Aihe: Jubilee rhytm clip?
1
juini
10.03.2004 16:21:18
Anteeksi kulunut aihe! Nyt olisi kuitenkin jubilee 2553 mallin nuppi tyrkyllä. Sijainti on kuitenkin toisella paikkakunnalla ja myyjällä on niukat tiedot aiheesta, joten käännyn teidän puoleenne.
Voiko vekotinta käyttää ikään kuin kolmikanavaisena vahvistimena siten, että käyttäisi rhytm clip kytkintä kevyt ruttujen soittamiseen. Tämä helpottaisi setupin tekemistä kovasti, koska en tarvitsisi ainuttakaan purkkia vahvistimen inputin eteen, vaan voisin kytkeä efektiräkin pelkästään efektilenkkiin.
Jalkakytkinmahdollisuutta ei ilmeisesti ole rhytm clipin päällekytkemiseen. Se lienee kuitenkin helppo modat(utta)a laittamalla kytkin releen taakse, vai onko? Saako nupin toimimaan soundillisesti tarkoittamallani tavalla. Olen joskus testannut combo-mallia ja mielestäni siitä sai asiallisen cleanin ja loistavan särön. Pikkusäröosasto jäi kuitenkin sillä kertaa kokeilematta.
Minkähän kokoinen tuo mininuppi on? Mahtuuko räkkiin? Onko tämä täysin sama vekotin kuin 2550 pienemmissä kuorissa? Kiitos etukäteen vastauksista.
Imper
10.03.2004 16:48:08

Anteeksi kulunut aihe! Nyt olisi kuitenkin jubilee 2553 mallin nuppi tyrkyllä. Sijainti on kuitenkin toisella paikkakunnalla ja myyjällä on niukat tiedot aiheesta, joten käännyn teidän puoleenne.
Voiko vekotinta käyttää ikään kuin kolmikanavaisena vahvistimena siten, että käyttäisi rhytm clip kytkintä kevyt ruttujen soittamiseen. Tämä helpottaisi setupin tekemistä kovasti, koska en tarvitsisi ainuttakaan purkkia vahvistimen inputin eteen, vaan voisin kytkeä efektiräkin pelkästään efektilenkkiin.

No mun mielestä toi rythm-clippi on aika käyttökelvoton. Itse en ole ainakaan sitä koskaan käyttänyt. Kun samalla gain-säätimellä pitäisi säätää kolme eri kanavaa, niin ei toimi. Puhtaat ja sen ison särön tosta saa suht helposti. Pieni ruttu purkista tai kitaran volapotikalla (itse suosimani keino).

Jalkakytkinmahdollisuutta ei ilmeisesti ole rhytm clipin päällekytkemiseen. Se lienee kuitenkin helppo modat(utta)a laittamalla kytkin releen taakse, vai onko? Saako nupin toimimaan soundillisesti tarkoittamallani tavalla. Olen joskus testannut combo-mallia ja mielestäni siitä sai asiallisen cleanin ja loistavan särön. Pikkusäröosasto jäi kuitenkin sillä kertaa kokeilematta.

Modaamisesta en tiedä, mutta en usko että Jubilee toimii sulla tossa käytössä kolmekanavaisena. Mun mielestä Jubilee on aika pitkälle yhden tosihyvän soundin peli. Kolmee soundia siitä ei samoilla säädöillä saa, kaksi kohtuuhyvää kylläkin eli puhdas ja rankempi särö.

Minkähän kokoinen tuo mininuppi on? Mahtuuko räkkiin? Onko tämä täysin sama vekotin kuin 2550 pienemmissä kuorissa? Kiitos etukäteen vastauksista.

Joo, toi 2553 on 25/50w pienessä koossa. 2550 ja 2555 on niitä "täysikokoisia" nuppeja. En usko että toi nuppi silti räkkiin mahtuu. Ei voi mahtua.

