exterminaattori 20.01.2004 21:48:31 | |
---|
So´on Moro ! Onko kellään kokemusta em kitarasta soundi maailmasta, soitto tatsista laadusta yms. Millaiset nuo mikit siinä on eikö ne ole jotkin hurinattomat, entäs toi koverrettu oteleuta, aiheuttako ongelmia soitettaessa esim bendaa yli yms. Sitten tämmöinen tyhmä kymysys mutta kuitenkin toi monipulisuus kun kitara on yhden genren soittajan signature malli kuitenkin. Kiitti |
askomiko 20.01.2004 21:52:39 | |
---|
Non höh, yhtä monipuolinen kuin normaali stratokin. Hurinattomat mikit tosin laajentaa sitä hevanderisuuntaan myös. Koverrukset on tuossa minusta aivan liian syvät, ne tuntuu inhoilta, kun kielen alla ei ole mitään lähelläkään. Blackmoren stratossa on mukavammat. Omassa on siihen tyyliin kolotettu. |
Puavali 20.01.2004 21:56:52 | |
---|
Koverrukset on tuossa minusta aivan liian syvät, ne tuntuu inhoilta, kun kielen alla ei ole mitään lähelläkään. Blackmoren stratossa on mukavammat. Herkempää tatsia vaan, kyllä soitto sujuu kummallakin koverrusmallilla. Ja jopa ilman koverruksia. |
askomiko 20.01.2004 21:58:24 (muokattu 20.01.2004 22:03:12) | |
---|
Tuli mieleen, varmaankin niille ynkän suosimille 08-kielille ihan sopivakin kolotus on se. Kympeille ja 11:lle vähän liian raju, miusta. |
Da Make 20.01.2004 21:59:11 | |
---|
...entäs toi koverrettu oteleuta, aiheuttako ongelmia soitettaessa esim bendaa yli yms. Kiitti Se ote lauta on aika ikävä sointu työskentelyyn. Ja kuka vetelee jotain bendejä esim. läskin E-kielen ensinmäiseltä nauhalta... Veikkaan että kannattaa ostaa vaikka HW 1- strato ja vaihtaa mikit mieluisiksi. Käsitykseni mukaan YJM-mikit ovat vain "Hot" strato mikkejä... (Voi toki olla jotain. Noise Less juttukin). Cräx, Change, Ötöm!? |
Eemil 20.01.2004 22:00:20 | |
---|
Ihan rok peli se on. Ne mikit on Dimarzion toisiks pienitehoisimmat, eli hurinaa ei ole odotettavissa...:) Ihan jees soittaa, ne koverrukset on tottumuskysymys. Torilla Ibanez S570wnsol 800! Tukekaa köyhää muusikkoa. |
Jäsen X 20.01.2004 22:09:23 | |
---|
Ja kuka vetelee jotain bendejä esim. läskin E-kielen ensinmäiseltä nauhalta... mä ainakin. Drink up, shoot in, let the beatings begin! |
HeavyMachinery 20.01.2004 22:59:06 | |
---|
vaihtaa mikit mieluisiksi. Käsitykseni mukaan YJM-mikit ovat vain "Hot" strato mikkejä... (Voi toki olla jotain. Noise Less juttukin). on ne hurinattomat se on vähän kuin 2kelainen single coil kelat on päällekkäin. soundi on 1 kelaisen, mutta ominaisuudet 2 kelaisen. First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery |
Eemil 21.01.2004 00:17:40 | |
---|
Hoho! Malmsteenin mikeistä ei voi puhua samaan aikaan humppareiden kanssa. Ellei tuo humpparin ominaisuudet tarkoita ainoastaan hurinattomuutta. Tarkistin huvikseen: YJM:n teho on 93 mV. Mutta ihan hyvän kuuloiset mikit ne silti on. Torilla Ibanez S570wnsol 800! Tukekaa köyhää muusikkoa. |
exterminaattori 21.01.2004 07:02:56 | |
---|
Non höh, yhtä monipuolinen kuin normaali stratokin. Sori ilamaisin itseni huonosti, tarkoitin nimen omaan soveltuvuutta myös sointujen soittamiseen ja komppaamiseen noin yleensä. Mikä on HW-1 strato ? ( joku mainitsi ) |
Keppi 21.01.2004 07:44:44 (muokattu 21.01.2004 07:46:40) | |
---|
Olen samaa mieltä, ett koverrukset on ihan tolkuttoman syvät. Aika radikaali soittaa tollasella. Tietysti joku voi tykätäkkin, mutt suosittelen kokeilemaan ihan kunnolla(niinku tietysti aina pitää tehdä), ennen ostoa. Muakin vähän kummaksutti toi ensimmäisten nauhojen kaiveruksien tarkoitus. ...no ei vaineskaan;) |
Juzzu 21.01.2004 07:48:04 | |
---|
