Straits 10.02.2004 11:00:02 | |
---|
Ostin tuossa viikko sitten Ernie Ball:in volume pedalin. Kyselisin vaan sellaista, että onko pedaalilla tarkoitus laskea myös tonea samalla kun laskee voluumia ? Itellä ei ole aiempia kokemuksia pedalista, joten en tiedä onko se hajalla, vai kuuluko sen toimia näin. |
PeeJii 10.02.2004 11:11:49 | |
---|
Ostin tuossa viikko sitten Ernie Ball:in volume pedalin. Kyselisin vaan sellaista, että onko pedaalilla tarkoitus laskea myös tonea samalla kun laskee voluumia ? Ei mun pedaali noin tee, eikä sen kuulukaan tehdä. Onko se sulla minkälaisessa efektiketjussa. Tekeekö se saman jos kokeilet suoraan kitarasta pedaalin kautta vahvariin? |
AoA 10.02.2004 11:37:10 | |
---|
Ostin tuossa viikko sitten Ernie Ball:in volume pedalin. Kyselisin vaan sellaista, että onko pedaalilla tarkoitus laskea myös tonea samalla kun laskee voluumia ? Itellä ei ole aiempia kokemuksia pedalista, joten en tiedä onko se hajalla, vai kuuluko sen toimia näin. Nimenomaan efektilenkkiin kun laittaa niin sillon sen ei pitäisi vaikuttaa soundiin vaan pelkästään volumeen. -Anssi |
Straits 10.02.2004 14:18:56 | |
---|
Minkä merkkinen pedaali sulla PeeJii on ? En pidä pedaalia efektilenkissä, joten tästä ei pitäisi olla kiinni. Voi myös olla, että sen kuuluukin toimia näin. Kyllä se muuten hyvin toimii, eikä tuosta paljoo harmia ole ollut... Mutta kyllä se niin paljon maksoi, että saa luvan olla kunnossa ! |
wilo 10.02.2004 14:35:00 | |
---|
En pidä pedaalia efektilenkissä, joten tästä ei pitäisi olla kiinni. Jos kytket pedaalin ennen vahvistinta, vaikuttaa se myös väistämättä enemmän tai vähemmän saundiin. Jos kytket pedaalin efektilenkkiin, ei pitäisi vaikuttaa kuin äänenvoimakkuuteen. |
PeeJii 10.02.2004 15:39:23 | |
---|
Minkä merkkinen pedaali sulla PeeJii on ? En pidä pedaalia efektilenkissä, joten tästä ei pitäisi olla kiinni. Mulla on Ernie Ball, monoversio/tosin ei ihan uusinta mallia. Ei mulla tuollaista ongelmaa ole ollut. Tosin, siinähän on semmoinen namiska jolla saa säädettyä sitä sweepin toimintaa eli miten volume alenee. Joskus olin huomioivani että kun se on aivan toisessa ääriasennossa, se ei täysillä volumeilla antanut ihan yhtä tukevaa soundia kuin muutoin, joten siellä en säätöä pidä. Mulla on pedaalista vain hyvää sanottavaa. Loistava tuntuma, tukeva ja tarpeeksi kookas. |
Straits 17.02.2004 11:55:42 | |
---|
Joo ei mullakaan ole kuin hyvää sanottavaa, tuon yhden jutun lisäks. Kun laittaa jalan sen pedalin päälle, niin kyllä tuntee sen laadun. Ei ole mikään kympin vehje, vaikka tekniikka näyttääkin epäilyttävältä. Pitää koittaa sitä efektilenkin kautta, ja kahtoa onko mitään apua... |
makoskela 17.02.2004 12:48:56 | |
---|
Mulla on uudehko Ballin volume, joka on efektilenkissä. Ei muuta saundeja millään lailla, mutta volume-hallinta on helppoa. Pedaalin liikerata on pitkä, käyttö on helppoa. Laite vaikuttaa ydintalven kestävältä. 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |
goose 29.02.2004 23:25:25 (muokattu 29.02.2004 23:25:45) | |
---|
Kertokaas mitä eroa sillä perus 6166 monovolumella ja sitten 6180 mono jr. volumella? juniori on kuitenkin huomattavasti halvempi? Pienempi koko? ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |