Squierrel 09.02.2004 17:05:26 | |
---|
Tyypillisestihän pedaalit kytketään sarjaan. Löytyykö kokemusta tai tietoa efektien rinnankytkemisestä? Minulla on kaksi samanlaista delaypedaalia, jotka kytkin peräkkäin saadakseni monipäistä nauhakaikua emuloivan efektin. Kaiut sinänsä kuulosti ihan ok, mutta pedaalin (Ibanez Echomachine) ominaisuutena oleva pieni särönlisäys pisti kahteen kertaan tehtynä soundin jotensakin tukkoiseksi. Olen ajatellut hommata tai juotella itse jonkinlaiset Y-kaapelit ja kytkeä pedaalit rinnan, ettei toinen kuule toista. Onko hommassa järkeä vai onko odotettavissa enemmän ongelmaa kuin iloa? "Squier is the Epiphone of guitars." |
Da Make 09.02.2004 17:09:36 | |
---|
Minkään ei ainakaan pitäisi mennä rikki. Lopputuloksesta en osaa sanoa. Parhaimmassa tapauksessa saatat aloitta uuden suuntauksen! Cräx, Change, Ötöm!? |
wilo 09.02.2004 17:26:16 | |
---|
Pink Floydin David Gilmour kyllä käyttää sarjaan kytkettyjä delay-laitteita ja myös rinnan kytkettyjä. Hänellä tosin on muistaakseni jokin luuppiboksi, missä on rinnankytketyille loopeille puskuri. Ei tuo signaalin kahtia jakaminen varmastikaan ongelma ole, yksinkertaisimmin Y-kaapelillahan se juuri onnistuu. Sen sijaan, jos tarvitset yhdistää signaalit, tarvinnet jo jonkinlaisen mikserin. |
PJS 09.02.2004 17:46:30 | |
---|
Sais aika tyylikkään systeemin ku pistäis näin: A/B laatikko (sellanen et saa myös molemmat kanavat päälle samaan aikaan---* *A--->Delay 1----____mikseri---vahvistin/vahvistimet *B--->Delay 2----/ Mikserillä pystyis säätelemään kivasti jotain ominaisuuksia ja sais varmaan sellasen mukavan monipuolisen systeemin. (Lue säätäjän unelman.) Vielä kun samaan mikseriin liittäis vaikkapa jotain muuta kivaa. Olen hukassa kuin lammas talvella.
http://www.kolumbus.fi/juho.lepisto/Teksti.txt |
Squierrel 09.02.2004 17:50:52 | |
---|
jos tarvitset yhdistää signaalit, tarvinnet jo jonkinlaisen mikserin. Miksi mikseri? Eikö Y-kaapeli riitä tässäkin päässä? "Squier is the Epiphone of guitars." |
fox 09.02.2004 17:56:11 | |
---|
Miksi mikseri? Eikö Y-kaapeli riitä tässäkin päässä? Mikäpä mahtais sitten olla hyöty kahdesta samanmoisesta efektistä ensin splitattuna ja sen jälkeen summattuna samaan inputtiin.. :) |
Squierrel 09.02.2004 18:03:55 | |
---|
efektistä ensin splitattuna ja sen jälkeen summattuna samaan inputtiin.. :) Etu olisi se, että mikään osa signaalista ei kulje kahdesti efektin läpi, koska se tunkkaistaa äänen. Idea on, että toisessa pedaalissa on lyhyt delay ja toisessa pitkä. Molempien viiveaikaa, kaiun voimakkuutta ja toistokertoja voidaan säätää erikseen. "Squier is the Epiphone of guitars." |
Exhausted 09.02.2004 18:07:48 | |
---|
itseäni kiinnostaisi kokeilla käyttää samalla tavalla kahta säröpurkkia rinnankytkettynä |
Da Make 09.02.2004 18:21:19 | |
---|
esim. BOSS Line Selctorissa (se uudempi) on myös A+B toiminto. Muistaakseni silloin on myös "blendi" käytössä. Cräx, Change, Ötöm!? |