MikeS 25.02.2004 11:40:13 | |
---|
Terve. Olen tässä kaavaillut puuhaavani itselleni rokkikitaran! Tarkoitus olisi löytää (käytetty?) katu-uskottava ja tarpeeksi hyvä peruskeppi, ja laittaa siihen seuraavat mikit: tallamikiksi Seymour Duncan 59 Trembucker ja kaulamikiksi Dimarzio Super2. Eli panostan siis mikkeihin, jolloin itse kitaran ei tarvitsisi maksaa maltaita. Tärkeintä kitarassa olisi persoonallisuus ja asenne. Mitäs ehdottaisitte? MIKKO |
JuSu 25.02.2004 11:46:11 | |
---|
Eli panostan siis mikkeihin, jolloin itse kitaran ei tarvitsisi maksaa maltaita. Tärkeintä kitarassa olisi persoonallisuus ja asenne. Mitäs ehdottaisitte? Varmaan ymmärrät, ettei mistä tahansa pyykkilaudasta tule hyvin soivaa kitaraa, vaikka siihen laittaisi miljoonan markan mikit. Eli kyllä se alusta pitää olla asiallinen, jotta noista kalliista mikeistä on mitään iloa. Itse katselisin jonkun stratokopion ja hommaisin siihen H-H -pleksin. Voit joutua tekemään vähän puutöitä, jotta humpparit istuvat, riippuu kitarasta. Fenix ja Squier voisivat olla hyviä aihoita, itsellä on hyvä kokemus myös Falconista. Hinnat 100-300 euroa, riippuen kitarasta ja onko uusi/käytetty. JuSu "All those moments will be lost in time, like tears in rain.... Time to die." |
P2 25.02.2004 18:24:00 | |
---|
Mexico/japsistrato ja siihen em. pleksimuutos. Halvalla hyvää ja jopa katu-uskottavaa kamaa... |
Dr. Muff 25.02.2004 19:26:01 | |
---|
Mexico/japsistrato ja siihen em. pleksimuutos. Halvalla hyvää ja jopa katu-uskottavaa kamaa... Fenderin japsistratot ei mun mielestä ole mitään halpoja keppejä. Tuntuu että niitä pyöris vähemmän mitä mehikoja, ja olisivat yleisesti ottaen kalliimpi. Molemmista saa kyllä ihan soittokelpoisia tikkuja. Mutta kyllä rahaakin uppoaa loppujen lopuksi aika paljon. "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta vahvari! Tai kitara! |
P2 25.02.2004 19:27:47 | |
---|
N. 300e:on pitäis ainakin mehico irrota, siihen sitten pleksi n. 25e ja mikit (käytettynä 60e/kpl). Hinnaksi tulee siis jotain 450e:n paikkeilla, mikä ei mielestäni todellakaan ole paha. |
Dr. Muff 25.02.2004 19:31:40 | |
---|
N. 300e:on pitäis ainakin mehico irrota, siihen sitten pleksi n. 25e ja mikit (käytettynä 60e/kpl). Hinnaksi tulee siis jotain 450e:n paikkeilla, mikä ei mielestäni todellakaan ole paha. Ei ole paha. Mutta virittimerkin voi joutua uusimaan. Mä ostin japsistratikan maksoin jotain hiukan alle 500e. Uudet mikit 200e, häiriönpoisto 60e, jumbonauhat ja teflonsatula 230e. Sillä rahalla olisi saanutkin sitten jo vaikka mitä :( "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta vahvari! Tai kitara! |
P2 25.02.2004 20:34:23 (muokattu 25.02.2004 20:38:40) | |
---|
Mä ostin japsistratikan maksoin jotain hiukan alle 500e. Uudet mikit 200e, häiriönpoisto 60e, jumbonauhat ja teflonsatula 230e. Sillä rahalla olisi saanutkin sitten jo vaikka mitä :( Ainakin oman mehicon virittimet on ihan toimivat. Vaihdoin ite jumbot, hintaa tuli hmm n. 15e ja laitoin lace sensorit, hintaa 140e ja tein myös nostopotikalla toimivan tallamikki aina päällä -härdellin, eli saa kaikki mikit kerralla päälle, tälle hintaa tuli noin 15e. Eli kun lasketaan hinta, jonka kitarasta maksoin käytettynä kovan laukun kanssa, eli 2000mk ynnättynä muilla muutoksilla, hintaa kitaralle on tullut noin 550e... Niin ja häiriönpoiston tein itse alumiiniteipistä, hintaa tuli 0 euroa. Edit: Ai perskules, graptechin string saver -tallapalat unohtui, eli kokonaishinnaksi on nyt tullut 600e ja soundi on mitä parhain, varsinkin blues/rock -meininkiin, mikit kun ovat vintagehenkiset goldit. |
MikeS 26.02.2004 09:21:08 (muokattu 26.02.2004 09:22:27) | |
---|
Mikä runkopuu sopisi hyvin noihin mun mikkeihin (siis SD Trembucker ja Dimarzio Super2)? Ja kun tuollaisilla jyrämikeillä meinaan jytäkkää rokkia (jopa hieman hevahtavaa) vetäistä, kannattaisiko tsekata mieluummin pulttikaulaisia vai läpirungon-keppejä? Ibanezin Pacificat olis ainakin halpoja...katu-uskottavuudesta tai laadusta en sitten tiedä. MIKKO EDIT: Siis oikeastaan melkeinpä tärkein ominaisuus itse kepissä olisi hyvä vireessä pysyminen. Miten mexico-stratot pysyy vireessä? |
P2 26.02.2004 11:28:49 | |
---|
EDIT: Siis oikeastaan melkeinpä tärkein ominaisuus itse kepissä olisi hyvä vireessä pysyminen. Miten mexico-stratot pysyy vireessä? Oma vm. -97 pysyy ainakin ihan hyvin vireessä. Talla on tosin vähän heppoisen tuntuinen verrattuna jenkkiin, mutta kyllä sekin toimii. Ja toi tallapalojen vaihto ainakin meikäläisellä pidensi sointia paljon. |
Penasol 26.02.2004 11:33:11 | |
---|
Ibanezin Pacificat olis ainakin halpoja...katu-uskottavuudesta tai laadusta en sitten tiedä. MIKKO EDIT: Siis oikeastaan melkeinpä tärkein ominaisuus itse kepissä olisi hyvä vireessä pysyminen. Miten mexico-stratot pysyy vireessä?
Tarkoittanet Yamahan Pacificoja? Kokemukseni ja lukemalla saadun tiedon perusteella niissä on hinta/laatu-suhde oikein hyvin kohdallaan. Minulla oli joskus meksikolainen strato testissä ja kyllä se ainakin minulle riittävän hyvin vireessä pysyi, siitä on kuitenkin useita vuosia, olin silloin soittanut vasta verrattain lyhyen ajan enkä voi muistaa siis kovin tarkasti. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Quu 26.02.2004 11:34:13 (muokattu 26.02.2004 11:36:17) | |
---|
Epiphone LP Special: 240e Epiphone LP100: 330e Siinä olis mun suositukset, hintavia kenties, mutta silti. Varsinkin LP100:sta kannattaa katella (jos rahaa on). Itselläni ollut semmoinen Lokakuusta -02 ja on kyllä aivan uskomaton keppi. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Kitarasankari 26.02.2004 13:06:39 | |
---|
tokain tele ja eikun nikkaroimaan. Tulee muuten hieno.. Jazz is not dead...it just smells funny... |
N_Bates 26.02.2004 13:38:23 | |
---|
350e maksoin omasta japsistratostani. mitään ei ole tarvinut vaihtaa. Tallamikin tosin vaihdoin pikkuhumppariksi ihan vaan soundijuttujen takia. Mutta noihin ei sitten tavalliset humbukkerit istu ilman talttailua, joten kannattaa katsella tarkkaan minkälaisen straton ottaa laitettavaksi. En tiedä päteekö tämä kaikkiin japsistratoihin, sillä omani taitaa olla joku 60-luku reissue. Tosin taitavat ainakin noi 80-luvun japsistratot olla melkein kaikki jotain reissueita... Joka tapauksessa kannattaa ottaa selvää ennenkun alkaa latomaan rahojaan tiskiin.. Yks hauska vaihtoehto rokkikitaraksi ois joku epiphonen dot tai muu samanhenkinen! Ainakin mun sheraton rokkaa ihan kybällä! http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Penasol 26.02.2004 14:31:05 | |
---|
Yks hauska vaihtoehto rokkikitaraksi ois joku epiphonen dot tai muu samanhenkinen! Ainakin mun sheraton rokkaa ihan kybällä!