Painotan vielä, että ota huomioon että Jubileessa on vaan yks gain-nupikka, jolla säädetään kaikkien kanavien soundit. Tekee asiasta aika paljon vaikeempaa ja kompromisseihin on pakko tyytyä jos haluaa vehkeestä kolme soundia irti. Myös volume-tasot on toisinaan vähän vaikeita säätää kohilleen soundin muuttumatta.
Everyone is a per-son
juini
10.03.2004 17:02:19 (muokattu 10.03.2004 17:04:03)
Kiitoksia perusteellisesta selvityksestä,

Noin arvelinkin asian olevan! Eli jos vekotinta voisi käyttää kolmekanavaisena olisi varmaan joku siitä jossain jotain kirjoittanut. Vielä yksi lisäkysymys: saako jubileen puhtaalta kanavalta etuastesäröä ilman rhytm-clippiä, vai tarkoitatko vastauksessasi, että pääte pitää pistää kyykkyyn pikkuruttuja varten?

Muokattu:

Taisit kuitenkin tarkoittaa, että särökanava siistiytyy pikkurutuksi volumepotikalla. Itsekin suosin tätä tapaa!
D-Kay
10.03.2004 18:09:45

Mulla on toi 2553 myös. Mulla on aika hevisäröasetukset siinä ja kyllä se puhdas kanava säröytyy väkisinkin. Isoa säröä ja kristallipuhtaita ei samoilla asetuksilla tuosta saa.
Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2
lapio
11.03.2004 10:08:17

Mulla on toi 2553 myös. Mulla on aika hevisäröasetukset siinä ja kyllä se puhdas kanava säröytyy väkisinkin. Isoa säröä ja kristallipuhtaita ei samoilla asetuksilla tuosta saa.

Meikä pyöräyttää vaan tuota kitaran volaa pienemmälle niin ei säre tuo puhdas kanava. Sitten pitää sitä ison särön omaa volaa pienemmällä, niin taso pysyy kohillaan.
"These pretzels are making me thirsty!" -Cosmo Kramer
lexa53
11.03.2004 10:23:58
Mulla oli tuollainen 2550 nuppi muutaman vuoden, enkä koskaan käyttänyt rythm clippiä, se mielestäni korosti liikaa keskiääniä. Muuten oli mielestäni hyvä vahvistin, hyvä särö ja hyvä clean, kaiun puute oli ainoa miinus.
VooDoo Labin overdriveä käytin joskus tuollaisen kevyen särön aikaansaamiseksi.
juini
11.03.2004 17:41:22
Jees! Kyllä kait kahdella soundilla ja monipuolisella kitaralla pärjää jo pitkälle. Kokemus näyttää sitten, tarvitsenko lisäsäröttimiä.
Kalm
11.03.2004 19:59:15
Mulla on aika hevisäröasetukset siinä ja kyllä se puhdas kanava säröytyy väkisinkin. Isoa säröä ja kristallipuhtaita ei samoilla asetuksilla tuosta saa.

Näinhän se pentele tekee. Efektiä voi tosin laimentaa laittamalla mopompi "ensimmäinen" etuputki, jolloin puhdas pysyy pidempään puhtaana (eli gainia voi vääntää huoletta enemmän). Tuo luonnollisesti miedontaa aavistuksen myös etuasteen clippisäröä mutta sitä nyt on muutenkin liikaa ja tehokkaalla etuputkella ne viimeiset pykälät ovat joka tapauksessa huttua.

Muuten kanavien kesken joutuukin sitten tekemään säätökompromissejä elleivät soundimieltymykset ole aivan perverssillä pohjalla.

