Aihe: Traynorin vahvistimet 1 | |
---|---|
![]() 04.12.2003 13:58:27 | |
Onko kukaan testaillut noita Traynorin Custom Valve -sarjan masiinoita? Hintaa ei ainakaan ole liikaa putkipeliksi, ja muistelen lukeneeni joitain hyviä arvostelujakin lehdistä. Eli löytyykö kokemusta? Hey silly, I got a fork. | |
![]() 04.12.2003 14:00:23 | |
Siinäpä se, kun nykyään ei huonoja arvosteluja lehdistä löydäkkään;) ...no ei vaineskaan;) | |
![]() 04.12.2003 14:13:47 (muokattu 04.12.2003 14:14:37) | |
Siinäpä se, kun nykyään ei huonoja arvosteluja lehdistä löydäkkään;) Eli tästä luultavasti voisi vetää johtopäätöksen, että kaikki arvostellut laitteet ovat hyviä? :) Ei kukaan varmaan viitsi julkaista jotain huonojen tusinakopioiden arvosteluja, joten ne kaikki ovat hyviä tai välttäviä... "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa | |
![]() 04.12.2003 14:26:57 (muokattu 04.12.2003 14:37:19) | |
Siinäpä se, kun nykyään ei huonoja arvosteluja lehdistä löydäkkään;) Tämä on hieman vaikea juttu. Paha laitteesta on mennä mitään tosi huonoa sanomaan, jos se ei todella ole aivan käyttökelvoton. Mitenkä esimerkiksi vahvistimen soundin voi joku julistaa käyttökelvottomaksi tai huonoksi? Jos vahvistin on yksinkertaisesti huonosti rakennettu ja sen kestävyyttä on syytä epäillä, niin tällaista kohtaahan on helppo kritisoida, mutta toisaalta tällaisia varmaan uusissa laitteissa on suhteellisen vähän. Kirjoittajilla täytyy myös olla näkemystä oman tontin ulkopuolelle ja ymmärtää, että joku soundi mikä ei välttämättä häntä miellytä on taas toisen unelmasoundi. Eli kirjoittajan pitää tavallaan yrittää nähdä se mitä paras visionääri laitteella kykenee tekemään, eikä kirjoittaa sitä mihinkä asti hän omalla maulla ja taidoillaan laitteen kanssa pystyi. Jos esimerkiksi otettaisiin vaikka Line6:sen Variax-kitara. Vanhan polven blueskitaristi saattaisi sanoa, ettei soundi miellytä häntä, koska ei aitoudessaan pääse vaikkapa lähelle hänen rakasta Les Pauliaan. Mutta taas joku toinen kaveri, joka lähinnä pitää soittamisesta voisi sanoa kitarasta, että hän löysi siitä monia mieleisiään soundeja, eikä edes miettisi sitä kuinka aidoilta ne mallinnukset kuulostaa. Molempien mielipiteet voitaisiin julkaista lehdessä, mutta kummassakaan tapauksessa ei päästäisi yhtään lähemmäksi totuutta. (ja muistakaa, että tämä oli vaan esimerkki, eikä tarkoituksena ole syyllistää blueskitaristeja vanhoillisuudesta). Eihän lehtikirjoituksen tarkoituksena olekaan valita hyviä laitteita soittajille soittajien puolesta, vaan antaa osviittaa siitä mihin suuntaan lähteä itse katselemaan ja kokeilemaan. Ei kukaan kirjoittaja/arvostelija voi ilmoittaa ykskantaan, että tämä on huono tai hyvä. Ja mitä enemmän kokemusta soittamisesta / soittimista kertyy niin sitä paremmin pystyy myös lehtikirjoituksista tulkitsemaan, että mikä voisi olla itselle kokeilemisen arvoinen juttu. Tietysti tästä seuraa ongelmana, että kirjoitukset saattaa toisinaan olla aika ympäripyöreitä. Mutta minä haluaisinkin nähdä, että kuka osaisi panna kitarat parhausjärjestykseen Tekniikan Maailman rengastestiä vastaavalla tarkkuudella. | |
![]() 05.12.2003 12:22:20 (muokattu 05.12.2003 12:28:50) | |
Onko kukaan testaillut noita Traynorin Custom Valve -sarjan masiinoita? Hintaa ei ainakaan ole liikaa putkipeliksi, ja muistelen lukeneeni joitain hyviä arvostelujakin lehdistä. Eli löytyykö kokemusta? Miulla on ycv80Q elikkä isoin malli noista custom valveista. Vehkeestä irtoo suhteellisen monipuoliset saundit, hevistä jazziin. Pienemmissä malleissa saundienkirjo ei ehkä ole yhtä monipuolinen mutta hintaakin on vähemmän. Ite maksoin uutena 1250€ ja käteisellä kun maksoin niin sain 250€ alennusta. Vehe on ollu miulla puolisen vuotta ja hyvin on pelannu. Jos haluut kuulla tuota hevisäräosastoa niin stekkaa Reflectiven demo tuolta demostudiolta. Kaikki kitarat on vedetty tuolla miun vahvistimella tosin marsun 4x12 kaappia käyttäen. Eli traynor toimi vahvistinosana. | |
