Aihe: Humbucker yksikelaisen koossa.
1
Billsner
06.01.2004 12:08:38 (muokattu 06.01.2004 12:09:34)
Olen vakavasti harkinnut humpparin laittamista stratooni ja tarvisin vähän tietoa noista yksikelaisen kokoisista humppareista. Sanokaa joitain hyviä humppareita metalliin ja rokkiin. Ei haittaa yhtään jos on halpa.

Kävin muutamien mikkivalmistajien kotisivuilla, mutta niissä ei ollut erikseen sivuja noille yksikelaisen kokoisille humppareille (vaikea nimen perusteella päätellä onko se).

EDIT: Lisäystä.
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
Volle
06.01.2004 12:13:34
Tossa on SD:n sivuilta speksejä, jossa on eritelty mikkejä. Sieltä löytyy stratoon ja teleen molempiin erikseen yksikelasen kokoisia humppareita.

http://www.basslines.com/website/tonechart.shtml#hum
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
Härski
06.01.2004 12:17:51
Billsner
06.01.2004 12:18:47
Tossa on SD:n sivuilta speksejä, jossa on eritelty mikkejä. Sieltä löytyy stratoon ja teleen molempiin erikseen yksikelasen kokoisia humppareita.

http://www.basslines.com/website/tonechart.shtml#hum

Kiitti.

Hot railsissa oli paras kuvaus. Maksaa varmaan maltaita nuo SD mikit?
Billsner
06.01.2004 12:19:33
Tässä vois olla aika hyvä ehdokas:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_dimarzio_dp188_prodinfo.html

Mikit maksaa enemmän kuin mitä minä maksoin kitarasta :)
Volle
06.01.2004 12:22:25
Mikit maksaa enemmän kuin mitä minä maksoin kitarasta :)

Koita saada käytettynä. En tiedä sitten onko halukkaita luopujia hirveesti.
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
booster
06.01.2004 12:26:18
SD:n mikit uutena on satasen luokkaa, käytettyinä vähän halvempia. Jos haluaa säästää, kannattaa tsekata Kent Armstrong -mikit: http://www.kentarmstrong.com/ Noita tuo Suomeen Millbrook, http://www.millbrook.fi, ja ovat n. puolet SD:n hinnoista.
Lilli
06.01.2004 15:06:01
Olen vakavasti harkinnut humpparin laittamista stratooni ja tarvisin vähän tietoa noista yksikelaisen kokoisista humppareista. Sanokaa joitain hyviä humppareita metalliin ja rokkiin. Ei haittaa yhtään jos on halpa.

Kävin muutamien mikkivalmistajien kotisivuilla, mutta niissä ei ollut erikseen sivuja noille yksikelaisen kokoisille humppareille (vaikea nimen perusteella päätellä onko se).

EDIT: Lisäystä.

Kannattaisi ehkäns kokeilla Kent Armstrongin HotRails- tai Coolrails-mikkejä. Koko kolmen mikin singlecoilkokoinen humpparisetti maksaa 126 ekee. Ite en ole kokeillut kun KA:n oikeita humppareita, mutta... - Kyllä SD JBjr ainakin puolustaa paikkaansa stratohumpparina, tallassa.
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
Billsner
06.01.2004 17:55:42
Hassua. Kävin SP-elektroniikan sivuilla ja sieltä saisi valmiiksi kasatun straton pleksin jossa olisi 2xsingle ja 1xhumbucker mikitykset. Maksoi öböyt 40€.
vrajala
06.01.2004 23:52:26
Hassua. Kävin SP-elektroniikan sivuilla ja sieltä saisi valmiiksi kasatun straton pleksin jossa olisi 2xsingle ja 1xhumbucker mikitykset. Maksoi öböyt 40€.

Ja varmasti saisit rahoillesi vastinetta. Tosin neljälläkympillä saat todennäköisesti neljänkympin soundit, eli ei välttämättä kannata rahojaan tuohon laittaa. Hinta-laatusuhteeltaan sanoisin nuitten kentarmstrongien olevan vahvimpia vaiohtoehtoja.

Jos seikkailumieltä löytyy, niin tilaa Thomannilta Shadow:n mikki. Noista Shadow:n sähkömagneettisista mikeistä mulla ei ole mitään tietoa, mutta hyviä pietsoja tekevät. Mun on moneen otteeseen pitänyt tilata ja kokeilla joku noista.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
hjukke
06.01.2004 23:54:12

- Kyllä SD JBjr ainakin puolustaa paikkaansa stratohumpparina, tallassa.
Itselläni on Stratohumpparina tallassa, puolustaa paikkaansa.
"- munakennot on huumorihommaa"
Tomtom
07.01.2004 10:04:38
Mulla löytyy Squieri maustettuna Kent Armstrongin Vintageilla, ( en nyt muista mallia iahn tarkkaan) tallassa joka tapauksessa Hot Rails. Hintaansa nähden ihan hyvät mikit.
www.dhline.net
Billsner
07.01.2004 14:11:11
Ja varmasti saisit rahoillesi vastinetta. Tosin neljälläkympillä saat todennäköisesti neljänkympin soundit, eli ei välttämättä kannata rahojaan tuohon laittaa.

