Keke Urlaub 27.02.2004 18:29:47 | |
---|
Eli ongelma on seuraavanlainen: 12-kielisen Yamaha FGX-412C-12-kitaran talla on napsahtanut lähes kokonaan irti liimauksistaan ja maali+lakkapinta noussut koholle tallan ympäriltä. Kaulan puolella talla on vielä kiinni jotenkuten, mutta toiselta puolen jo useita millejä koholla. Saako tällaisen korjattua, jos saa, onko kallis homma, ensiapua, ym? Kiitos jo etukäteen. "Dig me, but don't bury me." -A. Belew |
fox 27.02.2004 18:43:52 (muokattu 27.02.2004 18:46:29) | |
---|
Eli ongelma on seuraavanlainen: 12-kielisen Yamaha FGX-412C-12-kitaran talla on napsahtanut lähes kokonaan irti liimauksistaan ja maali+lakkapinta noussut koholle tallan ympäriltä. Kaulan puolella talla on vielä kiinni jotenkuten, mutta toiselta puolen jo useita millejä koholla. Saako tällaisen korjattua, jos saa, onko kallis homma, ensiapua, ym? Kiitos jo etukäteen. Ihan ensteks löystä hyvä mies, Aqualung, my friend, ne kielet tai kohta kuuluu "spräng".. Sitten kielet irti, ne tapit myös (varmaan on ns. pin-bridge..) Sitten harkintaan, vietkö remonttimiehelle vaiko yritätkö itse liimailla, sinne tallan alle täytyis saada liimaa, ja sitten pitkäleukainen soitinrakentajan puristin siitä aukosta. Edit:lisä, jos jotakuta kiinnostaa, vakiovireisen 12-kielisen kielten veto on noin 114 kg... |
Keke Urlaub 27.02.2004 19:24:24 | |
---|
Ihan ensteks löystä hyvä mies, Aqualung, my friend, ne kielet tai kohta kuuluu "spräng".. Sitten kielet irti, ne tapit myös (varmaan on ns. pin-bridge..) Sitten harkintaan, vietkö remonttimiehelle vaiko yritätkö itse liimailla, sinne tallan alle täytyis saada liimaa, ja sitten pitkäleukainen soitinrakentajan puristin siitä aukosta. Edit:lisä, jos jotakuta kiinnostaa, vakiovireisen 12-kielisen kielten veto on noin 114 kg... Kiitoksia Fox, viekas vanha kettu, kuvaamasi ongelmanratkaisu juolahtikin jo mieleeni. Osaakohan se eräs oululainen pikisaaressa pajaansa pitävä heppu korjata tällaisen? Ei viitsi nimiä täällä sen suuremmin huudella. Sähkökitarat sillä ainakin tuntuu olevan hallussa. Tai sitten Amfisoundin kaverit? En itse oikein uskalla alkaa tuollaiseen projektiin, kun kyseessä ei ole oma kitara. "Dig me, but don't bury me." -A. Belew |
kupteri 27.02.2004 19:31:22 | |
---|
Osaakohan se eräs oululainen pikisaaressa pajaansa pitävä heppu korjata tällaisen Uskoisin niin, eikä välttämättä maksa edes mannaa tollainen "pikku liimaus". |
Skinwalker 27.02.2004 19:31:24 | |
---|
Mun käsittääkseni tuo ei ole ainakaan periaatteessa mikään maailman hankalin urakka tuo tallan takaisin liimaaminen ammattimiehelle. Todennäköisesti onnistuu ihan hyvin lähes keneltä tahansa joka noissa hoimmissa vähääkään pyörii. Big man, pig man, ha ha, charade you are |
p130 27.02.2004 19:34:09 | |
---|
Osaakohan se eräs oululainen pikisaaressa pajaansa pitävä heppu korjata tällaisen? No osaa varmasti. Tai sitten Haukiputaan pojat, saattavat tehdä peräti edullisemminkin. Puhelin käteen ja hintatiedustelua tekemään jollet itse viitsi/uskalla liimata. www.amfisound.fi Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Keke Urlaub 27.02.2004 21:22:17 | |
---|
No joo, lähinnähän viitsimisestä se on kiinni. Käskenpä kaverin kilauttaa jompaankumpaan paikkaan. "Dig me, but don't bury me." -A. Belew |
JM 27.02.2004 22:00:28 | |
---|
Multa lähti kans aikanaan nailonkielisestä talla irti, oli kielet ollut ilmeisesti liian tiukalla (jota en tosin ymmärrä, kyllä sen ihan perus E-vireessä piti olla). Paska homma oli tosissaan, ei liimakaan enää auttanut ja niinpä vanha uskollinen Landola piti korvata uudella akustisella. "Korva on ihan jees" - ltg |