![]() 05.12.2003 12:56:38 (muokattu 05.12.2003 13:01:05) | |
Tietysti tästä seuraa ongelmana, että kirjoitukset saattaa toisinaan olla aika ympäripyöreitä. Mutta minä haluaisinkin nähdä, että kuka osaisi panna kitarat parhausjärjestykseen Tekniikan Maailman rengastestiä vastaavalla tarkkuudella. Ymmärrän kyllä pointtisi ja olet ihan oikeassa, ett ei ole sellaista yhtä ainoaa...oikeaa. Itse kuitenki arvosteluja paljon seuraavana ihmisenä ja kun nyt ei tässä ihan lähipiirissä ole tarjolla kattavaa kokoelmaa uusimmista laitteistoista...kiinnostaisi ihan oikeasti lukea hieman kriittisempiä kommentteja, eikä tuollaista ympäripyöreetä. Vaikkakin se olisi vain yhden ihmisen henkilökohtainen mielipide, jos se vaan on riittävän hyvin perusteltu, niin se on huomattavasti hyödyllisempi minulle kuluttajana, ku joku tollanen "Ihan kiva" -arvostelu. Sillon voin miettiä ovatko nämä hänen kritisoimansa ominaisuudet juuri niitä, mitä itse haen laitteelta...vai jotain merkityksettömiä tekijöitä. Kyllä kokeneen arvotekijan tulee tehdä ero hyvän ja huonon laadun välille. Tottakai hinta/laatu on syytä noteerata, mutt loppuenlopuksi ns. omat mieltymykset ei niin hirveesti tarvii vaikuttaa lopputulokseen. Joskus oon lukenu sellasestakin efektistä arvostelu, missä kerrottiin vaan just, millainen on laitteen kotelo ja sen potikat ym. tällasta turhanpäiväistä. Sitt lopussa lukee parin rivin verran, että laitteessa on ihan hyvä soundi?!?;) Väkisin kyllä tulee sellainen fiilis tollasesta, ett ei vaan haluta millääntavalla "rutata". ...no ei vaineskaan;) | |
![]() 06.12.2003 18:06:51 | |
Mielenkiintoista tekstiä mutta olisiko kellään enempää mielipiteitä niistä Traynorin vahvistimista? Lehdistön laitearvioiden tilasta voisi vaikka laittaa ihan oman aiheensa... | |
![]() 06.12.2003 18:18:55 | |
Mielenkiintoista tekstiä mutta olisiko kellään enempää mielipiteitä niistä Traynorin vahvistimista? Lehdistön laitearvioiden tilasta voisi vaikka laittaa ihan oman aiheensa... Niin, sitä minäkin kaipaisin. Enkä toki aloituksessani tarkoittanut, että kitaralehtien arvostelut olisivat Jumalan sanaa. Hey silly, I got a fork. | |
![]() 06.12.2003 19:15:29 | |
Sorry pojat;) toi vähän karkas käsistä. Oon mä nähny tollasen Traynorin vahvistimen ja ihan hyvännäköinen vehjehän se on!;) ...no ei vaineskaan;) | |
![]() 07.12.2003 00:32:29 | |
Mielenkiintoista tekstiä mutta olisiko kellään enempää mielipiteitä niistä Traynorin vahvistimista? Lehdistön laitearvioiden tilasta voisi vaikka laittaa ihan oman aiheensa... Olen omistanut 40- ja 80-wattisen custom valve traynorin. 40 wattinen oli loistava ja monipuolinen blues/(hard)rock/country vahvistin. Puhtaat oli fendermäiset, mutta hiukan iskevämmät ja agressiivisemmat. Ja säröosastosta lähti marshallmaiset crunchit. Boost kytkin oli aika turha, mutta esim. tube screamerilla vahvarista sai irti mättösäröt. 80 wattinen olikin sitten todella monipuolinen, acoustic simulatorit ja kaikki... säröt monipuolisemmat ja rankemmat, boost kytkin toimii loistavasti eli periaatteessa siinä oli 2 särökanavaa. Todella monipuolisia ja hyviä vahvistimia molemmat, suosittelen. | |
![]() 07.12.2003 13:11:07 (muokattu 07.12.2003 13:11:17) | |
Olen omistanut 40- ja 80-wattisen custom valve traynorin. 40 wattinen oli loistava ja monipuolinen blues/(hard)rock/country vahvistin. Puhtaat oli fendermäiset, mutta hiukan iskevämmät ja agressiivisemmat. Ja säröosastosta lähti marshallmaiset crunchit. Boost kytkin oli aika turha, mutta esim. tube screamerilla vahvarista sai irti mättösäröt. 80 wattinen olikin sitten todella monipuolinen, acoustic simulatorit ja kaikki... säröt monipuolisemmat ja rankemmat, boost kytkin toimii loistavasti eli periaatteessa siinä oli 2 särökanavaa. Todella monipuolisia ja hyviä vahvistimia molemmat, suosittelen. Kiitos, pitääkin mennä kokeilemaan kun kehuit niin kovasti. Hey silly, I got a fork. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)