No tietenkin, miksen itse ymmärtänyt! Ostin Ibanezin AM-73:n toissa kesänä ja siitä kyllä saa mainion rokkivehkeen. Kauniskin on, tallamikki meni melko nopeasti uusiksi kunhan olin ehtinyt vain kerätä 50 euron edestä sponsorirahoja isovanhemmilta, mutta se ei ilmeisesti ole ongelma sinulle kun mikit kuitenkin olet jo päättänyt hommaavasi. Hintaa kitaralla oli 450 euroa. Kaunis kuin mikä: http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/gtr_pict/AM73TBR-13-01.jpg "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
MikeS 26.02.2004 15:07:17 (muokattu 26.02.2004 15:09:35) | |
---|
No tietenkin, miksen itse ymmärtänyt! Ostin Ibanezin AM-73:n toissa kesänä ja siitä kyllä saa mainion rokkivehkeen. Kauniskin on Juu, on oikein hieno kitara, mutta en hae nyt semi-hollow/hollowbody-kitaraa. Tykkään siitä, että bodyssa on painoa ja että se on tukevan oloinen - hollow bodyissa ei aina näin ole. Muutenkin ajatuksena on sellainen napakka, kivasti syliin sopiva peruskitara ilman mitään ylimääräisiä hilavitkuttimia. Tässä vaiheessa jokin strato-kopsu tuntuisi parhaalta. Kun vielä saisi natural finish -mallin niin jes! Esim. Fenderin Super Strat honey blonde -kuosilla ja mustalla pleksillä olisi hieno. Mielessä kävi myös jotkut halppis-vintage-kepit. Kannattaako niihin koskeakaan? MIKKO EDIT: Tarkennettakoon, että kun sanoin hakevani ROKKIKITARAA, en tarkoittanut ränttätänttä-katurokkia vaan aika jytisevää jyräpoppia semi- heavyilla soundeilla (Weezer, Pixies, Foo Fighters). |
P2 26.02.2004 15:59:25 | |
---|
EDIT: Tarkennettakoon, että kun sanoin hakevani ROKKIKITARAA, en tarkoittanut ränttätänttä-katurokkia vaan aika jytisevää jyräpoppia semi- heavyilla soundeilla (Weezer, Pixies, Foo Fighters). Ainakin weezer on soittanu tuplahumpparisella stratolla (hardtail tosin), eli siitä sitten... |
MikeS 26.02.2004 19:24:08 | |
---|
Ainakin weezer on soittanu tuplahumpparisella stratolla (hardtail tosin), eli siitä sitten... Jep, tuon tiedon pohjalta mä olenkin lähtenyt liikkeeseen tässä GAS-projektissa! Mutta onkin pitänyt kysyä millainen se hardtail bridge on? MIKKO |
Niskamies 26.02.2004 20:05:35 | |
---|
Jep, tuon tiedon pohjalta mä olenkin lähtenyt liikkeeseen tässä GAS-projektissa! Mutta onkin pitänyt kysyä millainen se hardtail bridge on? MIKKO Se on niinku lespaul tyyppinen, eli ei ole minkäänlaista vibraa. |
P2 28.02.2004 14:44:28 | |
---|
Mutta onkin pitänyt kysyä millainen se hardtail bridge on? MIKKO Se on periaatteessa kuten telen talla, mutta ilman sitä mikin alle tulevaa osaa (hyvin selitetty). Tietysti joku hardtail squier vois olla hyvä lähtökohta. Tai sitten isolapanen normaali squieri ja siitä maalit pois, täytät puulla tremolon kolon ja laitat siihen hardtail-tallan tilalle (niitä saa tosi halvalla). Ja sitten oma mieliväri päälle, esim. surf green ois tosi rock :) |