Aihe: Rocktron Xpression VS G-major VS muut? 1 | |
---|---|
![]() 24.02.2004 10:00:21 | |
...Eli mielipiteitä kyseisistä lootista (muitakin hyviä saa ehdottaa). Xpression on pari saturaista halvempi t-kaupassa. Löytyyköhän tuota rocktronin vermettä suomesta mistään kaupasta?? Olen ajatellut ehkä jomman kumman hankkia lähitulevaisuudessa. | |
![]() 24.02.2004 10:17:57 | |
...Eli mielipiteitä kyseisistä lootista (muitakin hyviä saa ehdottaa). Xpression on pari saturaista halvempi t-kaupassa. G-Majorin saa Suomesta 550 euroon, joten hintaero supistuu jonkin verran. Xpressionin kotimaanhintaa tai -myyjää en tiedä. Itse pähkäilin saman valinnan edessä syksyllä. Loppupeleissä Xpressionissa on G-Majoriin verrattuna kaksi puutetta, jotka tiputtivat sen pelistä pois: Ulkoinen virtalaite ja releswitchin puute. On äärettömän kätevää, että myös vahvistimen kanavat vaihtuvat midipolkusimesta, ts. yhdellä polkaisulla vaihtuu G-Majorin ohjelmapaikka ja (halutessa) vahvistimen kanava. Lisäksi keikkaileva muusikonrenttu osaa arvostaa G-Majorin sisäistä virtalaitetta. Ulkoiset muuntajat ovat äärimmäisen ärsyttäviä. Varsinkin räkkivehkeiden kätevyys kärsii pahasti. Efektien laadusta en mene sanomaan mitään, koska en Xpressionia edes testannut. JuSu Ooostakaa ooostakaa, Hughes&Kettner Tube 50. Katso Tori. | |
![]() 24.02.2004 12:41:59 | |
Lisäksi keikkaileva muusikonrenttu osaa arvostaa G-Majorin sisäistä virtalaitetta. Ulkoiset muuntajat ovat äärimmäisen ärsyttäviä. Varsinkin räkkivehkeiden kätevyys kärsii pahasti. JuSu No, ei se ulkoinen virtalähde pelkästään huono asia ole. Vaikkapa mokoman hajotessa se on aika paljon helpompi korvata uudella. Lisäksi ei oo pakko viedä sitä hurisevaa vaihtovirtaa sinne signaalin tielle. Ja se ulkoinen poweri kulkee siellä samassa räkissä kiinnitettynä kun se ite laitekkin. Ei siitä mulla ainakaan mitään vaivaa ole. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. | |
![]() 24.02.2004 12:51:40 | |
No, ei se ulkoinen virtalähde pelkästään huono asia ole. Ok. Sanotaan sitten vaikka että mun omast' mielest'. =) Vaikkapa mokoman hajotessa se on aika paljon helpompi korvata uudella. Tottapa totta. Varsinkin kun se ulkoisena on alttiimpi hajoamaankin. Lisäksi ei oo pakko viedä sitä hurisevaa vaihtovirtaa sinne signaalin tielle. Totta tämäkin, ei ole pakko, mutta... Ja se ulkoinen poweri kulkee siellä samassa räkissä kiinnitettynä kun se ite laitekkin. ...siellähän se on samassa sekamelskassa kuitenkin. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Varmasti näin. Itse kuitenkin koen tuon ulkoisen muuntajan kovin ärsyttäväksi. Mutta kukin tyylillään, ei tässä toki ole oikeaa ja väärää. JuSu Ooostakaa ooostakaa, Hughes&Kettner Tube 50. Katso Tori. | |
![]() 25.02.2004 09:30:23 (muokattu 25.02.2004 09:32:11) | |
G-Majorin saa Suomesta 550 euroon, joten hintaero supistuu jonkin verran. Xpressionin kotimaanhintaa tai -myyjää en tiedä. Itse pähkäilin saman valinnan edessä syksyllä. Loppupeleissä Xpressionissa on G-Majoriin verrattuna kaksi puutetta, jotka tiputtivat sen pelistä pois: Ulkoinen virtalaite ja releswitchin puute. Tuon releswitchin olen itsekin pannut merkille. Tottahan siihen voisi laittaa kiinni jonkun NOBELSin MS4:n, mutta tulisi taas lisää hintaa. Mitä midipedaalia suosittelette?? Futaako esim. g-majorin toiminnot hyvin FCB1010:llä vai kannattaako suosiolla hankkia joku hieman tyyriimpi peli (esim rocktron midimate). Millekään All Access- pedaalille ei ole tarvetta, ainakaan niillä hinnoilla. Mitä olet muuten tykännyt G-majorista? | |
![]() 25.02.2004 10:04:37 | |
Tuon releswitchin olen itsekin pannut merkille. Tottahan siihen voisi laittaa kiinni jonkun NOBELSin MS4:n, mutta tulisi taas lisää hintaa. Tuosta MS-4:kin on kokemuksia, hyvä purkki tuo. Mutta se olisi kuitenkin taas yksi loota lisää, ja kun tuo haluaisi sitten 9 voltin tasavirtaa toimiakseen, niin pakettiin pitäisi lisätä vielä yksi muuntaja. G-Majorin valintaan painoi setupin simppeliys, kaikki tarvitsemani samassa 1 unitin räkkikotelossa. Mitä midipedaalia suosittelette?? Futaako esim. g-majorin toiminnot hyvin FCB1010:llä Varmastikin toimii. Tuon olisi itsekin hommannut, jos ei olisi jo aiemmin sattunut Roland FC-200 kohdalle edukkaasti. Mitä olet muuten tykännyt G-majorista? Olen tykännyt. Mä en ole kauhea efektifriikki, mulle riittää tietyt perusvatkaukset (reverb, delay, chorus, phaser, tremolo, pitch shift), ja tuossa on ne kaikki ja enemmänkin. Säätömahdollisuuksia ja parametreja on ihan yllinkyllin tällaisen perushölmön kitaristin tarpeisiin. JuSu "All those moments will be lost in time, like tears in rain.... Time to die." | |
