Aihe: Aria Pro 2
1
geddy
29.02.2004 15:47:02
Minkä hintainen tollanen kitara on Aria Pro 2 cs-200 valmistettu -80luvun alkupuolella hyvässä kunnossa.
trih
29.02.2004 17:19:17
Minkä hintainen tollanen kitara on Aria Pro 2 cs-200 valmistettu -80luvun alkupuolella hyvässä kunnossa.

150-200 euroa. Eli tuo vaikuttaisi olevan pulttikaula.
Noista vastaavista kaulaläpirungon vanhoista japseista on sellasta 200-300euroa pyynnit kun niitä näkee.
fox
29.02.2004 18:12:09

Noista vastaavista kaulaläpirungon vanhoista japseista on sellasta 200-300euroa pyynnit kun niitä näkee.

Ja ehdottomasti kannattaa ostaa jos tuohon hintaan saa, nimittäin just vastikään oli (tosin "suuressa maailmassa") maksettu kaiketi tähänastiset huiput Ibanezin Musician MC-550:stä,tosin oli NOS, karvan yli 2500... Tosin nuo vähän vakiommat kyllä huitelee yleisemmin tuosta 4-500:n luokasta ylöspäin kunnosta riippuen. Ariat tulnee perässä, varmaan jossain vaiheessa. Ja muut Matsumoku-konsernin kitarat. Jos nuo on kohtuukuosissa nuo neck-thru japsit, niin saa vähällä rahalla paljon kitaraa, mun mielestä.
sihvoh
29.02.2004 18:55:44
...Ja muut Matsumoku-konsernin kitarat. Jos nuo on kohtuukuosissa nuo neck-thru japsit, niin saa vähällä rahalla paljon kitaraa, mun mielestä.

Kuuluvatkos samaan sarjaan myös Vantage ja Shiro ? Onkos se niin, että tuo kaula joka menee rungon läpi on esim. vaahteraa ja sivut sitten jotain muuta puuta ? Jossakin sivustoilla on maininta esim. Vantagesta, että sivupalat olisivat pähkinäpuuta. Mitenkäs tuo palapelirakenne vaikuttaa soundiin ?
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
LaXu
29.02.2004 19:05:02
Kuuluvatkos samaan sarjaan myös Vantage ja Shiro ? Onkos se niin, että tuo kaula joka menee rungon läpi on esim. vaahteraa ja sivut sitten jotain muuta puuta ? Jossakin sivustoilla on maininta esim. Vantagesta, että sivupalat olisivat pähkinäpuuta. Mitenkäs tuo palapelirakenne vaikuttaa soundiin ?

Noinhan se yleensä on neckthrukepukoissa. Kyllä se soundiin vaikuttaa, kun n. 1/3 rungosta on esim. vaahteraa.
Hotakainen
29.02.2004 19:06:27
Mun CS-200 maksoi 20e. Oli vaan aivan hirvittävässä kunnossa (mm. soololovea hiottu syvemmäksi raspi-roopella). Kaula näissä on vähän turhan ohut minun makuuni mutta kyllä se silti hyvä vehje on. Sustainia piisaa niin että heikompia hirvittää.

Osta pois vaan jos se kerran on hyvässä kunnossa.
fox
29.02.2004 19:29:08 (muokattu 29.02.2004 21:32:11)

Mun CS-200 maksoi 20e. Oli vaan aivan hirvittävässä kunnossa (mm. soololovea hiottu syvemmäksi raspi-roopella). Kaula näissä on vähän turhan ohut minun makuuni mutta kyllä se silti hyvä vehje on. Sustainia piisaa niin että heikompia hirvittää.

Osta pois vaan jos se kerran on hyvässä kunnossa.

No ei sitte ollu Hotakaisen kitara ihan "mint".. :) Nii oliko se Concert-malli? Jos oli nii sitten pitäis kirjaimien olla CN, ja CN-200 on keskimäärin 330e niin halavalla lähti tuo. -78? Alkuperäisillä mikeillä?
Tuo neckthru-kaula on useimmiten laminoitu vaahtera- mahonki- pähkinäpuu- kappaleista riippuen valmistajasta/mallista mistä yhdistelmästä ja kuinka monesta palasta, tuo pähkinäpuu on kovin suosittua noissa hommissa..
Noista Matsumokun kitaroista (kyllä, Vantagekin..) on jotain
http://www.therathole.org/guitars/models/models.html että sinne siis..

Edit:Niin ja Concertit onkin Ibanetsia. Voi minnuu..
Imper
29.02.2004 21:21:09

Meikälläkin on kanssa Aria Pro II CS-250 -model. Pulttikaula, kelanpuolitus etumikkiin ja boost-toiminto. Ainut vaan, että sain tuon ja Rolandin 15w combon isäni työkaverilta ilmaiseksi joskus aikaa sitten, kun oli viemässä kaatopaikalle noita!:) Molemmat olivat varsin pahasti epäkunnossa: kitarasta virittimet paskana, body aivan lommoilla, sähkövikoja, tallasta puuttui kolme tallapalaa ym. Vahvistin särisee edelleen aika rajusti.

No, otinpa joskus aikoja sitten tuon Arian projektikseni ja hioin ja lakkasin bodyn uusiksi, ostin uuden tallan, laitoin sähköt kuntoon, ostin uudet virittimet ja trimmasin kaulan ym. Ihan kohtuuhyväpeli tuli, ainut vaan että meikän lakkaukset meni aika vituilleen kun alkuperäistä lookia tavoittelin: vielä viimeistä edellinen lakkaus oli suhtkoht mint (omasta mielestäni), mutta sitten viimeinen lakkaus kusi huolella ja pinta on hieman "tökerö" :) En jaksanut alkaa uudelleen hiomaan ja lakkaamaan...

No hyvin tuo keppi on Les Paulin rinnalla kakkoskeppinä keikoilla toiminut (virettä en vaan saa oikeen pitämään), ja paljon Les Paulia monipuolisemmat soundit tosta kyllä saa.
Jos halvalla saa, niin kannattaa kyllä ostaa (ilmaiseksi saamisesta puhumattakaan :).

BTW, onko tuo CS-250:n originaalihintatasosta mitään tietoa? Arvokkaampi kuin nuo 200 -sarjalaiset?
Everyone is a per-son
fox
29.02.2004 21:30:19 (muokattu 29.02.2004 21:31:05)

BTW, onko tuo CS-250:n originaalihintatasosta mitään tietoa? Arvokkaampi kuin nuo 200 -sarjalaiset?

Eipä ole mulla, edellisessäkin menin metässä että lillukanvarret pöllys. Concert-mallit ei löydy Matsumokun Arioista vaan ah-niin-meikäläisen ihailemista 70-80 lukujen Iboista. Joten hinta-arvio ei päde.. Japanilaisten kitaroiden mallinumerointiin liittyen, kyllähän tuo 250 varmaan on "parempi" kuin 200..
edit:pois toimimaton linkki..
geddy
01.03.2004 10:24:52
Harhautu vähän tuo juttu eli onko jollain muulla näkemystä tuon cs-200 hinnasta ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)