Aihe: Kitara tallahumpparilla
1 2
Nazareth
03.12.2003 15:59:38 (muokattu 03.12.2003 16:02:20)
juu tommonen kitara rupes himottamaan tossa, oon miettiny et kantsisko hommata Squierin Standard Fat Strat mallinen, oon kyllä katellu Yamahoitakin. Humppareita saa olla tasan yksi, loput yksikelaisia. kertoilkaa kokemuksia yms.

fänks etukäteen

EDIT: budjetti 300-400€
Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin.
migeboy
03.12.2003 16:54:01
Elä osta squierii, mulla itellä on lähinnä negatiivisii kokemuksii. Yks kitara, missä on tallahumppari ja kaks 1kelasta, on Ibanez gsa60. Mulla on toi kitara, ja toimii ihan kivan hyvin.
LaXu
03.12.2003 17:00:52
Ibanez SA160 kannattanee myöskin kokeilla. Yamaha Pacificoista ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
Dr. Muff
03.12.2003 17:00:58
Humppareita saa olla tasan yksi, loput yksikelaisia. kertoilkaa kokemuksia yms.

EDIT: budjetti 300-400€

Toi on ihan toimiva yhdistelmä, ainut vika on se että siinä hävitään toinen väliasentosoundi. Vähän voi tietty pelastaa ja asentaa puolituksen humppariin. 400eurolla on jo maailma auki; 50e humppariin ja 350e kitaraan. Vaikka joku mehiko fenkku tai 80 luvun alun japsi stratikka. JV skujua ei saa mutta tehtiin sillon muitakin hyviä soittimia. Yamahoista en ossaa sanoa mitään kun ovat niin rumia.
Wanted: Rumpali
Nazareth
03.12.2003 17:38:44
jep, meitsi pääty jonkin sortin Yamaha Pacificaan sitten... en ole mikään hirveä Ibanez-fani(älkää ymmärtäkö väärin, varmasti on hyviä kitaroita mutta en pidä ulkonäöistä). aika kettu homma ku tota Yamahaa ei oikeen pääse testaamaan täällä kun ei kaupassa näy... uskaltaako noita tilata T-kaupasta ihan sumeilematta?
BlackD
03.12.2003 18:05:28
Mä kyllä suosittelisin lämpimästi Ibanezin SA160-mallia. Ei todellakaan ole sitä "normaalia" Iban muotoilua, vaan ulkonäkö on paljon nätimpi. Luonnossa toki vielä himottavampi, mutta kuvakin kertoo jo jotain: http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SA160QM&z=y

Wilkinson-tyylinen talla, mahonkirunko, hyväsoittoinen kaula, kaunis soundi. Mitäpä sitä muuta tarvitseekaan tällaiseen kevyempään kepakkoon :) Kovasti himottaisi hankkia, vaikka pelkkää metallia soittelenkin..

Ja sitten. Itse en ostaisi kitaraa tilaamalla, ilman kokeilua. Yamahat on varmasti laatupelejä, mutta paljon parempi vaihtoehto olisi ottaa kaupasta mukaan juuri se yksilö, minkä on kokeilemalla todennut hyväksi. Jos oikein tiukkaa tekee, niin voisin tilata juuri saman mallin, mitä olen kaupassa testannut, jos se merkittävästi halvemmalla irtoaisi. Mutta elä mee tilaamaan kitaraa, jota et oo ikinä testannut.
Safaweb
03.12.2003 18:07:30 (muokattu 03.12.2003 18:09:08)
Kitaraa ei nyt välttämättä Thomannilta kannata ruveta tilaamaan. Voi olla, että se on sitten kunnossa kun se tulee, mutta olet varmaan kuullut juttuja siitä, kun saapunut kitara onkin kaikkea muuta kuin kunnossa. Noitten matkahuoltotakuuhömpötysten kanssa menee pää kyllä ihan sekaisin.

Itse ostaisin käytetyn straton (vaikka joku mehiko tai japsi) ja pistäisin siihen humbukkerin itse. Sen humbukkerin tilaisin kyllä sitten Thomannilta.
Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
LaXu
03.12.2003 18:10:50
Sen humbukkerin tilaisin kyllä sitten Thomannilta.

Kannattaakohan tuokaan, postikulujen jälkeen tulee varmaan aika lähelle samoja hintoja kuin lähikaupasta ostaessa. Riippuen tietysti mikistä, mutta jos puhutaan vaikka Duncaneista ja DiMarzioista.
Nazareth
03.12.2003 18:17:53 (muokattu 03.12.2003 18:21:13)
Mä kyllä suosittelisin lämpimästi Ibanezin SA160-mallia. Ei todellakaan ole sitä "normaalia" Iban muotoilua, vaan ulkonäkö on paljon nätimpi. Luonnossa toki vielä himottavampi, mutta kuvakin kertoo jo jotain: http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SA160QM&z=y
tosta tuli mieleen et täällä oon nähnyt(en täällä netissä vaan täällä päin suomea) jonku Music Man Van Halen kitaran. Se oli tosi hyvän tuntunen, nätin värinenkin vielä, mutta siinä on kaksi humpparia. mulla on jo kakshumpparinen kitara mutta pitkäsköhän sitä taipua ja ostaa toi jos se vielä on siellä. mun tuurilla se on menny, mut ei sille voi mittää.

tiiättekö työ mitää tuosta mallista? siis MM Van Halen homma?

tää kitaran hommaaminen on kyllä sangen "se-josta-vauvat-tulee"-mäinen operaatio

EDIT: miä koitin jotai ton näköstä Ibanezia. se oli kyllä ihan ok soittaa en tykännyt muuten.
Safaweb
03.12.2003 18:45:18
Kannattaakohan tuokaan, postikulujen jälkeen tulee varmaan aika lähelle samoja hintoja kuin lähikaupasta ostaessa. Riippuen tietysti mikistä, mutta jos puhutaan vaikka Duncaneista ja DiMarzioista.