![]() 27.02.2004 10:16:44 | |
Tuosta MS-4:kin on kokemuksia, hyvä purkki tuo. Mutta se olisi kuitenkin taas yksi loota lisää, ja kun tuo haluaisi sitten 9 voltin tasavirtaa toimiakseen, niin pakettiin pitäisi lisätä vielä yksi muuntaja. G-Majorin valintaan painoi setupin simppeliys, kaikki tarvitsemani samassa 1 unitin räkkikotelossa. Varmastikin toimii. Tuon olisi itsekin hommannut, jos ei olisi jo aiemmin sattunut Roland FC-200 kohdalle edukkaasti. Olen tykännyt. Mä en ole kauhea efektifriikki, mulle riittää tietyt perusvatkaukset (reverb, delay, chorus, phaser, tremolo, pitch shift), ja tuossa on ne kaikki ja enemmänkin. Säätömahdollisuuksia ja parametreja on ihan yllinkyllin tällaisen perushölmön kitaristin tarpeisiin. JuSu Tuli mieleen, että löytyyhän tosta Behkun polkimestakin se relesysteemi. Mutta ei tainnut voida kuin kaksikanavaista ohjata. Oma Koch Twintone on kyllä kaksikanavainen, mutta lisäksi siinä on Rhythm/solo- toiminto (tosi jees).. Ilmeisesti G-majorilla voisi sitäkin ohjata?? Tuosta Behkusta en menisi vannomaan. | |
![]() 27.02.2004 10:30:10 | |
Tuli mieleen, että löytyyhän tosta Behkun polkimestakin se relesysteemi. Mutta ei tainnut voida kuin kaksikanavaista ohjata. Behkussa on noita switch -jakkeja kaksi, eli pystyy ohjaamaan myös sitä solo/rhythm -toimintoakin. Huono puoli on, että noita varten joudut vetämään pitkän piuhan polkimesta vahvistimelle. Jos rele on efektilaitteessa, pärjää ihan lyhyellä piuhalla. Näin siis olettaen, että pedaalilauta on soittajan jaloissa eikä vahvistimen vieressä, ja efektilaite taasen jossain vahvistimen nurkilla eikä lavan/kämpän toisessa nurkassa... =) Joku ei näe ongelmaksi tuota pitkää piuhaa laudasta vahvistimeen, mun mielestä se olisi raivostuttava. JuSu "All those moments will be lost in time, like tears in rain.... Time to die." | |
![]() 27.02.2004 11:10:35 | |
Joku ei näe ongelmaksi tuota pitkää piuhaa laudasta vahvistimeen, mun mielestä se olisi raivostuttava. Eikös tossa voi periaatteessa käyttää langatonta lähetintä ja vastaanotinta? Hanki Presari ja ole tosimies! | |
![]() 27.02.2004 11:16:21 | |
Eikös tossa voi periaatteessa käyttää langatonta lähetintä ja vastaanotinta? Tottakai voi, mutta on aika kallis ratkaisu. | |
![]() 27.02.2004 12:10:43 | |
Behringerin midilauta pyörittää ainakin TC:n G-Forcea ilman ongelmia. Tosin tässä Gmajorin isoveljessä on "oppimistoiminto" joka haistelee millä napilla/pedaalilla sitä ohjaillaan... äärimmäisen kätevää, etenkin expression pedaalien kanssa. Ilmeisesti sama learn-funtio on myuös G-Majorissa? Eiköhän tuo pelitä, kun pistät general midi-kanavalle vaan. Jaa niin, niitä analogikanavia vahvistimesta lähtisin ohjaamaan G-majorilla, nimittäin on sen verran perseestä ton Behringerin asetusten muuttaminen (nimi päässy liian helpolla ;) Visit http://www.helionprog.com | |
![]() 27.02.2004 14:35:45 | |
Tosin tässä Gmajorin isoveljessä on "oppimistoiminto" joka haistelee millä napilla/pedaalilla sitä ohjaillaan... äärimmäisen kätevää, etenkin expression pedaalien kanssa. Ilmeisesti sama learn-funtio on myuös G-Majorissa? Löytyy G-majorista, kyllä. Erittäin kätevä, toimii varmasti Behkun kanssa, sillä tavalla minä Rolandin (josta Behringer on kopio) "ohjelmoin". "Look behind you, a three-necked guitar!" | |
![]() 27.02.2004 15:04:43 | |
Jostain muuten luin että midipiuha ei saisi olla yli 15 metriä pitkä. Heikkeneekö se signaali niin olennaisesti? Ei oo kyllä toisaalta vaaraa että joutuis niin pitkää piuhaa käyttään.. Back to the 80's | |
![]() 27.02.2004 19:45:53 | |
Jostain muuten luin että midipiuha ei saisi olla yli 15 metriä pitkä. Heikkeneekö se signaali niin olennaisesti? Ei oo kyllä toisaalta vaaraa että joutuis niin pitkää piuhaa käyttään.. Tuo on MIDI:n määritelmän ilmoitettu maksimi, mutta tapauskohtaista se ainakin tämän linkin mukaan on: http://www.show-control.com/faq.html#midilen Ja harvemmin sitä tosiaan edes tuon vertaa joutuu vetämään, periaatteessahan sinne voisi jonkin sortin vahvistimen kyhätä väliin jos tuommoinen tapaus vastaan tulisi. "Look behind you, a three-necked guitar!" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)