Hoho! Malmsteenin mikeistä ei voi puhua samaan aikaan humppareiden kanssa. Ei humpparia määrittele mikin teho, vaan sen kyky bukata huminaa - tämähän se on alunperin ollut suunnittelun lähtökohta ja kaupan päälle on sitten saatu isompi ulostuloteho kahden sarjaankytketyn kelan johdosta. Sen sijaan näin nykyisen teknologian aikana kun mies on käynyt kuussa ja internäättikin on olemassa, on kyetty kelojen teho optimoimaan siten, ettei niiden tarvitse olla aivan samankokoisia 'tavallisia' yksikelaisia, yhtä tehokkaista. Sen sijaan toinen ( tai kummatkin) kela(t) heikommaksi, ja kas, teho pysyy vielä lähes yksikelaisissa sfääreissä. Kyllä nuo Malmsteenin mikit on n. tsiljardi kertaa enemmän humpparit kuin yksikelaiset. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
wilo 21.01.2004 08:14:56 (muokattu 21.01.2004 08:16:16) | |
---|
on kyetty kelojen teho optimoimaan siten, ettei niiden tarvitse olla aivan samankokoisia 'tavallisia' yksikelaisia, yhtä tehokkaista. Sen sijaan toinen ( tai kummatkin) kela(t) heikommaksi, ja kas, teho pysyy vielä lähes yksikelaisissa sfääreissä. Jostain olen saanut sen käsityksen, että humbucker-mikissä ainakin kelojen käämitys pitäisi olla samanlainen. Jos kelojen käämitykset olisivat erilaiset (eri tehoiset), ei toisen kelan tuottama hurina riittäisi kumoamaan toisen kelan hurinaa. Magneetin ominaisuuksilla ja vahvuudella sen sijaan voinee pelata. Humbuckerihan toimii niin, että kelat on käämitty eri suuntiin; tällöin niiden poimima hurina on keskenään vastavaiheessa ja kumoutuu pois. Kitaran kielistä poimittu signaali taas on samassa vaiheessa siitä syystä, että myös toisen kelan magneetin napaisuus on käännetty - napaisuus ei vaikuta hurinan vaiheeseen, ainoastaan itse signaalin vaiheeseen. Näin ollen kelojen kitarasignaalit ovat samassa vaiheessa ja ne vahvistavat toisiaan summattaessa. |
Juzzu 21.01.2004 08:34:22 | |
---|
Kitaran kielistä poimittu signaali taas on samassa vaiheessa siitä syystä, että myös toisen kelan magneetin napaisuus on käännetty Itse asiassa magneetin napaisuus ei ole käännetty koska humpparissa on vain yksi magneetti pötköllään kelojen alla keskellä. Eli sama asia vähän erilailla ilmaistuna: jos toinen kela on käämitty eri suuntaan, siihen tulee automaattisesti kääntynyt napaisuus? Nerokasta :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Juzzu 21.01.2004 08:35:28 (muokattu 21.01.2004 08:35:40) | |
---|
Eli vedämmekö johtopäätöksen, että mm. näissä YMJ:n mikeissä ja Kinmaneissa jne. on siis yhtä tehokkaat kelat poislukien mahdolliset kikkailut "pikkuasioilla"? Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
wilo 21.01.2004 08:46:28 | |
---|
Jaa, en minä _tiedä_, millaisia hurinattomat yksikelaiset tarkalleen ovat. Kerroin vain, millainen käsitys on humbuckerista jäänyt. Eli ei vedetä johtoja tietämättömien päätöksistä...? =) Ensimmäiset humbuckerit taisivat olla rakennettu juuri niin, että niissä oli kaksi yksikelaista mikkiä käämitty vastavaiheeseen, magneettien napaisuus eri päin. No enivei, napaisuus ja käämitys, molemmat on eri päin humpukkerin keloissa. Vanhoissa ja uusissa. Aina. Hep. |
Mrezzye 21.01.2004 10:22:14 | |
---|
Mulla oli joskus Ynkkä-tyyliin koverrettu kaula stratossa. En tykännyt, kun sormet tökki kiinni esim. semmosissa slaidauksissa (en nyt tarkoita mitään putkislaidia, vaan sormen liu´uttamista otelaudalla), muutenhan se on kyllä ihan herkkä soitettava ja soundimaailmaltaan varsin kiva peli. Kokeilematta ei kannata isoja rahoja siihen sijoittaa. "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
skebajaba 21.01.2004 10:29:38 | |
---|
tossa mun ibanez roadstar customissani on koverrettu koko otelauta ja on aivan pirun hyvä soittaa, noihan just mahdollistaa paksuillakin kielillä bendaamisen helpommaksi kunhan on tottunut siihen koverrukseen... itse olen jo tottunut ja on tosi helppo soittaa mielestäni, osaan toki soittaa kovertamattomallakin kaulalla esim.stratossani on normaali kaula ja hyvin se silläkin menee. -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |