Aihe: Akustisen kauhominen keikalla
1
puuma
27.02.2004 13:04:33
Heips.

Teräskielistä akustista olen suunnitellut. Tarkoitus olis, että sillä vois vetää myös tällaisia "unplugged" tyylisiä pienempiä keikkoja. Mikähän olis paras vaihtoehto kun en näistä mitään tiedä:

- Teräskielinen akustinen, joka mikitetään keikalla

-Teräskielinen akustinen, johon ostan T-kaupasta sisään tungettavan tai vastaavan mikin

- Joku sellainen "elektroakustinen" tai mitä ne sit onkaan, joissa on ne volume- sun muut napit siinä kitaran kyljessä valmiina.

Musiikkityyli ei ole mitään Ruusulaulu-osastoa, vaan esim. Skynyrdiä, BLS:n "Another spoke in the wheel" yms yms.
poppamies
27.02.2004 13:11:40

No suosittelisin elektroakustista, siis tallamikillä varustettua. Metallikielinen toimii aina. Nailonkielinen on mahtava taiturin käsissä. Olin viimeviikolla samalla keikalla missä soitti kitaraduo. Toisella metallikeilinen ja toisella nylonkielinen tallamikillä. Kaikenlaista musiikkia Hendrix'istä RHCP'iin. Toimi loistavasti...
"G-strings are for strippers"
Niskamies
27.02.2004 13:34:39
Heips.

Teräskielistä akustista olen suunnitellut. Tarkoitus olis, että sillä vois vetää myös tällaisia "unplugged" tyylisiä pienempiä keikkoja. Mikähän olis paras vaihtoehto kun en näistä mitään tiedä:

Osta teräskielininen akustinen missä on piezo tallassa. Voin suositella Schecterin akustisia. Hienon näkösiä ja kuulosia, ja hinta ei ole hirvittävä. Noissahan on fishmanin piezo ja säädöt.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Jabe
27.02.2004 14:00:04

- Joku sellainen "elektroakustinen" tai mitä ne sit onkaan, joissa on ne volume- sun muut napit siinä kitaran kyljessä valmiina.

No tämmöinen keikoille. Toimivinta ja vaivattominta. Tarjontaa on paljon. Käy testailemassa.
lexa53
27.02.2004 14:34:27
Jos et vielä omista minkäänlaista akustista kitaraa, niin ilman muuta kannattaa ostaa tuollainen piezolla varustettu elektroakustinen. Mutta jos omistat jo hyvän akustisen kitaran ilman mikkiä, suosittelen ostamaan siihen kaikuaukkoon asennettevan Dean Markleyn ProMag plus mikin, soundit ovat tuolla mikillä todella "aidot".
poppamies
27.02.2004 14:48:03

... suosittelen ostamaan siihen kaikuaukkoon asennettevan Dean Markleyn ProMag plus mikin, soundit ovat tuolla mikillä todella "aidot".

No mulla on kyllä Dean markley'stä päinvastaisia kokemuksia. En muista onko se precis tuo mainittu malli mutta sellainen puukuorinen, tyypillinen DM joka tapauksessa. Hyvä puoli on ettei lähde niin herkästi kiertämään kuin tavallinen tallamikki. Huono puoli on että soundaa pikkusen sähkikseltä eikä akustiselta.
"G-strings are for strippers"
lexa53
27.02.2004 14:57:22 (muokattu 27.02.2004 14:59:22)
...tuli sama viesti kahteen kertaan...
lexa53
27.02.2004 14:58:19
Joo, noita Dean Markleyn puukuorisia mikkejä on useita eri malleja, ostaessani tuota mikkiä testasin neljää eri Markleytä joista ProMag plus oli mielestäni lähimpänä aidon akustisen soundia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)