Aihe: Tokai les paul
1 2
wizard86
13.01.2004 19:57:34
Ostin tuollaisen kapistuksen, korealaisen. Mitä eroja japsi tokaihin? mistä johtuu mikkien säriseminen (kitara on uusi) ei ollut mikään halpa..
Muhwi
13.01.2004 20:27:07
Japanilaiset lienevät mahonkia, tuota aitoa lespa-puuta. Korealaiset ovat sitten jotain leppää tjms. Eli puritanistin korvaan leppäinen lespa ei kuulosta lespalta, mutta jos itse tykkää saundista niin mikäs siinä, hyvälaatuinen leppä on kuitenkin parempaa paska mahonki. Toki myös visa versa.
It wasn't me, it was the Other Guy.
LaXu
13.01.2004 20:34:09 (muokattu 13.01.2004 20:38:15)
Puu-aineksethan ne. Korealaisissa on vaahterakauloja ja vaahterasta, vanerista tai lepästä tehtyjä runkoja, kaikki aineksia, jotka eivät perinteiseen Les Pauliin kuulu.

Tosin tuossa viime vuonna tuli uusia korealaisia malleja, joissa oli käsittääkseni samat speksit kuin Japanilaisissa, mutta valmistusmaana Korea. Nämä tunnistaa kai siitä, että niistä löytyy lavan takaa sarjanumero. Kulkevat nimellä "Custom Shop Love Rock" vaikka niillä ei liene minkään sortin customshopin kanssa mitään tekemistä. Tokai Registry tiesi kertoa, että mikäli sarjanumero alkaa F:llä, on kyseessä korealainen LR.
wizard86
13.01.2004 22:01:36
tämä mun omistama on love rock malli.. lavan takana lukee vain "made in korea"...tässä on liimakaula, kahdesta palasta tehty runko, loimu kansi(ehkä honeyburst lakkaus).."norsunluu" virittimet (muovia) kromisuoja humpparit,valkoiset öö.....reuna...ns. listat kaulassa ja bodyssä.. vaneria tämä ei ainakaan ole...kuka maksaa vanerista 595€!? tai oikeastaan maksoi 565€....tinkiä pitää aina!!! =) joskus marraskuussa kävin liikkeessä aiemmin kattelemassa kitaroita ....tämän kyseisen kitaran hinta oli tuolloin jotain 890€....myyjä sanoi että on tokai tiputtanut hintaa...
kuhta52
14.01.2004 12:15:29

Itse omaan samanlaisen ja sanoisin myös että mikitkin voisivat olla paremmat. En kyllä tiedä onko millaiset mikit japseissa. Oisko toi sun malli ALS-50Q ???
Huonoimmillaankin heavy on parasta!!!
Asmi
14.01.2004 12:33:00
Ostin viime kesänä Tokai LS-65 joka on tehty japanissa. Eli perus LEs PAul ainekset löytyy, mahonkibody jne. Ite olen mikkeihini varsin tyytyväinen, ei ole särinöitä kun vasta tosi hurjilla säröillä ja kovilla volumeilla, eikä nää kierrä ees mitenkään helposti.

KorealaisLespojen mikit taitaa olla MK4:sia ja japsiLespojen Mk2. Sitte ne tosi kalliit oikeet tokai customshopit on varustettu Mk1-mikein (jos ei oteta duncaneita huomioon). Ilmeisesti noi MK4:set on tokain mikkien huonoimmasta päästä, tiedä siitä. Mutta ainakaa japsi tokaissa ei mitää vikaa...
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
wizard86
17.01.2004 11:43:36
siitä mun tokaista puuttuu pleku suoja...minkä hintaisia noi yleensä on? siis tokai les paulit (korea,japsi) huonoimmasta sinne huipulle.. omalla oli muistaakseni syys-marraskuussa hintaa jotain 800€...Myyjä sanoi silloin ku ostin et on tokai vähän tiputtanut hintaa(ku ostin oli lapussa 595€ mut tiputti 565€...Siel oli myös tokain tele ja strato..Tele maksoi jotain 300-400€
Antroid
17.01.2004 18:43:22
Hyi hitto sitä lespan kaulaliitosta! Ihan mahdotonta soittaa ylänauhoilta. Eikä se Tokai jota kokeilin(oli joku custom tai joku) kyllä yhtään vakuuttanut. Ihan pelin siitä ehkä mikit vaihtamalla saisi. Kaulamikki kyllä jylläsi, mutta talla oli aika tuhnu. Liikaa trebleä mun makuun. Viimeistely oli ihan hieno ja kaulan mallikin melko hyvä mun käteen, tosin stratoon tottuneen se oli alkuun hiukan omituinen. Potikat toimi väärin päin! Sai ruuvailla tasan vastakkaiseen suuntaan kun mun stratossa.
LaXu
17.01.2004 18:46:18
Hyi hitto sitä lespan kaulaliitosta! Ihan mahdotonta soittaa ylänauhoilta.

