NoCo 26.02.2004 00:27:52 | |
---|
Yllätyin telen kaulamikin äänestä, siinä oli samaa kuin LP:n kaulassa. Vanhan tokain kaulamikki (5,8ohm) vaan on heikkotehoinen joten ei säröydy ääni juurikaan. Olisi aivan mahtavaa jos kaulasta saisi Santanan kaltaista laulantaa, eli onko mahdollista jollakin humpparilla. Kokemuksia humppari kaulamikeistä telessä? Taitaa olla lehmus tai leppä runko joten ei ihan kirkkaimmasta päästä. Jos löytyisi sopiva ei haittaa vaikka puutöihin joutuisi. Armstrogit olisivat hinnan puolesta sopivia. Telestä saisi siten todella monipuolisen värkin. Talla kimakka ja kaula murea. Ei tietty ihan lespaulilta voi kuulostaa, mutta eipä paulistakaan saa noin kirpeetä yläpäätä. Eli mikä olisi Santana(/Moore) mikkinä hyvä? |
ollisal 26.02.2004 01:25:52 | |
---|
Leppä _ei_ ihan kirkkaimmasta päästä? |
Kitarasankari 26.02.2004 01:30:28 | |
---|
seppo tunkkaselta löytyis tuo 59´ joka varmaan olis aika lähellä sitä mitä haet. Kyllä tuo leppä on ainakin kirkas ja lehmuskin käsittääkseni paljon lespan mahonkia kirkkaampi. Jazz is not dead...it just smells funny... |
Juzzu 26.02.2004 07:16:06 | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Jusstus 26.02.2004 08:25:52 | |
---|
seppo tunkkaselta löytyis tuo 59´ joka varmaan olis aika lähellä sitä mitä haet. Kyllä tuo leppä on ainakin kirkas ja lehmuskin käsittääkseni paljon lespan mahonkia kirkkaampi. No Tele ja Lespahan on ihan ääripäissä tolla twangi-asteikolla. Perus Tele on heleä ja kirkas ja päästää paljon soiton ääniä lävitseen. Soi jo ilman sähköjäkin ihan mukavasti. Lespa vaatii vahvarin herätäkseen eloon ja saundi on tunkkaisempi mutta sustainia löytyy... "These go to eleven.." |
NoCo 27.02.2004 00:20:45 | |
---|
No on lespassa ja telessä tietty eri soundi, mutta se tässä yllätti ettei ero ollutkaan niin järjettömän suuri! Tallamikilla se ero onki jo aivan toistaluokkaa. Kerrostalo volalla tosin vasta kokeillut. Vahvari tech21 60 ja kitara LP gretsch jossa tosin singelmikki kaulassa ja tokai tele. Näillä vermeillä kaulamikit melko saman kuuloisia. Jos tuossa lerpassa olis humppari kaulassa nii ehkä tulos olis toinen, mutta melko tumma tuo singlekin on. Juzzu, näytti mielenkiintoisilta kaavoilta. Eipä niissä lepän ja mahongin ero ollutkaan niin suuri joten... Tuosta 59 mikistä katselen lisää tietoja. Seuraavaksi nälkä kasvaa ja tallamikki vaihtuu? No, siitä on paljon aikaisempia juttuja joten se siitä. Nii ja eikös Santanalla ollut strato jossakin vaiheessa, ainakin kuvan olen nähnyt. Taitaa kädessäkin olla "se" soundi. Ehkä mr. S. saa banjollakin moiset halutut soundit. |
fox 27.02.2004 00:28:22 | |
---|
Nii ja eikös Santanalla ollut strato jossakin vaiheessa, ainakin kuvan olen nähnyt. Taitaa kädessäkin olla "se" soundi. Ehkä mr. S. saa banjollakin moiset halutut soundit. Näin varmaan, ja kylläpä tuo joskus on saattanu stratoakin soitella, itse olen tuollaisia vehkeitä bongannut, karkeassa aikajärjestyksessä nuo: Gibson SG, Yamaha SG200, Paul R.Smithin käsityö, Gibson LP, PRS Santana. |
Puavali 27.02.2004 08:15:57 | |
---|
Kazaalta voisi löytyä musavideo, jolla Santana soittaa kappaleen "She's not there" stratolla. |