Aihe: Epi LP100 + Seymour Duncan
1
Quu
09.02.2004 12:45:38

Eli kysymys on, että onko järkeä laittaa puolia kitaran arvosta mikkeihin?

Kun LP maksoi uutena 404e & mikit maksaa 200e.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Vanalkar
09.02.2004 12:58:57
Olen miettinyt samaa omaan Ibaneziini. En ole vielä tähän mennessä ostanut.
Oppi Fjellet
kupteri
09.02.2004 13:26:37 (muokattu 09.02.2004 13:26:54)

Jos kitaran akustinen sointi on syvältä, niin ei ne paremmat mikit tee "p*skasta konvehtia" :-)

Juu, tokihan nuo halvat lastulevy/päre/etc. kitaratkin on yksilöitä, kai niistä joku voi jotenkuten soidakin. Tosin nuo on yleensä aika kirkkaita soinniltaan, eli mitään Les Paulia sieltä ei irtoa siltikään. Ja jos mikit vaihtaa, niin silloin noihin pitäisi saada soundia "tummentavat" mikit. Täällä oli joskus hyvä postauskin siitä, tossapa linkki Seymour Duncanin sivuille:

http://www.musictoyz.com/gear15.htm
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
p130
09.02.2004 14:58:00

Jos kitara soi muuten hyvin, mutta mikit eivät miellytä niin miksipä ei.

Myyntitilanteessa kannattaa sitten harkita josko pitäisi tallessa tai myisi erikseen Duncanit. Alkuperäisiä mikkejä ei kannata hävittää tämän vuoksi, eikä niistä paljon mitään kuitenkaan saisi.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Mark-Ken
09.02.2004 15:28:34
Eikös tuossa LP-100:ssa ole pulttikaula? Itse hankkisin liimakaulaisen ja paremman kitaran ja vaihtaisin sitten vasta mikit, mikäli tarvetta ilmenee. Toisaalta, vaihda ihmeessä.
Explorer
09.02.2004 19:49:10
Jos skeba soi muutoin hyvin, niin mikä ettei. Itse vaihdoin leppärunkoiseen Tokai-lespaani Duncanin Jazz/JB -yhdistelmän alkuperäisten kuramikkien tilalle, ja keppi lähinnä heräsi operaatiosta henkiin, soundi parani huomattavasti.
Hit the lights!
JuSu
09.02.2004 19:55:56
Eli kysymys on, että onko järkeä laittaa puolia kitaran arvosta mikkeihin?

Älä laita (uusia) Duncaneita. Katsele Mnetin Toria ja Keltaista pörssiä tms. ja osta mikit käytettynä. Tai hanki esim. Kent Armstrongin mikit, jotka ovat n. puolet Duncaneiden hinnasta, mutta omaavat oivan hinta/laatusuhteen ja ovat silti taatusti parannus orkkismikkeihin. Helsingissä ainakin Millbrookista noita saa.

JuSu
Ooostakaa ooostakaa, Hughes&Kettner Tube 50. Katso Tori.
Quu
10.02.2004 09:23:47

Ei (mun korvaan) se akustinen sointi ole syvältä.
Se ei ole niin kirkas kuin mun Yamaha RGX:ssä, mutta ei se huono ole imo.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)