cyrax 14.03.2004 21:03:12 | |
---|
joups eli tos otsikos tuli se kysymys..elikkäs sopiiko joku boss:in gt-3 tai gt-6 tuollaiseen..ehdotuksia |
Cort87 14.03.2004 21:32:18 | |
---|
Oletko mallintavia etuasteita ajatellut. Boss GT-6 on kyllä aika hyvä , sen mitä olen testaillut. " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 |
Jackson Dinky 14.03.2004 21:35:44 | |
---|
joups eli tos otsikos tuli se kysymys..elikkäs sopiiko joku boss:in gt-3 tai gt-6 tuollaiseen..ehdotuksia No sopii tuo gt6 hyvinkin mutta katsasta myös boss me 50. Sen saa paljon halvemmalla ja siitäkin saa yhtä metallisäröt kuin gt 6:sta. Francesco Fareri on tyylitajuisin. |
Cort87 14.03.2004 22:20:14 | |
---|
No sopii tuo gt6 hyvinkin mutta katsasta myös boss me 50. Sen saa paljon halvemmalla ja siitäkin saa yhtä metallisäröt kuin gt 6:sta. Käytettynä gt-6 on samaa hintaluokkaa ja eroa on: se mitä olen käsittänyt niin GT-6:ssa on enemmän soundi valikoimaa ja säätövaraa ja eikös se ollutkin osittain mallintava vai kokonaan peräti ? Boss ME ei taasen sano oikein mitään kun en ole koskaan pahemmin perehtynyt/kuullut kyseistä värkkiä. Suosittelen kuitenkin testailmenaan. Oma mielipide ratkaisee, ei kenenkään muun " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 |
Spiralmind 15.03.2004 05:29:07 | |
---|
Kannattaa kans kysyy itseltään tarviiko metalliin multiefektiä. Ei johonkin mättöön hirveesti jotain efektejä kuitenkaan kannata tunkea ja itse särön saa paremman kunnon säröpedaalista tai (erillisestä/vahvistimen) etuasteesta. Itseä ei hirveesti noi GT-6:n säröt vakuuttaneet kun sitä kaupassa testailin. Siinä hyviä noi multiefektit on jos tarvii pystyä soittamaan monenlaista musiikkia niin saa samassa paketissa kaikenlaisia soundeja ja efektit ei lopu kesken ja nopea vaihtaa polkimen painalluksella. |
Quu 15.03.2004 08:02:49 | |
---|
Itse sanoisin, että Digitechin RP sarjaa kannattaa kans katella. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Exhausted 15.03.2004 16:17:37 | |
---|
Katatonia-yhtyeen kummatkin kitaristit soittavat livenä ihan vaan Boss GT-6:lla ja tiedän yhden hevikitaristin joka saa sinisestä Digitech RP:stä hyvät saundit. Line6 PODia kannattaa myös harkita. |
Cornflake 15.03.2004 16:26:37 | |
---|
Mitä tuota GT kutosta olen kuullut, niin ei vakuuta. Varmasti ihan OK peli, muttei todellakaan kovin kaksinen jos lähdetään sitä soundia tosissaan hakemaan. Kannattaa tosiaan kokeilla myös erillis-spedut. Multivermeiden kanssa tuppaa aika usein kasaantumaan vähän sitä sun tätä siihen soundiin ja silloin ollaan monasti jo aika kaukana siitä tiukasta soundista. Tämä on tietty loppupeleistä miehestä ja kokemuksesta kiinni, mutta vaara on paljon suurempi kuin erillisten purkkien kanssa. Lick my lovepump! |
Exhausted 16.03.2004 10:25:43 | |
---|
joo, nämä aloittelijat tiedetään joilla on joku zoomi ja joka saundissa on joku chorus tai flangeri päällä...olis parempi että niitä ei olis ollenkaan niin ei tulis turhaan käytettyä. hevissähän nyt ei juurikaan efektejä edes käytetä, ainoastaan chorusta puhtaissa saundeissa ja wahia ja kaikua sooloissa. |
alphamale 16.03.2004 10:36:29 | |
---|
azagthothin trey muistaakseni tunki flangeria kyllä vähän joka väliin :) mutta onhan se niinkin niin. itse käytän delay, wah, kompura, särö, eq ja aniharvoin oktaaveria. menee autoriffit sun muut hukkaan, snif :P |
JayT 16.03.2004 11:07:29 | |
---|
Hevissä ei kyllä kannata mitään kuppasia venäläisiä multiefektejä käyttää... Putkivahvistin, kitara ja piuha siinä välissä riittää helvetin hyvin! |
Antti1 16.03.2004 11:20:21 | |
---|
