Aihe: Electro harmonix - Bigmuff särö pedaali..?
1
Ed-Die
16.02.2003 14:58:26
Niin,
Onko kellään mitään kokemusta ko. särö pedaalista? Kertokaa kaikki mitä päähän tulee tästä.. En sit kaipaa tänne mitään semmosta kommenttia et mis lukee "Osta suosiolla Metal Zone.". Kiitos jo etukäteen.. :)
"I think that, whole thing is that sick!"
Faidros
16.02.2003 16:11:50
Polkaseppa kirjastoon ja etsi käsiisi Riffi 6/2001. Siinä on parin sivun juttu Big Muffista ja saman merkin Hot Tubesista. Kovasti tässä jutussa niitä kehuvat.
Maailmanloppu on lähempänä kuin koskaan aikaisemmin.
Mursuviiksi
16.02.2003 16:45:36
Itseltäni löytyy tuon Big Muffin Russia-versio, joten USA-versiosta kertokoon joku toinen.

Mielestäni Big Muff on parhaimmillaan todella hurja säröstin, joka sopii erittäin hyvin rankempaan rock-kaahailuun. Metallin soittoon se ei luultavasti ole paras vaihtoehto. Hillitymmillä säädöillä myös "blues henkiset" soittajatkin saavat tästä pedaalista luultavasti jotain irti. Ja sitten se Russia Big Muffin paras puoli: Hinta - (äänen)laatu. (Big Muffeissa on sitten myös soundillisia eroja eri yksilöiden välillä...tai ainakin minun ja yhden ystäväni Muffeissa oli)

Omasta Muffistani on kuitenkin mennyt jo hajoamaan tuo switch nappi, mutta se on (ainakin Harmony Centralin arvosteluiden mukaan) Russia Muffin yleinen ongelma. Mutta suosittelen silti lämpimästi tutustumaan tuotteeseen.

ps. Jos joku muuten tietää, että mistä noita vaihtajia saisi mahdollisesti ostettua niin heittäkäähän minuakin tällä tiedolla...
+7min
Blue Apocalypse
16.02.2003 17:03:50
Omasta Muffistani on kuitenkin mennyt jo hajoamaan tuo switch nappi, mutta se on (ainakin Harmony Centralin arvosteluiden mukaan) Russia Muffin yleinen ongelma. Mutta suosittelen silti lämpimästi tutustumaan tuotteeseen.

ps. Jos joku muuten tietää, että mistä noita vaihtajia saisi mahdollisesti ostettua niin heittäkäähän minuakin tällä tiedolla...

Sama. Meni kyllä takuun piikkiin. DPDT-kytkimiä saa vaikka Wahvarikellarista Tampereelta, mutta muualtakin varmasti, eivät ole mitään spesiaaliosia.
I have found some kind of temporary sanity in this shit blood and cum on my hands
Tomtom
16.02.2003 17:13:44
Mulla löytyy kanssa laudasta Russiaversio.Säröä kyllä piisaa, itse käytän sitä särönamiskaa todella säästeliäästi, eli raotan vaan vähäsen. Soundia voisi ehkä kuvailla semmoseksi paksuksi surinaksi, vähän fuzzin suuntaiseksi. Kaipaisin itse omaan käyttöön vähän terävyyttä soundiin, mutta en oo vielä oikein ehtiny pelailla sen kanssa tarpeeksi. Kertoivat muut että USA-versio olisi soundiltaan makoisampi ja pehmeämpi, mene ja tiedä.. mun kukkarolle Usa oli liian kallis. Venakkoia sanotaan soundiltaan raaemmaksi ja rustiikimmaksi. Kannattaa hakea vanhat kirjoitukset esiin, sieltä löytyy aika paljon tarinaa..
Mikko Kankaanpää
16.02.2003 18:01:50

Mulla on muutamia Carling DPDT jalkakytkimiä jäljellä. Ovat todella laadukkaita jalkakytkimiä. AIvan toista luokkaa kun yleisesti myytävät Miyama:n kytkimet.

Yst. terveisin,
Mikko Kankaanpää
http://www.bmelectronics.tk
Ed-Die
16.02.2003 21:13:19
Hmmmmm... Itse soittelen tosi paljon metallia ja lähemmin Sepulturaa Slayeriä Slipknottia ja samankaltaista. Broidi kehu mulle tota särö pedaalia, mut näillä sanoilla imtä sain täältä niin se ei käy tohon mun tyyliin. Broidi on ite "rokkari" niin varmaan siksi suisitteli tota.. Onko kenelläkään mitään ehdotuksia/ideoita miten saisin suht´koht halvalla hyvän "slipknotslayer" särön? Bossin Metal Zonea testailin ja siitä en saanut irti ku Panteraa vaan.. ^^
"I think that, whole thing is that sick!"
Tomtom
16.02.2003 21:41:30
No kannattaa nyt kuitenkin käydä tyyppäämässä Big Muffi ennenkuin hylkäät sen. Toi musa ei oo kyllä ihan mun juttu, eli välttämättä mä en hahmota sopivuutta just tohon..
Mursuviiksi
16.02.2003 21:41:36
Onko kenelläkään mitään ehdotuksia/ideoita miten saisin suht´koht halvalla hyvän "slipknotslayer" särön? Bossin Metal Zonea testailin ja siitä en saanut irti ku Panteraa vaan...