Itse tilaan aika paljon muutakin roinaa kerralla. Meillä on bändin kanssa aika usein myös yhteistilaus. Ei se silloin kyllä yhtään paha hinta ole.
LaXu
03.12.2003 18:49:26
Itse tilaan aika paljon muutakin roinaa kerralla. Meillä on bändin kanssa aika usein myös yhteistilaus. Ei se silloin kyllä yhtään paha hinta ole.

Joo, no siinä tapauksessa. Mutta pelkkää paria mikkiä ei oikein kannata alkaa tilaamaan, aikaahan siinä vain kuluu ja hinta ei poikkea kotomaan kaupan hinnasta mitenkään tolkuttomasti jos lainkaan.
Safaweb
03.12.2003 18:59:19 (muokattu 03.12.2003 18:59:53)
Oulun Musiikkikullas - Seymour Duncan Hot Rails: 125 euroa

Thomann - Seymour Duncan Hot Rails + postitus: 95 e + 17 e = 112 euroa.

Thomannin puolelle menee :)

EDIT: Kirjoitusvirhe
Dr. Muff
03.12.2003 19:08:44
Oulun Musiikkikullas - Seymour Duncan Hot Rails: 125 euroa

Thomann - Seymour Duncan Hot Rails + postitus: 95 e + 17 e = 112 euroa.

Thomannin puolelle menee :)

EDIT: Kirjoitusvirhe

Höpsis. Nyrkkiä pöytään vaan. Kyllä noista listahinnoista tippuu kuhan kehtaa kysyä.
Wanted: Rumpali
Billsner
03.12.2003 19:21:58
Höpsis. Nyrkkiä pöytään vaan. Kyllä noista listahinnoista tippuu kuhan kehtaa kysyä.

Ainakin kullaksella. Kunhan nuolee myyjän kengät puhtaaksi ja anelee...
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
migeboy
03.12.2003 19:55:16

No tippuu kyllä muuallakin, kun vaan kysyy.
BlackD
03.12.2003 20:23:39

Kannattaa valikoida "oikea" myyjä niin hinnatkin saa tippumaan aika kivasti (lue: alle thomann-hintojen ;)
Safaweb
03.12.2003 20:37:16
112 e ja 125 e on aika iso ero. 13 e, jos en väärin laske. Olen kyllä Kullaksella anellu, mutta ainoa tapa saada hintaa laskemaan on väittää opiskelevansa konservatoriossa.
Spiralmind
04.12.2003 02:28:32

Osta vähän kalliimpi Pacifica niin ei tarvi mikkejäkään ostaa erikseen kun niissä on vakiona jo Duncanit tai DiMarziot. Saksan ebaysta niitäkin sais varmaan tohon sun budjettiin (ja 112:n oon nähny siel jo 110 eurol myytävän). Thomannilta en suosittele tilaamaan kun suomestakin saa 112:n jostain kaupoista jo semmoseen hintaan että tulee kalliimmaksi Thomannilta.
"Indeed." - Teal'c
Spiralmind
04.12.2003 02:37:00

ttiiättekö työ mitää tuosta mallista? siis MM Van Halen homma?

No mun käsittääkseni ne oikeet Music Manit on ihan perkeleen kalliita. Sitte on OLP joka on halpisversio siitä Music Manista. Ja sitte on vähän kalliimpi ja parempi Peavey Wolfgang (Van Halen-kitara, melkein sama malli ku Music Man) Koreassa tehty. USAssa tehdyt Wolfgangit sit taitaa maksaa melkein tai yhtä paljon ku Music Manit.

Korea Wolfgang on Thomannilla n. 500. Ainut joka noista sopii tohon määrittelemääs budjettiin on se OLP. En osaa sanoo kuin hyvä se sit on ku en oo koittanu...
"Indeed." - Teal'c
Nazareth
04.12.2003 11:16:56 (muokattu 04.12.2003 11:30:17)
No mun käsittääkseni ne oikeet Music Manit on ihan perkeleen kalliita. Sitte on OLP joka on halpisversio siitä Music Manista. Ja sitte on vähän kalliimpi ja parempi Peavey Wolfgang (Van Halen-kitara, melkein sama malli ku Music Man) Koreassa tehty. USAssa tehdyt Wolfgangit sit taitaa maksaa melkein tai yhtä paljon ku Music Manit.

Korea Wolfgang on Thomannilla n. 500. Ainut joka noista sopii tohon määrittelemääs budjettiin on se OLP. En osaa sanoo kuin hyvä se sit on ku en oo koittanu...

no lähiliikkeestä ton Music Manin sais 300€, joten miusta se ei oo kovin kallis. Se on sitä paitsi aivan uuden veroinen. kantsii varmaan ostaa tuo.

EDIT: tämmönen
http://www.ernieball.com/mmonline/specs/instruments_axis.html
muuten samanlainen paitsi perinteinen tremolo ei Floyd Rose
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)