Hevissä ei kyllä kannata mitään kuppasia venäläisiä multiefektejä käyttää... Putkivahvistin, kitara ja piuha siinä välissä riittää helvetin hyvin! Riippuu vähän millaista musaa soittelee. Heviä ja metallia on niin montaa sorttia. Kysyppä vaikka Dumbilta, kannattaako hevissä käyttää efektejä.. Mä oon kyllä itse metallia soitellessa pärjänny parilla kaiulla ja puhtaissa choruksella. Särössä on mukana ihan minimaalinen reverb poistamassa soundin kuivakkuuden. Sitä kaikua on kuitenkin niin vähän, ettei sitä edes käytännössä kuule kaikuna. Ai niin, onhan mulla mun Dream Theater -säädöillä myös wahi käytössä. Käytännössä mun soundit menee näin: DG-stompissa on aina yhdessä bankissa kolme nappia, jonka takana on jokaisessa oma soundi. Sitten mulla on kytketty expressiopedaali, joka vaihtaa ääriasennoissa jokaisessa bankissa olevan soundin vastaavaksi sooloversioksi. Eli eka nappi ja pedaali alhaalla kuivahko puhdas, pedaali ylhäällä on pikkusen säröttynyt ja kaiutettu puhdas. Toka nappi pedaali alhaalla on sellanen hiukan vähempisäröinen kevyehkö metallisärö, pedaali toisessa asennossa tulee kaiutettu, melko säröinen ja keskialueita boostaava lead-särö pienellä volumeboostilla. Kolmannesta napista sitten löytyy joko säröllä oleva wahi, tai jotain härötysääniä. Itse siirryin taas takaisin näihin multiefektien maailmoihin muutama kuukausi sitten, kun mulla on nyt kaks erilaista bändiä ja omia projekteja aina välillä. Tarvitsen siis aika runsaan sävypaletin. Tai oikeastaan efektit ja muut on joka bändillä ihan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta samat, mutta säröt vaihtelevat aika radikaalisti. Siksi siis multiefekti on mun vaihtoehto. Ostaisin kyllä sen Screamer nupin, kaapin ja z-5 lankun, jos olis 1500€ rahaa. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Ziggy Bubba 16.03.2004 19:25:24 | |
---|
Mä käytän ainakin metallia soittaessa ihan mitä efektejä huvittaa. Siihen perus mättösoundiin ei vaan oikein sovi muu kun ehkä ihan hitunen kaikua ja kompressoria.. Jossain lead-jutuissa onkin paljon vapaampaa, niihin tulee kokeiltua mitä sattuu. Hauska välillä pelleillä soundien kanssa, saattaa saada jopa uutta inspistä. Ja vaihtelu virkistää :) Eikös metallissa käytetetä joskus jopa whammy-pedaalia... :P |
Ze Kink 16.03.2004 19:27:30 | |
---|
Ostaisin kyllä sen Screamer nupin, kaapin ja z-5 lankun, jos olis 1500€ rahaa. Joo, et ole ainoa :) Ja tekis kyllä myös mieli vaihtaa Korgin Ax1500G pod Xt:hen, kun xt:ssä on enemmän mallinnuksia ja paremmat efektit imo. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Ze Kink 16.03.2004 19:29:17 | |
---|
Eikös metallissa käytetetä joskus jopa whammy-pedaalia... :P Kyllä. Ainakin Marcel Coenen, Dimebag Darrel, Steve Vai ja Korn käyttävät, noin muutamia mainitakseni. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
wizard86 16.03.2004 19:36:04 | |
---|
Pitäisköhän minunki sekaantua noihin multiefekteihin?! itellä ollu vaan danelectro: Black licorize beyond metal. Boss: metal zone, powerdriver. El: big muff ja yamaha od 10 mII..Meteli zone on ollut lähimpänä mieltymystäni. muut ovat sitten...heikkoja esityksiä..voipi olla vika vahvistimessa tai soittajassa..Eli en ole oikein vielä löytänyt "täydellistä" soundia..Mitähän nuo bossin multiefektit maksavat?? Albert järvinen on jumala...8} |
Ziggy Bubba 16.03.2004 19:50:17 | |
---|
Kyllä. Ainakin Marcel Coenen, Dimebag Darrel, Steve Vai ja Korn käyttävät, noin muutamia mainitakseni.
Joo, ja eiköhän niitä kaikkia efektejä jossain metallimusassa käytetä. Ellei sitten Manowar ole ainoata oikeata metallia ;D Whammy ois kyllä hauska lelu. Ovat vaan sairaan kalliita. |