Höpö höpö. Ihan hyvinhän sitä LP:ta ylänauhoilta soittelee. Tottumiskysymys.
Fortune
17.01.2004 18:53:12

Noin kuukausi siihen menee, että tottuu. Ja minäkin sentään siirryin Ibanez RG:sta tähän oikeaan kitaraan.

Ja harvemmin sinne ylänauhoille muutenkaan on mitään relevanttia asiaa :)
"Look behind you, a three-headed guitar!"
wizard86
17.01.2004 18:56:16
Itselläni on ollut aiemmin Lead star merkkinen strato kopio 70-luvulta sekä Kakkos kitarana nyt Squier affinity strato..Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa siirtyä les pauliin...En ole ennen soittanut oikeastaan muilla gibsoneilla/"vastaavilla" kuin flying v:eellä ja Rd:llä.........(Vastaavilla meinaan tokai, epiphone ym..)
Invader
17.01.2004 20:04:08 (muokattu 17.01.2004 20:04:45)

Hmjooh, tästä kuulee kovasti valituksia että vaikeata on. Onhan se vaikeata ilman muuta, jos siirtyy lespaan vaikka stratosta tai jostakin tilu-Ibasta. Itselläkin vaatii edelleen pientä totuttelemista tuo kaulaliitos useamman vuoden stratolla soittaneena...

Mutta eiköhän se siitä, onhan se toisaalta ihan kiva "tilujarru" tuo liitos :D
wizard86
17.01.2004 20:08:22
itse totuin päivässä les pauliin...Soittanut "stratoilla" jotain 5-6 vuotta...Miten se voi muka olla vaikeaa???
Invader
17.01.2004 20:11:27 (muokattu 17.01.2004 20:11:46)
itse totuin päivässä les pauliin...Soittanut "stratoilla" jotain 5-6 vuotta...Miten se voi muka olla vaikeaa???

No itselläni on niin viimeisen päälle nakkisormet että tuo tiluttelu on jo tarpeeksi hankalaa ilman tollasta pökkelöliitostakin.
Olli S.
17.01.2004 22:42:49

No itselläni on niin viimeisen päälle nakkisormet että tuo tiluttelu on jo tarpeeksi hankalaa ilman tollasta pökkelöliitostakin.

Mutta ainakin kaikissa kokeilemissani Stratoissa tuo liitoskohta on häirinnyt huomattavasti enemmän, kuin missään liimakaulaisessa Lespassa.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
wizard86
17.01.2004 23:06:26
Niin tossa mun lespassa on kaularaudan jutskassa se muovinen plexi ...Siin on kolme ruuvia eikä kaksi..niinku japanin love rock lespoissa yleensä..siin on myös lespan tyyp. liimattu kaula..onkos joissain tokaissa pulttikaula??tokain sivuilla en löytänyt saman väristä kuin omani..
Invader
17.01.2004 23:14:34
Mutta ainakin kaikissa kokeilemissani Stratoissa tuo liitoskohta on häirinnyt huomattavasti enemmän, kuin missään liimakaulaisessa Lespassa.

No jaa, itsellä tökkii se ettei kaulasta saa sellaista ronskia kouraotetta, silleen peukku paksussa Eessä kiinni junou :)
Olli S.
17.01.2004 23:19:54

No jaa, itsellä tökkii se ettei kaulasta saa sellaista ronskia kouraotetta, silleen peukku paksussa Eessä kiinni junou :)

No jos tarkoitamme samaa asiaa, niin olet oikeassa. Lespan kaulaliitos kyllä jatkuu huomattavasti pidemmälle, kuin Straton vastaava. Itseäni se ei kyllä häiritse, kun soitan aika kevyellä otteella.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Beelsebub
18.01.2004 00:24:15
Antroid
18.01.2004 19:07:04
Gibsonin Sg:ssä ei muistaakseni ollu niin paha toi liitosmötikkä. Gibsonin LP:sta ei ole muistikuvaa.
Kyllähän tuohonkin tottuisi, niinkuin kaikkeen, mutta miksi tehdä se noin jos kerran se ei ole hyvä?
No seuraava kitara on teetetty joka tapauksessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)