Aihe: epäonnistunut ostos
1
kalle151
17.04.2004 23:42:57
juu eli nyt kyllä sylettää hiukan ku ostin tänää bossin ge-7 siinä toivossa että saisin vähän ja ehkä enemmänkin buustia niihi sooloihin ni ei se tuonu mitää volumee lisää muuta ku puhtaailla äänillä ja sitte säröillä se vaan lisäs vähä aina jotain kohinaa ku käänteli ja väänteli niitä vipuja et auttakee jos siinä sais vain vähän ääntä kovennettua ja muokattua mut pääasiana kovennus..pitää vielä tuskailla muutama päivä ja sitte katella jos eei toimi ni vaihtaa s.duncanin pickup boosteriin
kupteri
17.04.2004 23:45:06 (muokattu 17.04.2004 23:45:31)

Millainen sulla on pedaalien järjestys? Jos tuon laitoit säröpurkin eteen, niin se ei volaa nosta kuin puhtailla. Jos säröt tulee vahvistimen etuasteesta, niin sitten tuolle paras paikka olisi efektilooppi.

Lisäys: tuossa riittää boostia kyllä, se ei ole ongelma.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
KooAa
17.04.2004 23:51:02
Se ihan oikeenlaitimmainen vipu on see boost vipu, muut on niitä taajuspainotuksia. Kyllä mulla ainakin pelittää.
Da da sanoi nimismies ja tuli meidän bileisiin. -Popeda
kalle151
18.04.2004 00:06:25
no mulla on järjestys vahvistin särö(metal master) bossi ge-7 ja kitara pitää koikeilla eri järjestystä..nii ja jos joku jaksaa selittää ni mikä oikeestaan on toi efektilooppi?
LaXu
18.04.2004 00:59:50
Efektiluupilla voidaan sijoittaa efektejä etuasteen ja pääteasteen väliin. Näin esimerkiksi delay, reverb ja chorus efektit kuulostavat paremmilta, varsinkin säröillä soitettaessa, kun delay tms. lisätään särötettyyn soundiin eikä särötetä kitaran soundia ja delay-efektin luomaa soundia.

Kokeile laittaa EQ vahvistimesi efektiluuppiin mikäli siinä sellainen on. Vahvistimen FX Send jakista piuha efektin inputiin ja efektin outputista piuha vahvistimen FX Return jakkiin. FX send ja return saattavat olla eri nimillä vahvistimesta riippuen, esim. Preamp out, Poweramp in tms.
Kossu
19.04.2004 14:23:46 (muokattu 19.04.2004 14:32:10)
Jos sinulla on jo paljon ohjausta ja voimakkaasti säröytynyt soundi ei lisägaini ennen etuastetta tee muuta kuin lisää vahvistimen saturaatiota ja särö vain lisääntyy eikä volyymi nouse juuri lainkaan.

Jos tilanne on tuo ei se pick-up boosterikaan tuo lisää voimakkuutta.

Jos soitat voimakkaasti säröytyneellä soundilla ei mikään etuaste purkki jonka toimintaperiaate on gainin kasvattaminen nosta äänenvoimakkuutta muun bändin yli.

Muistakaa että ammattilaisbändeillä se on se ruma hippi siellä miksauspöydän takana joka saa soolot tulemaan kuin jumalan äänen muun bändin möykän ylle.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
JuSu
19.04.2004 14:32:30
no mulla on järjestys vahvistin särö(metal master) bossi ge-7 ja kitara pitää koikeilla eri järjestystä..nii ja jos joku jaksaa selittää ni mikä oikeestaan on toi efektilooppi?

EQ on väärässä paikassa, sen varmaan jo huomasitkin. Eli kitarasta päin katsottuna pitää olla kitara -> särö -> eq -> vahvistin.

JuSu
"You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!" "You eat pieces of shit for breakfast??" -Happy Gilmore
Locrian
19.04.2004 15:09:48
se ruma hippi siellä miksauspöydän takana.

Jumalauta!!!
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Quu
21.04.2004 09:59:31

Hei tuota, mites käy jos wahin laitan vahvarin efektilooppiin?
Nyt mulla on ollut järjestys: Kitara -> Wah -> Vahvistin.
Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e
Hanok
21.04.2004 10:04:21
Hei tuota, mites käy jos wahin laitan vahvarin efektilooppiin?
Nyt mulla on ollut järjestys: Kitara -> Wah -> Vahvistin.

Särölle ajetun etuasteen jälkeen wah-efekti on voimakkaampi, ja saattaa mennä yläpäässä jo aika korvia särkeväksi. Mutta testaa pois niin tiedät.
Quu
23.04.2004 18:21:06

Elikkäs wah ei kärsi eikä vahvistin, niinkö?
Että turvallista laittaa se sinne...
Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e
Jusstus
23.04.2004 19:40:22 (muokattu 23.04.2004 19:40:34)
Elikkäs wah ei kärsi eikä vahvistin, niinkö?
Että turvallista laittaa se sinne...

No kyllähän se turvallista on joka suhteessa. Ei siinä mikään mee rikki. Paitsi saundi, joka on kammottava, jos wahin tunget luuppiin. Mun mielestä wah tulee olla ennen säröjä. Mulla se on ekana ketjussa...
"These go to eleven.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)