Niskamies 25.04.2004 11:26:48 | |
---|
Elikkä mihin järjestykseen nää kannattais laittaa? -Morley Bad Horsie 2 wah -Boss SD-1 superoverdrive -Ibanez TS-7 Tubescreamer -Digitech Digiverb -Boss Ce-3 Chorus -Roland Chorus Echo RE-301 Varmaankin kaiut ja chorus looppiin? Ja sitten on sellanen ongelma että kokeilin chorusta loopissa, ja kun sen polkas päälle niin volume laski. Mikä olisi ratkaisu? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Zammy 25.04.2004 11:55:24 | |
---|
Ja sitten on sellanen ongelma että kokeilin chorusta loopissa, ja kun sen polkas päälle niin volume laski. Mikä olisi ratkaisu? Todennäköisesti toimii kuitenkin ihan hyvin ennen kitaran ja vahvistimen välissä? Jos toimii, niin silloin kannattaa käyttää siinä, ei chorus mitenkään oletusarvoisesti kuulu looppiin. Ja jos myös vahvarin ja kitaran välissä volume tippuu niin silloin lienee pedaalissa vikaa. |
Niskamies 25.04.2004 13:08:38 | |
---|
Todennäköisesti toimii kuitenkin ihan hyvin ennen kitaran ja vahvistimen välissä? Jos toimii, niin silloin kannattaa käyttää siinä, ei chorus mitenkään oletusarvoisesti kuulu looppiin. Ja jos myös vahvarin ja kitaran välissä volume tippuu niin silloin lienee pedaalissa vikaa. Kyllä se ihan hyvin toimii puhtaalla, mutta jos vahvarista pistää säröä, niin kamalalta kuulostaa. Pitää kokeilla uudestaan, jos vaikka efektiloopin volumella leikkis ja pistäis kunnon piuhat yms. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 25.04.2004 18:02:20 | |
---|
Sijoitteletteko yleensä loopin pedaalit samaan lautaan kun muutkin? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Cornflake 25.04.2004 19:19:15 | |
---|
Niskamies: Sijoitteletteko yleensä loopin pedaalit samaan lautaan kun muutkin? Eikös tuo ole ihan makuasia ja järjestelykysymys. Jos saat ne helposti pultattua ja piuhat vedettyä niin mikäettei. (Mä lähtisin ihan mutu-tuntumalta muuten liikkeelle ihan tuossa järjestyksessä missä ne aloitusviestiin heititkin. Ja kaikki skeban ja vaffarin väliin. Tai no, mutu ja mutu. Kitaristien settejä katsellessa on aika usein tuo wah-särö-chorus linja skeban jälkeen toiminut ok. Itse heittäisin vielä reverbi-osastolla vesilintua, mutta se onkin minun ongelmani;-) Lick my lovepump! |
mongoloidi 25.04.2004 19:34:13 | |
---|
Elikkä mihin järjestykseen nää kannattais laittaa? -Morley Bad Horsie 2 wah -Boss SD-1 superoverdrive -Ibanez TS-7 Tubescreamer -Digitech Digiverb -Boss Ce-3 Chorus -Roland Chorus Echo RE-301 Varmaankin kaiut ja chorus looppiin? Ja sitten on sellanen ongelma että kokeilin chorusta loopissa, ja kun sen polkas päälle niin volume laski. Mikä olisi ratkaisu? Kitara-->Wah-->CE-3 ja Roland Chorus echo....(ihan kumminpäin vaan)-->SD-1 ja TS-7(ihan kumminpäin vaan)-->vahvari ja sitten tuo Digiverbi looppiin. Olen ymmärtänyt,että yleensä nuo aikaan vaikuttavat efektit (delay,reverb...yms) toimii loopissa kaikkein parhaiten ja kaikki muut kannattaa laittaa kitaran ja vahvarin väliin. Sign here-->_____________ |
bubu 25.04.2004 19:39:33 | |
---|
Kitara-->Wah-->CE-3 ja Roland Chorus echo....(ihan kumminpäin vaan)-->SD-1 ja TS-7(ihan kumminpäin vaan)-->vahvari ja sitten tuo Digiverbi looppiin. Särötetty chorus kuullostaa kamalalta. Choruksen vaikutus katoaa lähes kokonaan siihen säröön. Mutta jos "choruksetat" (hieno sana) särön, se erottuu signaalista selkeästi. Wah alkuun ja reverb mielen mukaan viimeiseksi tai looppiin. Lyrics. Wasted time between solos. -Gibson Ad |
