Aihe: Mikkiehdotuksia, kun muutama jo löytyy
1
hanipai
04.04.2004 11:05:17
Ois tarkoitus kahteen skittaan laittaa mikit. Entuudestaan mulla on Dimarzion ToneZone ja PAf Pro. Nyt aattellin tilata Dimarzion Air Nortonin. 1 mikki puuttuu, mikä' se voisi olla?
En vielä oikein tiedä miten noi mikit asettelisinkaan, joten kaipaisin hiukan ehdotuksisa siihenkin.

1. kitara on agathisrunkoinen ja ruusupuu otelaudalla
2. kitara on pelkkää vaahteraa paitsi otelauta ruusupuuta

Mikkinä on mielessä käynyt mm. Steve´s Special, Evolution, TB-5. Laittakaas ehdotuksia, mitkä' mikit 1. kitaraan entäs toiseen. Paf pro ei valitettavasti ole floikalle, mutta kyllä se floikkakitarassakin tuntuu kaulassa toimivan.

HAnnu
Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki.
Skebaristi
04.04.2004 11:17:20

EMG??!?
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
hanipai
04.04.2004 11:28:40
EMG??!?

En kyl lämpene aktiivimikeistä ainakaan. Olen kokeillut, paitsi en EMG-60 mikkiä.
Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki.
Eemil
04.04.2004 14:39:31 (muokattu 04.04.2004 14:39:48)
Tone Zone tallaan ja Air norton kaulaan on pomminvarma seos. Mutta aika paha sanoa kumpaan noista kitaroista. Ilmeisesti sulla on mahdollisuus kokeilla niitä kun asennat itse? Kokeilisin itse siihen vaahterapeliin ekaksi.

Paf pro on mun mielestä parempi kaulamikki kun tallamikki. Mulla on sen parina Fred, mutta Super distortionkin vois toimia.

Näillä pareilla saa semmoisia kultaisen keskitien saundeja, joilla soittaa oikeilla vahvistimilla niin rankkaa kuin kevyttä musiikkia.

Joka tapauksessa sanon, ettei parempaa tallamikkiä maa päällään kanna kuin tone zone.
Kapane
04.04.2004 14:42:51 (muokattu 04.04.2004 14:43:08)

Tone Zone tallaan ja Air norton kaulaan on pomminvarma seos. Mutta aika paha sanoa kumpaan noista kitaroista. Ilmeisesti sulla on mahdollisuus kokeilla niitä kun asennat itse? Kokeilisin itse siihen vaahterapeliin ekaksi.
näin on ja pysyy ja norja.
Lukihäiriöisillä on huaskempaa [Kyllä Lähtee]
hanipai
04.04.2004 18:36:13 (muokattu 04.04.2004 18:36:59)

No pidän kuitenkin sitä ESP LTD skitta ykköskitarana ja mietinkin, että josko siihen laittais Tone Zone/Air Norton.
Vaahteraskitta on omatekemä ja siihen vois laittaa sen Paf pron kaulamikiksi ja ehkä joku kevyempi tallaan. Ainakin se Air Norton siihen LTD:hen.
PoLFus
04.04.2004 18:42:46

DiMarzio Evolution ja se on siinä! Loistavat cleanit ja jämäkät säröt.
~ 7ender $tratocaster ~
Cort87
04.04.2004 19:37:06
Dimarzion Evolution on tosiaan hyvä mikki. Miulla olisi tuo Dimarzio Super 3 myynnissä. Pistin jo pikaviestiä sulle siitä.
Tämä siis vain mainoksena mutta Evolution on tosiaan aika hyvä.
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
hanipai
04.04.2004 19:40:40 (muokattu 04.04.2004 19:41:53)
Dimarzion Evolution on tosiaan hyvä mikki. Miulla olisi tuo Dimarzio Super 3 myynnissä. Pistin jo pikaviestiä sulle siitä.
Tämä siis vain mainoksena mutta Evolution on tosiaan aika hyvä.

Joo tota Evo/Paf pro yhdistelmää kyllä vois testiä. Ei taida Super 3 ainakaan nyt napata. Vai pitäiskö testiä Evo/Air Norton, en kyllä tiedä. Voi olla, etttä toi Tone Zone/Air Norton yhdistelmä ois kyllä paras. Tone Zone kyllä sopis paremmin siihen vaahterakitaraan.
PoLFus
04.04.2004 19:50:33

Joo tota Evo/Paf pro yhdistelmää kyllä vois testiä.