Kannattaisi ehkä aluksi käydä kokeilemassa Zoomin yksittäispolkimien sarjaa (Tri-Metal etc.). Ne ei ole ainakaan hirvittävän kalliita ja pikaisen testauksen jättämällä tuntumalla voin ainakin todeta, että ei ollut sellaisen "lelun" tuntuisia kuin Zoomin multipolkimet yleisesti ovat. Jos haluaa nipistää Zoomin hintaa vieläkin pienemmäksi, niin Thomannilla oli muistaakseni n. 50 euroa halvempaa kuin Suomen kaupoissa (tosin Thomannin hintaan voi tietysti lisätä postituskuluja, mutta kuitenkin...)
+7min
xxx
18.02.2003 17:03:02

Kannattaisi ehkä aluksi käydä kokeilemassa Zoomin yksittäispolkimien sarjaa (Tri-Metal etc.). Ne ei ole ainakaan hirvittävän kalliita ja pikaisen testauksen jättämällä tuntumalla voin ainakin todeta, että ei ollut sellaisen "lelun" tuntuisia kuin Zoomin multipolkimet yleisesti ovat. Jos haluaa nipistää Zoomin hintaa vieläkin pienemmäksi, niin Thomannilla oli muistaakseni n. 50 euroa halvempaa kuin Suomen kaupoissa (tosin Thomannin hintaan voi tietysti lisätä postituskuluja, mutta kuitenkin...)

Ostakaa minulta vähänkäytetty Tri Metal.
Tompsi
18.02.2003 17:52:57 (muokattu 18.02.2003 18:09:00)

Ostakaa minulta vähänkäytetty Tri Metal.

Saattaisin vaikka ostaakin, laita postia tulemaan... sähköpostiosoitteeni näet sieltä jostakin.
Marzi
22.02.2003 15:30:23

Hillitymmillä säädöillä myös "blues henkiset" soittajatkin saavat tästä pedaalista luultavasti jotain irti.

Instant Santana! :D
Pidän ääntä, olen. http://tommyhill.cjb.net
HannuS_88
14.04.2004 19:56:54
oon itte poppi ja jatzi meihi... ajattelin ostaa bigmuffin usa version poppi käyttöön...itse henkilökohtaisesti pidin jo bigmuffin russia versiosta mutta ajatelin panostaa wähän enemmän joten hankkisin USA version...
mutta jos on parempia poppi käyttöön ehdolla niin kertokaa...
PJS
14.04.2004 20:12:47

NO se riippuu tietysti ihan siitä että millasta poppia soitatte, itse en miellä Muffia kovinkaan popiksi, vaan pikemminkin haen sillä sellasta Alternative surrrrinaa.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
askomiko
14.04.2004 22:53:59
Big Muff on hauska sumutorvi josta ei saa mitään selvää.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Kossu
15.04.2004 08:35:02 (muokattu 15.04.2004 08:40:36)
NO se riippuu tietysti ihan siitä että millasta poppia soitatte, itse en miellä Muffia kovinkaan popiksi, vaan pikemminkin haen sillä sellasta Alternative surrrrinaa.

Toisaalta Big Muff on myös Carlos Santanan suosikkipedaali ja se on ällöpoppia jos mikä.

Big Muff on hauska sumutorvi josta ei saa mitään selvää.
Ei ole mikään selkeästi pörräävien ja kirkkaiden voimasointujen soittomiseen tarkoitettu peli - ei tosiaankaan. Sooloja, riffejä ja akordeja kyllä, ne soivat mainiosti, mutta Mel Bayn kirjasta löydetyt eksoottisemmat soinnut ja mielenkiintoiset käännökset kannattaa jättää soittamatta kun Big Muff on päällä - ne eivät kuulosta todellakaan hyvältä Muffilla ryyditettynä.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
BaariMikko
21.04.2004 23:29:25

Kertokaas nyt vielä eroista jenkkiläisen ja venäläisen version välillä, jookos?
"Only people can change the world"
-Yoko Ono
juici
22.04.2004 01:15:26

Big Muffista tulee ekana mieleen Mudhoney. Kuuntele niiden biisejä, siellä sitä Big Mufiia kuuluu. Jos ei sitä niin sitten Superfuzzia mutta se onkin jo eri pedaali.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)