Kuitu 25.02.2004 11:11:17 | |
---|
Niin, mikä mahtaisi olla sellainen dynaaminen (vai miksi sitä kuvailisi) säröstin joka toimisi siten, että kitaran volumea vähentämällä saisi miltei puhtaan saundin ilman että saundi tummuisi. Eli pelaisi vähän kunnon putkivahvistimen tavoin? Särön määräksi pedaalissa piisaisi luokkaa jcm800. Hevisaundit ei tarpeellisia..ehdotuksia? |
Insane Kane 25.02.2004 11:14:38 | |
---|
Melkeimpä kaikki od:t toimii noin. Soundi tummuu volaa vähentäessä, pedaalista riippumatta. Lyrics. Wasted time between solos. |
Da Make 25.02.2004 11:20:23 | |
---|
Melkeimpä kaikki od:t toimii noin. Soundi tummuu volaa vähentäessä, pedaalista riippumatta. Bossin OD-3 overdrive tai SD-1 super overdrive. DS-1 distortion on sitten vähän "metallisempi särö" Cräx, Change, Ötöm!? |
Jabe 25.02.2004 11:25:13 | |
---|
Tuo hakemasi käyttäytyminen riippuu tietenkin koko signaaliketjusta (skitta -> spedu -> styge). Muta jos nyt pelkää pedaalia ajattelee, niin minun kokeilemistani Ibanez TK999 Tube King on ehdottomasti dynaamisin, ja reagoi parhaiten (musikaalisimmin) volapotikkaan ja itse soitttamisen dynamiikkaan. |
superfly 25.02.2004 12:09:22 | |
---|
Bossin OS-2 toimii hienosti. Volumet täysillä kunnon rokkisärö ja volumea alaspäin vääntäen saundi muuttuu meheväksi pikkurosoksi. Monipuolinen pedaali muutenkin. Harppu on alaston piano |
Insane Kane 25.02.2004 12:10:27 (muokattu 25.02.2004 12:10:42) | |
---|
Nii juu ja germanium Fuzzu toimii todella mukavasti tuon volumen mukaan. "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
charvette 25.02.2004 12:51:19 | |
---|
Fuzz Face |
askomiko 25.02.2004 13:53:35 | |
---|
Soundin tummuminen volumen laskemisen kanssa johtuu kitarasta, ei polkimesta. Tökkäät kitaraan .0012uF (1.2nF) 63 voltin konkan sarjaan 130K Ohm vastuksen kanssa, ja sen paketin volumepotikan signaalikorvakkeiden väliin, niin ei tummu enäa. |
Niskamies 25.02.2004 13:56:01 | |
---|
Bossin OD-3 overdrive tai SD-1 super overdrive. DS-1 distortion on sitten vähän "metallisempi särö" SD-1:stä voin suositella tohon tarkotukseen. DS-1 on mulle ainakin aika hevi-särö, mutta kyllä mä sen silti aion pitää. |
widebit 26.02.2004 12:41:18 | |
---|
DS-1 on kyllä pop-särö |
wilo 26.02.2004 14:07:10 | |
---|
Soundin tummuminen volumen laskemisen kanssa johtuu kitarasta, ei polkimesta. Tökkäät kitaraan .0012uF (1.2nF) 63 voltin konkan sarjaan 130K Ohm vastuksen kanssa, ja sen paketin volumepotikan signaalikorvakkeiden väliin, niin ei tummu enäa. Olen tuossa täysin samaa mieltä, konkka tekee ihmeitä. Täytyykö muuten vastuksen lisäksi konkan arvoa muuttaa, jos haluaa tehdä tuollaisen aktiivimikeillä varustettuun kitaraan? Mikkien ulostuloimpedanssit kun ovat aika eri luokkaa. |
askomiko 26.02.2004 16:50:05 | |
---|
Tummuukos niissä soundi ruuvatessa? |
Aardfather 27.02.2004 20:48:07 | |
---|
Niin, mikä mahtaisi olla sellainen dynaaminen (vai miksi sitä kuvailisi) säröstin joka toimisi siten, että kitaran volumea vähentämällä saisi miltei puhtaan saundin ilman että saundi tummuisi. Eli pelaisi vähän kunnon putkivahvistimen tavoin? Särön määräksi pedaalissa piisaisi luokkaa jcm800. Hevisaundit ei tarpeellisia..ehdotuksia? DS-1 on nimenomaan tällainen pedaali. Suosittelen lämpimästi. - Aardfather |
wilo 28.02.2004 10:51:41 | |
---|
Tummuukos niissä soundi ruuvatessa? Kyllä mun mielestä tummuu, siitä volumepotikastahan kai se johtuu. Ainakin kaikkien niiden kitaroiden volumepotikka tuntuis toimivan nätimmin missä on konkka+vastus. |
jarnok 02.03.2004 08:21:15 | |
---|
ei tarvitse kuin tuon 1nF konkan siihen volumepotikan kahteen jalkaan kiinni.. mitä vastus siinä auttaa? kerrotko kun en oo kokeillut? |
lexa53 02.03.2004 08:41:37 | |
---|
ei tarvitse kuin tuon 1nF konkan siihen volumepotikan kahteen jalkaan kiinni.. mitä vastus siinä auttaa? kerrotko kun en oo kokeillut? Olen myös laittanut tuon pelkän konkan ja hyvin on silläkin toiminut. |
2N3904 02.03.2004 09:27:15 | |
---|
Soundin tummuminen volumen laskemisen kanssa johtuu kitarasta, ei polkimesta. Aivan, kitaramikin antoimipedanssi on voimakkaasti induktiivinen. Tähän kun lisää resistiivisen kuorman, muodostuu RL-alipäästösuodatin, joka leikkaa korkeat taajuudet pois. Volapotikka itsessään toimii resistiivisenä kuormana, mutta siksi sen ohmiarvo onkin niin iso, että sen kuormittava vaikutus olisi mahdollisimman pieni. Säröpurkkien sisäänmenoimpedanssi (=se impedanssi, jolla ne kuormittavat kitaramikkiä) on niin pieni, että korkeiden taajuuksien leikkautuminen on jo huomattavaa. Kovalla säröllä sitä ei huomaa, koska säröytyminen itsessään generoi signaaliin uusia, alkuperäistä signaalitaajuutta korkeampia harmonisia taajuuksia, yleensä niin paljon että niitä joudutaan vielä erikseen leikkaamaan pois. Mutta sitten kun väännetään vola niin pienelle, että särön määrä vähenee, vähenevät myös nuo harmooniset ylätaajuudet ja jäljelle jää vain tumma alipäästösuodatettu puhdas soundi. Yksi konsti on laittaa korkeaimpedanssinen puskuri (esim. MXR Microamp) heti kitarasta seuraavaksi. Nyt kitaramikin näkemä kuormitus (=volapotikka ja sen rinnalla Microampin sisäänmenoimpedanssi, joka on korkea) on aina vakio ja lisäksi niin pieni (tässä tapauksessa pieni kuorma = suuri sisäänmenoimpedanssi), että korkeiden taajuuksien leikkautumista ei tapahdu, volapotikan asennosta riippumatta. |