Kelle 28.03.2004 21:24:05 | |
---|
Ens viikonloppuna ois tarkotus lähteä vähän kiertelemään noihin hesan musaliikkeisiin. Voisivatko enemmän tietävät laittaa eri liikkeitten osoitteita, sijainteja kartalla, aukioloaikoja ja muitakin kommentteja missä kannattaa käydä. Hakusessa olis säröpedaali ja wahi ja ehkä joku vahvari jos löytyy sopiva. |
Mark-Ken 28.03.2004 21:25:47 (muokattu 28.03.2004 21:26:19) | |
---|
|
samueld 30.03.2004 09:10:03 | |
---|
Ens viikonloppuna ois tarkotus lähteä vähän kiertelemään noihin hesan musaliikkeisiin. Voisivatko enemmän tietävät laittaa eri liikkeitten osoitteita, sijainteja kartalla, aukioloaikoja ja muitakin kommentteja missä kannattaa käydä. Hakusessa olis säröpedaali ja wahi ja ehkä joku vahvari jos löytyy sopiva. Huomattu on, että stadissa kannattaa käydä vahtimassa kamoja valikoiman takia, mutta ostaa tampereelta. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Mrezzye 30.03.2004 12:13:48 (muokattu 30.03.2004 12:14:37) | |
---|
Huomattu on, että stadissa kannattaa käydä vahtimassa kamoja valikoiman takia, mutta ostaa tampereelta. Itse tein aikoinaan niin, että kävin Helsingin Levytukussa katsomassa yhtä Ibanezia, johon ihastuin. Hintavertailua suoritettuani tulin siihen tulokseen, että minun kannattaa tilauttaa se Kuopion Flanger -musaliikkeeseen ja hakea sieltä junalla päiväsilteen. Näin siis tein ja säästin muistaakseni sen aikaisessa rahassa noin 1000 mk. Asuin siis Hgi:ssä. Tarinan opetus: Helsingissä hinnoista ei juuri tingitä (Paitsi DLX:ssä Malmilla) "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
Kjukka 30.03.2004 12:19:48 | |
---|
Tarinan opetus: Helsingissä hinnoista ei juuri tingitä (Paitsi DLX:ssä Malmilla) Universaaleja totuuksia jälleen :) Itse saan Levytukusta kelpo alennuksia ja mm. bändin basistille uutta soitinta hankittaessa päivän hinta oli yli 200€ hintalapun lukemaa vähemmän. Kesällä pääseekin taas neuvottelemaan hintoja joko vahvistin- tai kitarapuolelta :) Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again |
JartZA 30.03.2004 12:28:35 | |
---|
Helsingissä hinnoista ei juuri tingitä (Paitsi DLX:ssä Malmilla) Jes! Mä sain sieltä 30 sentin alennuksen kielistä. Ja vielä tinkimättä! :) SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Mrezzye 30.03.2004 12:39:41 | |
---|
Universaaleja totuuksia jälleen :) Itse saan Levytukusta kelpo alennuksia ja mm. bändin basistille uutta soitinta hankittaessa päivän hinta oli yli 200€ hintalapun lukemaa vähemmän. Kesällä pääseekin taas neuvottelemaan hintoja joko vahvistin- tai kitarapuolelta :) Olet varmaan joku kuuluisuus ;) "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
Kjukka 30.03.2004 12:43:59 | |
---|
Olet varmaan joku kuuluisuus ;) Hehe, suvussa on yks julkkis joka en ole minä; kiintiö taitaa olla täynnä :) On vaan tullut keskitettyä ostoksia ja oltua hyvää pataa erään myyjän kanssa. Siitä se lähtee, asiakassuhteesta. Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again |
Zammy 30.03.2004 12:56:39 | |
---|
On vaan tullut keskitettyä ostoksia ja oltua hyvää pataa erään myyjän kanssa. Siitä se lähtee, asiakassuhteesta. No ei sen kyllä siitä pitäisi minusta lähteä. On se ihan ihme juttu jos pitäis alkaa liikkeissä kaveeraamaan myyjien kanssa, ennenkuin alkaa hinnoista neuvottelu todella onnistua. Ymmärrän kyllä, että sellaiselle henkilölle joka tasaisin väliajoin ostaa tavaraa tietystä liikkeestä, voi antaa hieman kanta-asiakas alennusta, mutta että pitäisi olla kamua ennenkuin hinnasta todella aletaan käydä edes neuvottelua.. Onkohan täällä Kuopiossa vaan tavallista paremmat musiikkiliikkeet vai miten mulla on sujunut kaikki aina niin moitteettomasti? Oikean hinnan saa kun kysyy, että paljonko minun tästä tuotteesta pitää niitä euroja latoa, että pääsee omistajaksi, eikä tarvitse olla kaveria, eikä mitään muutakaan pitkän linjan pehmitystä tarvitse. Ja hinnat on vielä aina ollut sitä tasoa, ettei ole tarvinnut thomaaniasta mitään tilata. |
Lonesome 30.03.2004 13:14:14 | |
---|
Tarinan opetus: Helsingissä hinnoista ei juuri tingitä (Paitsi DLX:ssä Malmilla) Tässäkin tuntuu olevan vaihtelevaa käytäntöä. Satunnaiselle kyselijälle (siis potentiaaliselle ostajalle) luetaan sujuvasti hintoja maahantuojan kuvastosta. Ne ovat kuulemma myös DLX:n nettohinnat. Seinällä roikkuvasta kitarasta saattaisi saada muutaman kympin pois. Ehkäpä tutulla naamalla pääsee puhumaan sitten siitä, mikä on se viimeinen "tiukka netto". No, tällaistahan se soitinkauppa on perinteisesti ollut. Eli kannattaa roikkua nurkissa ja höpöttää, niin tullaan tutuksi. Oudolle asiakkaalle heitetään pokkana ovh, jospa vaikka menisi läpi. Ja jos ei mene, niin myyjä voi uskotella itselleen, että "ei se mitään meinannut ostaakkaan". Tampereella tuli kyllä aikoinaan isommat ja pienemmät kamahankinnat tehtyä, vaikka bändistä pari tyyppiä asui Hgissä. Mansessa vaan oli halvempaa tai sitten palvelu parempaa... Jopa Ahosen Musiikissa ;) "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Kjukka 30.03.2004 13:30:20 | |
---|
No ei sen kyllä siitä pitäisi minusta lähteä... En tarkoittanutkaan että pitkä asiakassuhde ja kaveeraus myyjän kanssa olisi välttämätöntä, mutta minun tapauksessani se sattuu olemaan se syy miksi saan Levytukusta alennusta. Pienen paskanjauhannan jälkeen ja kauppojen synnyttyä on molemmilla; sekä myyjällä että ostajalla hyvä mieli. Mielestäni soitinliikkeissä kaupan teko on oma, hieno kulttuurinsa :) Toki stadista löytyy myös liikkeitä joissa en meinaa saada senttiäkään alennusta vaikka kuinka tinkaa. Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again |