Mä vaihdoin mun kitaraan kielet. Meni tunti, eikä se oo vieläkään vireessä.. Ei helv.. Jostain 60-70-luvulta asti on lojunut toi Landola jossain nurkissa ilman koteloa, eikä varmaan koskaan vaihdettu kieliä.. Ja tapit on huonot. Nyt pitäis saada se vireeseen.. En tajuu kun varsinkin ylempi e, laskee koko ajan pari sävelaskelta..Muutkin kielet laskee.. Venyykö kitarankielet aluksi tai jotain? |
Mä vaihdoin mun kitaraan kielet. Meni tunti, eikä se oo vieläkään vireessä.. Ei helv.. Jostain 60-70-luvulta asti on lojunut toi Landola jossain nurkissa ilman koteloa, eikä varmaan koskaan vaihdettu kieliä.. Ja tapit on huonot. Nyt pitäis saada se vireeseen.. En tajuu kun varsinkin ylempi e, laskee koko ajan pari sävelaskelta..Muutkin kielet laskee.. Venyykö kitarankielet aluksi tai jotain? Nylonkielet venyy aika lailla kauan, ennenkuin asettuvat. "These go to eleven.." |
Tottakai ne venyvät. Akustisen kieliä kyllä saa venytellä hieman pidemmän aikaa, ennen kuin ne ovat tottuneet täysin ympäristöönsä ja asettuvat aloilleen. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |