Aihe: Electro-Harmonixin Wiggler vs. Worm
1
kalleh
02.02.2004 11:14:33
Moros,

Taas kyselen jos jollain sattuisi olemaan kokemusta:

Olen hyvän tremolo-pedaalin tarpeessa, ja noissa E-H:n pedaaleissa olisi molemmissa tremolo. Onko kenelläkään kokemusta näistä molemmista? E-H:n sivuilla olevista ääninäytteistä ei oikein saanut käsitystä, koska siellä ei Worm:istä ollut sellaista perinteistä Tremolo-näytettä tarjolla.

Eli oikeastaan kysymys on: onko Wormin tremolo hyvä, vai kannattaako sijoittaa puolet enemmän ja ostaa Wiggler?

Terv. Kalle
Tomtom
02.02.2004 11:59:39
Itse haeskelia aika kauan sitä mulle sopivaa tremoloa, Worm oli yksi vaihtoehto. Etsiskelin netistä kaiken mahdollisen tiedon siitä ja joka kerta toistui sama asia: wormin tremolo ei soundaa hyvältä. Kuulemma siitä puuttui puhtautta ja EHX:lle tyypillisesti tremolossa oli mukan vibratoa ja kaikkia muitakin wormin härpättimiä. Tämän perusteella jätin itse wormin ostamatta. En päässyt kyllä testaamaan sitä missään, voihan se olla hyväkin?

Sijoittaisin itse wiggleriin, tai johonkin muuhun tremoloon, jossa on "vintage"soundit, Shalleriin tai vaikka Voodoo Labiin, jonka itse ostin. Torilla oli jonkun aikaa sitten Nobelsin tremolo runsailla säädöillä, mikä hintaansa nähden vaikutti oivalta peliltä.
Tremololle on aina käyttöä ja vaikka tyylit ja tarpeet muuttuu, niin hyvä tremolo on aina hyvä, tämän vuoksi kannattanee ostaa kerralla kunnollinen.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
goose
02.03.2004 12:26:53
Wiggleristä ei kokemusta, mutta Wormista on.

Pitää paikkansa että Wormin tremolo ei oo ihan puhtaimmasta päästä, mutta mä oon tykänny siitä monessa jutussa just sen takia. Se on aika pehmeä ja lämmin. Ja lisäksi siinä on käyttökelpoinen vibrato ja phaseri myös. Ja siinä tremolossa oon digannu myös siitä kun se on helppo säätää soittamatta taimiin vilkkuvalon ansiosta. Korvaa hyvin tap-tempon.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)