mongoloidi 25.04.2004 19:41:46 | |
---|
Särötetty chorus kuullostaa kamalalta. Choruksen vaikutus katoaa lähes kokonaan siihen säröön. Mutta jos "choruksetat" (hieno sana) särön, se erottuu signaalista selkeästi. Wah alkuun ja reverb mielen mukaan viimeiseksi tai looppiin. Kyllähän se kooruksen vaikutus vähän katoaa,mutta tuo taitaa olla vähän sellanen mielipidekysymys,kuka tykkää mistäkin.Kuitenkin Wahi alkuun ja reverbi looppiin tai viimeiseksi. Sign here-->_____________ |
Jucciz 25.04.2004 19:46:05 | |
---|
Elikkä mihin järjestykseen nää kannattais laittaa? Kitara -> Wah -> TS-7 -> SD-1 -> Vahvistin. Loput roskiin, järveen tai myyntiin torille. Jos sitä chorusta on pakko käyttää niin ehdottomasti vasta särön jälkeen, mutta mieluiten ei ollenkaan. :) Säröt voi olla tosinkin päin, kokeile itse. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Niskamies 25.04.2004 20:43:17 | |
---|
Kitara-->Wah-->CE-3 ja Roland Chorus echo....(ihan kumminpäin vaan)-->SD-1 ja TS-7(ihan kumminpäin vaan)-->vahvari ja sitten tuo Digiverbi looppiin. Olen ymmärtänyt,että yleensä nuo aikaan vaikuttavat efektit (delay,reverb...yms) toimii loopissa kaikkein parhaiten ja kaikki muut kannattaa laittaa kitaran ja vahvarin väliin. Öhh, toi chorus echohan on echo, eikös se pitäisi pistää looppiin? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Kapane 25.04.2004 21:57:11 (muokattu 25.04.2004 22:36:34) | |
---|
-Morley Bad Horsie 2 wah -Ibanez TS-7 Tubescreamer -Boss Ce-3 Chorus -Roland Chorus Echo RE-301 -Digitech Digiverb sd 1 hevonvihtaan. ts-7 ja joku mätönpi särö vaan vai otaks ashdownista ne säröt? Did they play that song where it's like RAWWWWW~!!!! and then it's like Buduhbuduhbuduhbuhduh! and then it's like AHHH!
-Heroin - about Slipknots giglist
[Kyllä Lähtee] |
mongoloidi 25.04.2004 22:38:15 | |
---|
Öhh, toi chorus echohan on echo, eikös se pitäisi pistää looppiin? Koita kummassa (loopissa vai kitaran ja vahvarin välissä) toimii paremmin. Se on makuasia. Sign here-->_____________ |
Jucciz 25.04.2004 22:49:52 | |
---|
sd 1 hevonvihtaan. ts-7 ja joku mätönpi särö vaan vai otaks ashdownista ne säröt? Siis, SD-1:hän on aikamme parhaita säröpedaaleja. Mättösäröt on amishevareille. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
mongoloidi 25.04.2004 22:52:35 | |
---|
Siis, SD-1:hän on aikamme parhaita säröpedaaleja. Totta.Parhaita Overdriveja mitä on tullu testattua. Mättösäröt on amishevareille. Ei saa yleistää. Sign here-->_____________ |
Kapane 25.04.2004 22:53:32 (muokattu 25.04.2004 23:04:24) | |
---|
Siis, SD-1:hän on aikamme parhaita säröpedaaleja. Mättösäröt on amishevareille. niin on mutta nyt kysyttiinkin mun mielipidettä. eli noin minä tekisin. sillä a) myöhempää mahdollista modausta varten ts-9 on helpompi muuttaa ts 808 muotoon, kuin boss sd-1 b) tykkään enemmän ite Tube screamereista kuin sd-1 vaikka sekin hyvä laitos on. mättö säröt ei kyllä tod. oo amis hevareille... Did they play that song where it's like RAWWWWW~!!!! and then it's like Buduhbuduhbuduhbuhduh! and then it's like AHHH!
-Heroin - about Slipknots giglist
[Kyllä Lähtee] |
Kossu 26.04.2004 09:33:38 (muokattu 26.04.2004 09:34:29) | |
---|
MInä laittaisin näin: -Morley Bad Horsie 2 wah -Ibanez TS-7 Tubescreamer -Boss SD-1 superoverdrive -Digitech Digiverb -Boss Ce-3 Chorus -Roland Chorus Echo RE-301 (efekti loopiin) Jos hankit Phaserin laita se SD-1:n ja Digverbin väliin. Jos hakit kompuran laita se ensimmäiseksi. Näissä jutuissa ei ole montaa ehdotonta totuutta, mutta kannattaa aloittaa eniten käytetyistä ja sitten kokeilla jos se oma soundi löytyisikin jollain muulla yhdistelmällä. Pari nyrkkisääntöä: Chorus kuulostaa yleensä parhaimmalta viimmeisenä. Jos särö on ennen Wah Wah:ia efekti on paljon rankempi ja jyrkempi mutta yleensä vähemmän käyttökelpoinen - mutta fuzz ennen wah wah:ia voi olla myös todella makea efekti. Kaiku säröjen jälkeen Jos käytössä on kompura se kannattaa kytkeä ensimmäiseksi. EQ säröjen jälkeen. Pedaalilauta kannattaa kasata vasta sitten kun kaikkia komponentteja on kokeiltu yhdessä ja järjestys on vakiintunut. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
BaariMikko 26.04.2004 13:18:05 (muokattu 26.04.2004 14:58:32) | |
---|
No entäs nämä, miten laittaisitte? Cry-Baby wah-wah E-H Big Muff Russia Marshall Guv'nor II E-H Bad Stone phaser Boss PH-2 Super Phaser Boss CE-5 Chorus Ensemble E-H Deluxe Memory Man Ibanez DDL20 Tuollaista roinaa tarjolla. Tai itse asiassa Muffin ja Memory Manin saan vissiin perjantaina hankittua, mutta ovat tulossa. EDIT: en itse asiassa ihan huvikseni kysele, lauta pitäisi saada tehtyä. "Only people can change the world" -Yoko Ono |
leather rebel 26.04.2004 13:37:16 | |
---|
Elikkä mihin järjestykseen nää kannattais laittaa? Kitara -> Wah -> TS-7 -> SD-1 -> Styrkka Luuppi : CE-3 -> RE-301 -> Digiverb ...Mutta miksi kaksi overdriveä? Luulis säröä riittävän yhdestä overdrivestä ja styrkasta? Ja sitten on sellanen ongelma että kokeilin chorusta loopissa, ja kun sen polkas päälle niin volume laski. Mikä olisi ratkaisu? Se on ihan tavallista choruksen kanssa. Käänteiset vaiheet kumoavat toisensa. Ei voi mitään. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Jucciz 26.04.2004 14:00:48 | |
---|
...Mutta miksi kaksi overdriveä? Luulis säröä riittävän yhdestä overdrivestä ja styrkasta? Heh, älä sit kurkkaa mun pedaalihässäkkää. Useampi säröpedaali mahdollistaa ennen kaikkea laajemman soundipaletin: Joku voisi pitää neljää säröpedaalia liikana, mutta ainakin omassa laudassani nuo kaikki tuottavat yksinään aivan erilaisen soundin ja yhdistelmät siihen päälle: tuloksena on monipuolisuutta (ja tarvittaessa melkoista steppailua). :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Niskamies 26.04.2004 14:53:01 | |
---|
Kitara -> Wah -> TS-7 -> SD-1 -> Styrkka Luuppi : CE-3 -> RE-301 -> Digiverb ...Mutta miksi kaksi overdriveä? Luulis säröä riittävän yhdestä overdrivestä ja styrkasta? Kun käytän siitä TS-7:sta sitä hot-modia, eli se on distortion. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |