät multivatkaimet on harvassa

Ja GT-6 on pitänyt pilata sillä järjettömällä luupin paikalla säröpedaalimallinnusten yhtenä vaihtoehtona. GT-5:ssa sentään pystyi käyttämään sen säröpurkkimallinnuksia ja vahvistimen etuastetta yhtä aikaa, mutta GT-6:ssa se on joko-tai. Käsittämätöntä että pienellä kömmähdyksellä on saatu pilattua hyvä systeemi.

Vinkki: GT-5:n voi löytää käytettynä aika edullisesti ja vaikka se ei ihan samaa tasoa ole vahvistinmallinnusten suhteen niin tuossa käytössä se ei välttämättä niin haittaisi.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
PekkaM
05.12.2003 08:56:53 (muokattu 05.12.2003 08:58:42)
Ja GT-6 on pitänyt pilata sillä järjettömällä luupin paikalla säröpedaalimallinnusten yhtenä vaihtoehtona. GT-5:ssa sentään pystyi käyttämään sen säröpurkkimallinnuksia ja vahvistimen etuastetta yhtä aikaa, mutta GT-6:ssa se on joko-tai. Käsittämätöntä että pienellä kömmähdyksellä on saatu pilattua hyvä systeemi.

Voitko selittää vähän tarkemmin? Siis GT-6:n vahvistin-, särö- ja kaappimallinnuksia ei voi käyttää, jos on looppi käytössä?

Voinhan tietenkin heittää SansAmpin kitaran ja kaapin väliin ja sitten GT-6:n looppiin, mutta silloin en saa GT-6:sta wahiakaan käyttöön. Helpointa on varmaan heittää GT-6 suosioilla vahvistimen eteen, muuten koko laitteen tarkoitus, eli helppokäyttöisyys katoaa...
Osta JEM77BFP!
PIM
05.12.2003 12:06:47
Siis GT-6:n efektiluuppia ei voi käyttää yhtä aikaa säröpedaalimallinnuksen kanssa eli sellainen neljän piuhan liitäntä, missä kitarasta menee piuha ensin GT:n inputiin, GT:n loop sendistä vahvistimen inputiin, vahvistimen loop sendistä GT:n loop returniin ja GT:n outista vahvistimen loop returniin ei ole enää mahdollinen kuten GT-5:ssa oli. Vanhassa GT-5:ssa tämä toimi siten että GT:n säröpedaalimallinnuksen voi heittää ennen sen loopia, johon siis vahvistimen etuaste oli kytketty, jonka jälkeen GT:stä pystyi laittaan modulaatio ja delayefektit kitaravahvistimen etuasteen jälkeen lopuksi viemään signaalin vahvistimen pääteasteeseen ja sitä kautta ulos.

Eli sama vielä kaaviona:

GT-5:

Kitara -> GT:N säröpedaali -> Vahvistimen etuaste (tai GT:n vahvistinmallinnus) -> GT:n efektejä -> Vahvistimen pääteaste -> kaiutin.

GT-6:

Kitara -> GT:n säröpedaali tai vahvarin etuaste -> GT:n vahvistinmallinnus ja muita efektejä -> vahvistimen pääteaste -> kaiutin
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
PekkaM
05.12.2003 12:22:25
Kitara -> GT:n säröpedaali tai vahvarin etuaste -> GT:n vahvistinmallinnus ja muita efektejä -> vahvistimen pääteaste -> kaiutin

Pitää varmaan testailla, kunhan pääsee laitteiden luokse. En ole juurikaan noita GT:n särömallinnuksia tähän asti edes käyttänyt, kun saan niillä vahvistin- ja kaappimallien kanssa käytettynä lähinnä surinaa ja äänen kiertoa aikaiseksi. Metal Zone-mallia olen kyllä yksikseen käyttänyt.
Osta JEM77BFP!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)