Aihe: äänen kierto
1
PlasmaDemon
18.01.2004 12:48:49
Mulla on onkelma. Mulla on Tanglewood halpis stratokopio ja siinä ääni lähtee kiertään heti etenkin tos mun 100 wattises v-ampires. Mistäs tuo johtuu??
Onko mun kitaras vaan niin SAIRAAN paskat mikit vai??
Kolvauksien pitäis ainaki mun mielestä olla kunnos.
"rock-kikjeppi!": huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi.
askomiko
18.01.2004 13:46:41
Kiertääkö soittamasi ääni, vai aina yksi sama nuotti helvetin korkealta ja helvetin lujaa? Jos soittamasi ääni kiertää, niin niin se pitää ollakin, mutta jos yksi ja sama vinkuna, niin mikki kiertää. Vahaus auttaa, joskin mikin vaihto on helpompi homma. Yleensä joka mikillä on oma nuottinsa jolla se vinkuu. Tai oikeastaan useammin vain yksi mikki kitarasta vinkuu, jos on jotain laatua tehdessä tavoiteltu.

http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.php
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
fox
18.01.2004 13:47:14 (muokattu 18.01.2004 13:48:26)

Kumpaa kiertoa se on? Koita muuttaa vahvistimen paikkaa ja "suuntausta" jos se on sitä "kieliltä tulevaa" eli akustista kiertoa. Volaa voi tässä tapauksessa myös säädellä..varsinkin jos soittotila on pieni kooltaan..
Jos kierto taas on sitä mikrofoneista johtuvaa, niin siihen ei oikein apuja löydy, paitsi mikit vaihtamalla/vahaamalla/vahauttamalla. Kolmas "vaihtoehto" on se vahvistimessa asustava kiertomato. Basistit ovat tämän tienneet jo kauan... =)
Juotoksilla ei kierron muodostumiseen ole merkitystä.

Lisä: Jaahans, Askomiko oli nopeampi - tosin kiertomadosta ei tuo tiennyt.. =)
askomiko
18.01.2004 14:19:40
Oon aatellu josko asentais kitaraan kiertomadon. Ois aika kova lemmikki studiossa.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
skebajaba
18.01.2004 18:22:10
Oon aatellu josko asentais kitaraan kiertomadon. Ois aika kova lemmikki studiossa.

niinpä, ja live tilanteissa...ellei soita punkkia=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
zorro
18.01.2004 20:52:50
mikä se on?
OSTETAAN: Digitech WH1
Fortune
18.01.2004 21:06:36
mikä se on?

Mato, joka asustaa kitarassa tai vahvistimessa ja pistää äänen kiertämään. Viekas pirulainen.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)