Aihe: Mikkien paikat ja käyttötarkoitus
1
OZone
26.12.2003 03:25:24
En tiedä kuuluisiko tämä tuonne aloittelijapalstalle, mutta mitä ihmiset ovat mieltä talla- ja kaulamikkien suhteen, mitä milläkin soitetaan? (siis tarkoitan nyt yleistä taipumusta enkä ehdotonta sääntöä)

Itse olen aina ajatellut että soolot ja melodiat vedetään kaulamikillä ja raskaammat jutut ja komppaus tallamikillä, mutta tässä uusia mikkejä katsellessani olen huomannut että monet puhuvat kaulamikistä rhythm pickuppina. Mites Lespojen mikkiswitchissä, kumpi mikki on rhythm ja kumpi treble? En ole itse ikinä tutkinut asiaa.
"Paskakin hevi on parasta" -Jone Nikula
barnabas
26.12.2003 11:22:10
En tiedä kuuluisiko tämä tuonne aloittelijapalstalle, mutta mitä ihmiset ovat mieltä talla- ja kaulamikkien suhteen, mitä milläkin soitetaan? (siis tarkoitan nyt yleistä taipumusta enkä ehdotonta sääntöä)

Itse olen aina ajatellut että soolot ja melodiat vedetään kaulamikillä ja raskaammat jutut ja komppaus tallamikillä, mutta tässä uusia mikkejä katsellessani olen huomannut että monet puhuvat kaulamikistä rhythm pickuppina. Mites Lespojen mikkiswitchissä, kumpi mikki on rhythm ja kumpi treble? En ole itse ikinä tutkinut asiaa.

Itse käytän ainaskin vipua puolivälissä, elikkä kummatkin mikit päälle. Ja joskus jos haluaa jotain 60 luvun rokkia soittaa (alias Johnny B Good) pistän vivun tallamikki asentoon.
Hyvin menee.
PoLFus
26.12.2003 11:23:44

Kyllä soolot soitan yleensä tallamikillä. Komppia sitten kaulalla. Tiukkaa komppisoundia tallalla.
~ 7ender $tratocaster ~
weelie
26.12.2003 11:24:03
kaulalta lähtee pehmeämpi rhythm-soundi, tallamikissä enemmän läpipistävää trebleä sooloihin. Jazzi-äijät tietty soittelee aina kaulamikillä, kantriäijät varmaan aina tallamikillä, BB King ja moni muu aina kummatkin päällä.

Varmaan heavyäijät juu komppailee tallamikillä että tulee terävämpi saundi. Itse ainakin rockabilly-kompit vedän tallamikillä juuri siitä syystä. Toisaalta olen aina ihmetellyt mihin niitä mikkejä niin montaa tarvitsee. Yhelläkin pärjää, kolme on jo liioittelua.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Härski
26.12.2003 11:29:37
Surfia/Rautalankaa kaulamikillä. Bluesia kaulamikillä. Rockia tallamikillä. Heavyä tallamikillä. Näin siis minä.
Olli S.
26.12.2003 12:47:42

Minä tykkään ainakin EMG HZ:ssä käyttää kaulamikkiä melkein kaikkeen sooloiluun. Heavykompit hoidan tallamikillä. Tykkään kun soolosoundi on kovalla särölläkin paksu eikä semmoinen nasaali vingutus. Ibassa taas sitten ero ei ole niin suuri kaula- ja tallamikin välillä säröillä, eikä väliä kumpi on.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)