Mulla on tuo yhdistelmä lespassa ja kyllä sounsi skaala on jazzista rankimpaan heviin!!!
~ 7ender $tratocaster ~
Eemil
05.04.2004 01:28:54 (muokattu 05.04.2004 01:30:31)
Evolution on ihan hyvä mutta vähän turhankin tasainen mikki saundiltaan. Aika persoonaton mun mielestä, ainakin JEMissä. On mikkejä jotka tarjoaa paljon eläväisemmän saundin. Kulitukseen Evo on kyllä eri hyvä.

Puhuin nyt siis evon tallaversiosta. KaulaEvo saa multa enemmän pisteitä.

Edit: kiinnostaisi muuten vähän kuulla tosta agathiksesta. Itse en muista koskaan soittaneeni kitaraa jonka runko olisi siitä. Eikös se ollut joku kova puu?
hanipai
07.04.2004 18:18:23 (muokattu 07.04.2004 18:44:03)
Evolution on ihan hyvä mutta vähän turhankin tasainen mikki saundiltaan. Aika persoonaton mun mielestä, ainakin JEMissä. On mikkejä jotka tarjoaa paljon eläväisemmän saundin. Kulitukseen Evo on kyllä eri hyvä.

Mulla on nyt 2 mikkiä noussu ylitse muiden: Steve´s Special ja Evolution. En osaa sanoa kumpi ois parempi. Olen aatellut vaahterakitraan laittaa ToneZonen ja Paf pro:n
ESp LTD taasen saa kaulaan Air Nortonin ja joko Steve´s Specialin tai sitten Evon. Otetaas vielä kysely kumman itse ostaisit ja miksi?
Ehkä hiukan kuitenkin kallistuisin Steven Speciaalin kannalle. Evossa arveluttaa sen kliinisyys. Pidän kyllä ehkä eniten Satrianin soundista, mutta en kyllä taida FRED:iä hommata. Breed kuulostaa hyvältä ainakin Steve Vain kappaleessa Blood & Tears. Sen sijaan samaisen äijän Jibboom ei ole minun makuuni (Dimarzion mallikappaleet)

Olisi kiva, jos joku nimeäisi pari kappaletta missä tulisi esille Evon särösoundi. Kiinnostaisi myös tietää, miltä levyltä saakka Petrucci on soitellut Steve´s Speciaalilla ja mikä oli hänen edellinen mikkinsä. Evoa hehkutellaan niin paljon, että se kummittelee mielessäni, enkä tiedä jäänkö jostain paitsi, jos en sitä osta :)
Lightning
07.04.2004 18:55:51

Olisi kiva, jos joku nimeäisi pari kappaletta missä tulisi esille Evon särösoundi.

Mun musiikki näytteiden kitarat on soitettu ei hirveen hyvällä kitaralla jossa on evon tallamikki ja evon kaulamikki.
"Life sucks and then you f*cking die you know!" - Ozzy
hanipai
07.04.2004 20:15:50 (muokattu 07.04.2004 20:53:42)
Mun musiikki näytteiden kitarat on soitettu ei hirveen hyvällä kitaralla jossa on evon tallamikki ja evon kaulamikki.

"Sehän kuulosti hyvältä" :) Eikun oikeesti
Tossa mikissä on kyllä aikamoinen "Vai"-soundi. Varsinkin soolotessa sen huomaa hyvin.
Lightning
07.04.2004 21:03:20

Joo kyllä nuo evot ainaki paremmat on ku aikasemmat mikit merkkiä samshin. Mä en silleesti Vai soundia hakenu mutta tiesin että nuo on varma vaihtoehto ja kun se vaihto tapahtu niin yhtäkkiä ja sitte kun en noista mikeistä sillon vielä tajunu yhtään. nyt mää tiedän niistä kaiken hoho =)... mutta oon kyllä tykänny!!
"Life sucks and then you f*cking die you know!" - Ozzy
PoLFus
07.04.2004 21:26:09

Mun epiphonen lespaulissa tuo tallaevo on todella vivahteikas.
~ 7ender $tratocaster ~
kimple87
07.04.2004 21:59:38
jos viitsitte samalla suositella mun gipson sg faded malliin mikkejä kun nuo vanhat kiertää niin ankarasti ja pitääs saada enemmän potkua tuohon soundiin(lähinnä tallamikki ekana)
kuolema kuittaa univelat myös kahvi
Eemil
10.04.2004 15:25:53
Mulla on nyt 2 mikkiä noussu ylitse muiden: Steve´s Special ja Evolution. En osaa sanoa kumpi ois parempi. Olen aatellut vaahterakitraan laittaa ToneZonen ja Paf pro:n
ESp LTD taasen saa kaulaan Air Nortonin ja joko Steve´s Specialin tai sitten Evon. Otetaas vielä kysely kumman itse ostaisit ja miksi?

