Aihe: Rullasatula? Grafiittisatula?
1 2
JuSu
04.12.2002 09:06:23
Tervehdys!

Sattui hollille, niin ostin pois edukkaan jenkkistraton, kun olin kitaraa vailla kuitenkin... Edullinen hinta selittyi sillä, että kitara on ollut aikanaan varustettu floikalla, mutta se on poistettu ja tilalle on asennettu vintagetalla. Työ on ihan asiallista tasoa.

Toisinaan on kuitenkin kammelle käyttöä. Kitarassa on Schallerin lukkovirittimet, joten siltä osin homma on hyvin hanskassa. Ongelma on (kuten arvata saattaa) satulassa, kielet kanittavat eikä vire pysy.

Vanha hyvä konsti tietty on näyttää satulalle lyijykynää, mutta tuo on sottaista ja täytyy uusia säännöllisin väliajoin.

Kuinkas olette asian ratkaisseet? Toisaalta kiinnostaisi rullasatula, mutta niitten olen kuullut olevan soundille tuhoisia, kokemuksia? Entäpä grafiittisatulat, toimiiko?

Kiitoksia neuvoista!

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Damned
04.12.2002 09:12:11
Grafiittisatula on kyllä hyvä ratkaisu. Ja pidä talla puhtaana ja öljyttynä.
Damned
04.12.2002 09:13:50
Unohdin! Omassa stratossa on alkup. satula, hyvin viilattuna ja toimii niin hyvin ettei ole mitään tarvetta vaihtaa.
JuSu
04.12.2002 09:21:50 (muokattu 04.12.2002 09:22:45)
Kiitoksia Damned!

Täytyy mietiskellä. Toisaalta kiinnostaisi tällainen rullasatula (WD:n sivuilta, Millbrookista tuollaisia varmaan saisi).

http://www.wdmusicproducts.com/Merc … ore_Code=WMPI&Product_Code=RNCR

Kun kerran kaulassa on ollut lukkosatula, niin tuolle olisi hyvin tilaa. Mielipiteitä?

JuSu

EDIT: Ahaa, linkki ei toimi tuosta suoraan (miksei?), pitää copypastettaa osoiteriville.
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Damned
04.12.2002 09:31:22
Niin, kitaraseppä, jonka olen tuntenut jo vuosia ei pitänyt rullasatulasta: syö tonea ja tosi altis paskoittumiselle, hänen mielestään. Mutta onhan Jeff Beckin nimikkostratossakin sellainen ja ehkä hän ymmärtää jotain tonesta.
Damned
04.12.2002 09:33:54
Hitsi mutta tuo wd:n satulahan onkin ihan erilainen kuin Fenderin oma . Mielenkiintoinen. Pistä kommenttia, jos hankit.
Jonte
04.12.2002 12:21:26
Tervehdys!JuSu

Kuulalaakerisatula ja bullet-kielet.
Jokainen uusi päivä on entinen eilinen.
JPL
04.12.2002 12:29:13
Grafiittisatula on kyllä hyvä ratkaisu. Ja pidä talla puhtaana ja öljyttynä.

Joo, samaa mieltä. Joku on tehnyt viisaan ratkaisun poistaessaan floikan sillä se ei enää ole Stratocaster jos siinä on Floyd Rose ;-)
Juzzu
04.12.2002 12:45:58
Mulla ainakin on grafiittinen toiminut tosin hyvin.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Ja Fender laulaa kuin satakieli
04.12.2002 12:50:20
Kokeilepa vaihteeksi messinkisatulaa. Sillä saa ylimääräistä potkua Fenderin omaan twangiin. Niitä pitäisi olla myynnissä valmiinakin, mutta mikään ei liene estä sahaamasta ja viilaamasta itse sopivaa satulaa.
Guitarfreak
04.12.2002 15:26:21
mä suosittelen luusatulaa. Mun stratossa on kyseinen laitos ja toimii hyvin. Pysyy vire hyvin kohdillaan ilman lukkokoneistookin.
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa.
LaXu
04.12.2002 16:04:52
Satuloista puheen ollen, paljonkohan maksaisi kahden satulan vaihdattaminen kunnollisiin luusatuloihin?

Deanini ainoa vika (painon ja koon lisäksi tietysti) on näet nuo huonosti istutetut muovisatulat, tuppaa kielet jäämään satulaan kiinni vaikka ne on jo kertaalleen viilattu kohdalleen. Lyijykynä tietysti auttaa jonkin aikaa, mutta mielelläni hoitaisin homman pysyvästi kuntoon.

Voisi myös harkita Earvana-satulan asentamista toiseen kaulaan (Earvanalla ei taida olla 7-kielistä mallia?), mistäs noita saa hommattua halvimmalla?
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
Härski
01.12.2003 21:31:25
Nostanpa tämän ylös, koska haluaisin tietää, että onko tuo grafiittisatula kallis/vaikea asentaa? Itselläni on fenkussa ihan perus-satula ja sitä ei jaksais koko ajan lyijäröidä... entä toi messinki satula?
askomiko
01.12.2003 22:12:59
Mulla on se vanhemman mallin kuulasatula, eikä sitä voi hyväksi sanoa. Ei luista, ja on iso ja ruma.
HBM
02.12.2003 10:00:56
Mulla oli kanssa Strato Plussassani alunperin tuo Wilkinsonin leveämpi rullasatula. Halusin kuitenkin siirtyä 10-setistä käyttämään 11-setin kieliä, niin jouduin vaihtamaan LSR-rullasatulaan, koska tuosta Wilkinsoninsta ei mahtunut 10-settiä paksummat kielet läpi eikä noita isommilla urilla olevia Wilkinsonin satuloja saanut enää mistään, koska valmistus on kuulemma lopetettu.

En ollut kovin tyytyväinen muutenkaan tuon Wilkinsonin vireessä pysymiseen. Mielestäni tuo LSR toimii selvästi paremmin, vaikka liikoja ei kannata siltäkään odottaa.

Tuon LSR:n saa helposti asennettua Wilkinsonin tilalle mukana tulevan muovisen sovituskappaleen avulla.
makoskela
02.12.2003 10:48:05
Ehdottomasti luusatula! Luuta on veemäistä työstää, mutta kannattaa vaivautua.
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
Juzzu
02.12.2003 10:53:39
Luuta on veemäistä työstää, mutta kannattaa vaivautua.

...Jo ihan sen 'tuoksunkin' takia, heheh...
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Dr. Muff
02.12.2003 11:43:59
Ehdottomasti luusatula!

Miksi ehdottomasti? Miksei teflon?
Wanted: Rumpali
MacGyver
02.12.2003 11:49:20
Miksi ehdottomasti? Miksei teflon?

Nestepolymeeripinnotteinen grafiittisatula olisi minunkin ehdotukseni. Tätä nestemäistä polymeeriä markkinoitiin jollain nimikkeellä, enpähän vaan saa päähäni tuotemerkkiä.

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Cort87
02.12.2003 12:03:01
Voisiko joku minua valistaa kun joskus puhutaan satuloista ja lyijykynistä ?
Lyijyä satulaan vai (siis väleihin of course ) ?
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)