Aihe: Fender Lace Sensor vs. LACE SENSOR
1
PoLFus
09.02.2004 16:29:23

ELi mitä eroa nuilla on?

Onko hurinattomat?

Mitä eroa on fenderin laceilla ja "oikeilla" laceilla?

Kertokaa, ihmiset!
~ 7ender $tratocaster ~
wilo
09.02.2004 17:30:40
Mitä eroa on fenderin laceilla ja "oikeilla" laceilla?

Jaa, enpä tiennytkään että on olemassa muitakin kuin Fenderin Lace Sensoreita. Kertokaa siis mullekin. =)
PoLFus
09.02.2004 20:04:16

Kaksi suuntaa hississä:

Up and Down, up and down.
~ 7ender $tratocaster ~
PoLFus
10.02.2004 07:41:09

ylös, koska joku kumminkin tietää
~ 7ender $tratocaster ~
zorro
10.02.2004 09:30:53
en mää oo aonakaan nähny ku niitä valkosia joita on strato plussassa ja niitä mustia joita on tele plussassa
OSTETAAN: Digitech WH1
Jusstus
10.02.2004 10:45:53 (muokattu 10.02.2004 10:56:54)
en mää oo aonakaan nähny ku niitä valkosia joita on strato plussassa ja niitä mustia joita on tele plussassa

Joo. Polfus vois aloittaa kertomalla, että mitkä ne "oikeat" lacet on? :) Mun mielestä noita on ollu vaan Fenkun kitaroissa. Muualla en oo nähnyt.

Edit. Tein vähän selvitystyötä. Kävi tosiaan ilmi, että Lace Sensor -mikkejä valmistaa firma nimeltä Lace Music. Nuo mikit ovat olleet vuoteen 1996 asti eksklusiivisesti Fenkun käytössä, ja tästä ilmeisesti käsitys siitä, että kyseessä on Fenkun Lace Sensorit. Mutta firma on eri, ja nykyisellään noita mikkejä saanee jostain jopa muutakin kautta, kuin Fenkun kitaroissa... Opinpa tämänkin. Mutta pohjimmiltaan, oli Fenkku tai ei, kyseessä on saman firman mikit.
"These go to eleven.."
p130
10.02.2004 10:59:28

http://www.agi-lace.com/

Eikös nuo samoja ole "oikeat" ja "Fenderit".

Perus Lace Sensoreita ainakin meikäläinen välttää kuin ruttoa. Paremman soundin saa melkein mistä tahansa kaukoidän keramiikkamikistä (minun mielestäni, ei aleta riitelemään, jooko?) .

Eivät ole varsinaisesti hurinattomia, vähähurinaisia paremminkin. Ja vaikeissa oloissa hurisevat siinä kuin normaalitkin yksikelaiset.

Holy Grail olisi mielenkiintoista testata!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Keppi
10.02.2004 12:58:15
Mä en oo oikeen ikinä ymmärtänyt tollasten hurinattomien mikkien merkitystä...stratoissa. Jos straton mikit nyt vähän hurisee, ni eiks se kuulu asiaan?;)
No yks tilanne tietysti on, ett jos soittaa vaikka tietsikan tai tv:n ääressä, ni sillon hurina saattaa jo häiritä, mutt mitään muuta tilannetta en oo huomannu.
...no ei vaineskaan;)
P2
10.02.2004 13:02:20

Perus Lace Sensoreita ainakin meikäläinen välttää kuin ruttoa. Paremman soundin saa melkein mistä tahansa kaukoidän keramiikkamikistä (minun mielestäni, ei aleta riitelemään, jooko?) .

Tuu tänne sanomaan! Ainakin oman straton gold lace sensorit antaa ulos semmosta vintagestratosoundia notta huhhuh! Ja hurinaa ei oo ollenkaan. Taitaa olla kyse käyttäjän taidoista (hymiö).
JuSu
10.02.2004 13:07:08 (muokattu 10.02.2004 13:08:14)
No yks tilanne tietysti on, ett jos soittaa vaikka tietsikan tai tv:n ääressä, ni sillon hurina saattaa jo häiritä, mutt mitään muuta tilannetta en oo huomannu.