Jeps. En ole tässä mitään ultimate soundia hakemassa vaan tarvitsen humpparin, koska soitan heviä ja yksikelaiset eivät siihen oikein sovi.

Tämä SP:n pleksi ratkaisisi myös pari muuta "ongelmaa", eli saisin samalla uudet mikinkuoret (nykyiset ovat sprayllä maalatut ja todella törkeät) sekä uudet potikoiden nupit (jotka ovat tällä hetkellä aluperäiset ja rumat).
vrajala
07.01.2004 23:45:13
Jeps. En ole tässä mitään ultimate soundia hakemassa vaan tarvitsen humpparin, koska soitan heviä ja yksikelaiset eivät siihen oikein sovi.

Siltikin sijoittaisin ennemmin 50 euroa mikkiin kuin sen neljäkymppiä noihin. Vaikka monet hevikitaristit soittelevatkin melko kelvottomilla soundeilla, niin kannattaneeko tuohon välttämättä pyrkiä? Huono kakskelanen ei huonoa ykskelasta voita. Sijoittamalla tuon 50 euroa mikkiin saat samalla kertaa hyvän ja toimivan kitaran (siis ton mikin puolesta). Ja jos ostat käytetyn, niin jälleenmyyntiarvo esim. vuoden päästä voi olla sama kuin mikin ostohinta.

Toisaalta en ole tuota settiä kokeillut. Voihan siitä ihan kelvollisen äänen saada. Oikeastaanhan mun pitäis kannustaa sua sijoittamaan tohon, niin voisit sitten kertoa millainen se oli...
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Dr. Muff
07.01.2004 23:58:59
Vaikka monet hevikitaristit soittelevatkin melko kelvottomilla soundeilla, niin kannattaneeko tuohon välttämättä pyrkiä?

Heh...
Myykää mulle ja Screamer!
Billsner
08.01.2004 00:26:43
Vaikka monet hevikitaristit soittelevatkin melko kelvottomilla soundeilla, niin kannattaneeko tuohon välttämättä pyrkiä?

Hoho!

Huono kakskelanen ei huonoa ykskelasta voita. Sijoittamalla tuon 50 euroa mikkiin saat samalla kertaa hyvän ja toimivan kitaran (siis ton mikin puolesta).

Tuskin nuo SP:n mikit squierin alkuperäismikkejä huonommat ovat (jotka siis kelpaa muuten, mutta syvyyttä tulisi lisää humpparilla). Jos nuo on yhtään samaa tasoa kuin esim. joittenkin halpis ibanezien mikit (PSND), niin ne kyllä kelpaa minulle.
Snowblind
08.01.2004 00:51:34

Tuskin nuo SP:n mikit squierin alkuperäismikkejä huonommat ovat (jotka siis kelpaa muuten, mutta syvyyttä tulisi lisää humpparilla). Jos nuo on yhtään samaa tasoa kuin esim. joittenkin halpis ibanezien mikit (PSND), niin ne kyllä kelpaa minulle.

Tänään tuli juuri postissa juuri tuollainen SP-elektroniikan 23e humppari. En hirveästi ole humpparikitaroilla soitellut enkä parempia mikkejä kokeillut, mutta kyllä oli kannattava ostos, sai kuitenkin pirusti lisäpotkua 23e:lla jos vertaa johonkin squierin alkuperäismikkeihin. Ihan kivasti tuo jytisee.
Toinen juttu vielä, tarkista squierisi pleksin alta onko siellä sellaiset isot mikkikolot, että humpparikin mahtuu. Jos on, niin noissa squiereissa taitaa kaikissa olla 500k volapotikka, eli ei muuta tarvitse kuin juotella vanha mikki irti ja juotella uusi tilalle.
Vierivä sammal ei sämpylöity.
Billsner
08.01.2004 16:32:44
Tänään tuli juuri postissa juuri tuollainen SP-elektroniikan 23e humppari. En hirveästi ole humpparikitaroilla soitellut enkä parempia mikkejä kokeillut, mutta kyllä oli kannattava ostos, sai kuitenkin pirusti lisäpotkua 23e:lla jos vertaa johonkin squierin alkuperäismikkeihin. Ihan kivasti tuo jytisee.

Eli on ihan hyvä perushumppari?

Toinen juttu vielä, tarkista squierisi pleksin alta onko siellä sellaiset isot mikkikolot, että humpparikin mahtuu. Jos on, niin noissa squiereissa taitaa kaikissa olla 500k volapotikka, eli ei muuta tarvitse kuin juotella vanha mikki irti ja juotella uusi tilalle.

On siellä tilaa. Tsekattu on kun nykyisen pleksin laitoin kiinni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)