Että kumman kitaran ostaisin? Lähdetään siitä että mulla ei olisi yhtään kitaraa itselläni, koska muuten en tekisi tuolla ESP:llä mitään. :)

Silti ottaisin tuon vaahterapelin, koska se voipi olla aika erikoinen saundiltaan. Mä olen niin kiintynyt ToneZoneen ja Paf Pro:hon että nekin houkuttaisivat tuonne vaahterakitaran luokse.

ESP:n Air Norton ei mene pieleen, mutta Steve's special ei ole mun mielestä kovinkaan hyvä mikki. Ainakaan se ei toiminut RG:ssä jossa sen aisaparina oli humbucker from hell. Oikeastaan niistä ei kumpikaan oikein toiminut.

Mä haen tallamikiltä reilusti yläpäätä ja keskialuetta ja kaulamikiltä taas vähän yläpäätä ja paljon keskialuetta ja hillitysti alapäätä. Steve's special ei ollut tarpeeksi kirkassaundinen tallamikiksi ja humbucker from hellissä oli aivan liikaa alapäätä kaulassa. Ei auttanut mikkien kallistuskaan kauas paksuista ja lähelle ohuita kieliä.

Noi 4 mikkiä on oikein hyviä jos esim. vaihdat steve's specialin tilalle sen Evolutionin. Evolution on siitä hyvä mikki, että se on todella perusvarma mikki, joka sopii oikeastaan kitaraan kuin kitaraan, tosin (HUOM PoLFus!) en ole kuullut sitä missään kitarassa jossa olisi tuhti mahonkirunko.

Joo, Evolution ehdottomasti steve's specialin tilalle ja sitten noi yllä olevat mikitykset olisivat mun mieleen.
hanipai
10.04.2004 18:16:18
Että kumman kitaran ostaisin? Lähdetään siitä että mulla ei olisi yhtään kitaraa itselläni, koska muuten en tekisi tuolla ESP:llä mitään. :)

Silti ottaisin tuon vaahterapelin, koska se voipi olla aika erikoinen saundiltaan. Mä olen niin kiintynyt ToneZoneen ja Paf Pro:hon että nekin houkuttaisivat tuonne vaahterakitaran luokse.

ESP:n Air Norton ei mene pieleen, mutta Steve's special ei ole mun mielestä kovinkaan hyvä mikki. Ainakaan se ei toiminut RG:ssä jossa sen aisaparina oli humbucker from hell. Oikeastaan niistä ei kumpikaan oikein toiminut.

Mä haen tallamikiltä reilusti yläpäätä ja keskialuetta ja kaulamikiltä taas vähän yläpäätä ja paljon keskialuetta ja hillitysti alapäätä. Steve's special ei ollut tarpeeksi kirkassaundinen tallamikiksi ja humbucker from hellissä oli aivan liikaa alapäätä kaulassa. Ei auttanut mikkien kallistuskaan kauas paksuista ja lähelle ohuita kieliä.

Noi 4 mikkiä on oikein hyviä jos esim. vaihdat steve's specialin tilalle sen Evolutionin. Evolution on siitä hyvä mikki, että se on todella perusvarma mikki, joka sopii oikeastaan kitaraan kuin kitaraan, tosin (HUOM PoLFus!) en ole kuullut sitä missään kitarassa jossa olisi tuhti mahonkirunko.

Joo, Evolution ehdottomasti steve's specialin tilalle ja sitten noi yllä olevat mikitykset olisivat mun mieleen.

Ok. Joo en nyt varsinaisesti kysynyt, että kumman skitan ottaisit vaan mikin, mutta olen joo itsekin kallistumassa evoon ja juuri silleen että ESP LTD:hen Evo ja Air Norton ja oamtekemään syntisen painavaan skittaan noi loput:) Siinä on kaikki muu vaahteraa paitsi otelauta ruusupuuta ja se on kyllä sen kaula on stratomallia, joten kaksi aika erilaista kitaraa:) Kiitos kommenteista. Laitan Evon tilaukseen, vaikka se middle/treblesyys kyllä hiukan arveluttaa, mutta on sitä paljon kehuttu ja ilmeisen erotteleva ja tarkka mikki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)