Et ole tainnut paljon keikkailla... =)

Eli meikäläisenkin vaatimattomalla keikkakokemuksella on kyllä törmätty useasti sellaisiin mestoihin, joissa on ns. "huonoa sähköä" =) , eli hurisee niin perkkuleesti, yritit sitten kikkailla mitä tahansa. Eräässäkin paikassa tietyt valaisimet aiheuttivat kamalaa pörinää, ja niitä ei paikan puolesta suostuttu sammuttamaan.

Noissa paikoissa tulee ikävä hurinattomia mikkejä...

JuSu
Ooostakaa ooostakaa, Hughes&Kettner Tube 50. Katso Tori.
PoLFus
10.02.2004 13:29:00

joo sii

http://agi-lace.com

http://www.fender.com

agi-lacen laceissa lukee "Lace Sensor"
ja Fenderin "Fender Lace Sensor"

meinaan vaan et onko nuo fenkun jotain halpoja kopioita? Häää?
~ 7ender $tratocaster ~
wilo
10.02.2004 13:35:45

Se, että kitaran vakiomikrofonin nimessä lukee myös jossakin muodossa kitaran valmistajan nimi, ei tee mikistä automaattisesti huonoa. Yleinen käsitys tuntuu vain niin olevan, tiedä sitten mistä johtuu.
Jusstus
10.02.2004 13:56:15

Eiköhän noi oo ihan saman puljun mikkejä kaikki tynni.
"These go to eleven.."
zorro
10.02.2004 14:05:22
olisin ite tilannu sellaset punaset lace-sensorit jouluna, mutta ei ainakaan thomannilla ollu

jos jostaki joku tietää missä on nii kirjottakaa tähän
PoLFus
10.02.2004 14:10:28

olisin ite tilannu sellaset punaset lace-sensorit jouluna, mutta ei ainakaan thomannilla ollu

jos jostaki joku tietää missä on nii kirjottakaa tähän

Thomannilla on:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-141578.html
~ 7ender $tratocaster ~
Keppi
10.02.2004 14:11:19
Et ole tainnut paljon keikkailla... =)

No itseasiassa olen jonkun verran keikkaillutkin. En vaan sitt oo törmänny vastaavanlaisiin tilanteisiin?!
...no ei vaineskaan;)
zorro
10.02.2004 14:20:31 (muokattu 10.02.2004 14:20:55)
Thomannilla on:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-141578.html

muttaku jouluna laitoin ton tilaus lappuseen, nii ne sano ettei niillä niitä oo vaikka ne tuolla saitilla onki.

en tiiä sitten sitä että josko niillä vaikka loppunu ne on?? milloon lie tulee lisää.

suunittelin laitta sinisen kaulaan ja punaset tallaan, mutta en tiiä mitä keskelle laittais

olikos siinä stratoplussassa kultanen keskellä?
lexa53
10.02.2004 14:38:22

suunittelin laitta sinisen kaulaan ja punaset tallaan

Mulla olis myynnissä yksi tuollainen sininen lace sensor h.45eur mukaan löytyy alkup. ohjevihko (jossa on kytkentäohjeet ym.).
Jusstus
10.02.2004 15:06:07
No itseasiassa olen jonkun verran keikkaillutkin. En vaan sitt oo törmänny vastaavanlaisiin tilanteisiin?!

Harvemmin kunnon keikkapaikoissa sellasia on, mutta ne portaattomat valonsäädinnamiskat (pyöreät, himmeästä kirkkaaseen vääntämällä) on karmeita hurinoitsijoita. Muutaman kerran oon puoliakustisella vedellyt samassa tilassa sellasten kanssa, ja pörinä voi olla aika masentavaa. Mutta noittenhan täytyy olla samassa "lähiverkossa", jotta hurina toteutuu. En ymmärrä paljoa sähköasioitten päälle, mutta näin luulisin.
"These go to eleven.."
p130
10.02.2004 15:12:09

Tuu tänne sanomaan! Ainakin oman straton gold lace sensorit antaa ulos semmosta vintagestratosoundia notta huhhuh! Ja hurinaa ei oo ollenkaan. Taitaa olla kyse käyttäjän taidoista (hymiö).

Joo, voi ollakin. Jos vertaa esimerkiksi American Standard-mikkeihin.

Minun soittotaidottomuuteni on julkinen salaisuus...

(hymiö)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)