...ja "Rhythm clip" on mielestäni aika turha kapistus mutta muutamille kaulamikkisoundeille olen löytänyt hyvätkin asetukset (etenkin strato/singlecoil). Masteri ja Bass pitää vain olla tarpeeksi auki että soundi hieman pehmenee ja tukevoituu (itselläni on masteri käytännössä liimattuna sinne 6-8:n paikkeille) ja sitten gainia _vain_ sen verran että saa sopivan roson ja klangin.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
D-Kay
12.03.2004 11:15:53

Näinhän se pentele tekee. Efektiä voi tosin laimentaa laittamalla mopompi "ensimmäinen" etuputki, jolloin puhdas pysyy pidempään puhtaana (eli gainia voi vääntää huoletta enemmän). Tuo luonnollisesti miedontaa aavistuksen myös etuasteen clippisäröä mutta sitä nyt on muutenkin liikaa ja tehokkaalla etuputkella ne viimeiset pykälät ovat joka tapauksessa huttua.

Onko sulla miedompi etuasteputki? Millaisen olet pistänyt? Itsekkin olen jonkin aikaa ajatellut, että voisi moista kokeilla.
Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2
Jamminen
12.03.2004 11:51:20
Tein itse niin, että vaihdattaessa putkia ostin yhden AT-7:kan, joka on pienempigaininen. Kokeilin sitä eri paikkoihin, ja toden totta: koko vahvistin oli ihan erilainen, kun sen pisti ykkösputkeksi, eli takaapäin katottuna vasemmalle. Paljon puhtaampi vahvistin.

Harmi, että särökanava ei enää toiminut niin hyvin, niinpä kokeilin laittaa sitä myös muihin kohtiin, ja kyllä niilläkin eroa oli...loppujenlopuksi jätin sen siihen kohtaan, missä sain eniten säröä!

Tuon vahvistimen vahvuus on erinomainen high-gain särö ja hyvä rock-puhdas. Ei sitä pahasti metsään mene tuon ostaessa.

Niin ja kuten täällä on jo todettu, tuo rhytm clip on aika turha. Se tiputtaa volumea häiritsevästi.
Maybe nothing matters anyway...
juini
12.03.2004 15:22:08
...tuo rhytm clip on aika turha. Se tiputtaa volumea häiritsevästi.

Viimeistään tämä tehnee clipin kanssa pelaamisen turhan hankalaksi.
Imper
12.03.2004 16:35:35

Minä justiinsa putkitin ja biasoitin jubileeni Custom-Soundsilla: kokeilin siellä erilaisia ja eritehoisia etuasteputkia ja päädyin tollaseen pienigainiseen military-putkeen 5751. Vahvistin on nyt paljon kirkkaampi, paljon puhtaampi ja tarpeeksi ison särön saan edelleen säärökanavasta. Oli kyllä tuplasti kalliimpikin tuo etuasteputki, mutta kuulemma monin verroin pidempi ikäinenkin.

Todella tyytyväinen olen tuohon "uuteen" soundiin nyt ollut. Säröä kun voi aina boostata tarpeen tullen, mutta puhdasta ei mikään pelasta.
Everyone is a per-son
Kalm
12.03.2004 21:14:08
Onko sulla miedompi etuasteputki? Millaisen olet pistänyt? Itsekkin olen jonkin aikaa ajatellut, että voisi moista kokeilla.

Tällä hetkellä ei mitään radikaalia. Asensin vain miedoimman mitä noista kahdeksasta kotona olevasta 12ax7 putkesta löysin (12ax7WA, 12ax7LPS & ECC83M) eli WA:n.

Tarkoitus oli kyllä jossain vaiheessa haarukoida sitä ultimaattia etuveitikkaa, eli ratkaisua millä saa clean kanavalle riittävästi headroomia ja samalla myös lead-osaston toimimaan tasaisesti koko säätöalueella. (menisikin liian helpoksi jos olisi omat gaininamiskat kullekkin kanavalle)

Tuo Mr. Imperin mainitsema 5751 kuulosti aika passelilta!
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Henko
10.04.2004 16:37:33

Mullakin on toi Jubilee-nuppi. Koskus on tullut mietittyä että kai sen vois modauttaa niin että lisäis molemmille kanaville oman gain-potikan, vai? Tulin kuitenkin siihen päätökseen että pidän sen alkuperäisessä kuosissa.
Horrorpunk raikaa koviten
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)