Aihe: Jacksonin KV10X
1
Generic L
27.04.2004 18:21:45
Eli oon ollu vähän kiinnostunut tästä kitarasta.. Onko kellään kokemusta sanoa onko mistään kotosin?? Omistan itse Jacksonin RX10D:n eli samaa X-sarjahan on kyseessä.. Mut mää en oikein jaksa sitä floydin kanssa säätelemistä, KV10X:ssähän on kiinteä talla ja sitäpaitsi tone ja 24 nauhaa jota ei Randy mallista löydy.. En halua kalliimpaa V:tä, tämä riittää hyvin.. Pitää spaarata rahaa että saan joskus Gibsonin Explorerin =) Jos joku tietää tästä KV10X mallista jonkuverran niin kertokaahan et tiedän onko se ollenkaan hyvä.. Onko se muuten joku Kerry King malli tai mistä se "King" nimi tulee??
Ps: Jos joku haluaa ostaa sen RX10D:n niin se on myynnissä.. noin 380€ pyydän siitä, siinä ei ole mitään vikoja voin vaikka tuoda sen kotiin asti jos ostaja löytyy!
Antti1
27.04.2004 18:26:47
Jos olet ostamassa Gibsonia, niin eikö tuon "välikitaran" rahat kannattaisi säästää siihen? Sinuna jättäisin tuon King V:n ostamatta ja blokkaisin sen floikan vanhasta, jos se kerran on ainut huono puoli siinä. Ei kannata toimivaa pois vaihtaa.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Generic L
27.04.2004 18:43:14
No se kingi on hienompi kans mun mielestä... varsinki jos siinä on se cobalt blue swirl!!! Sitäpaitsi 24 frettiä hei!! Ja meinaatko että mun pitäis vaihtaa kiinteä talla siihen Rhoadsiin?? Miten se onnistuu?? Eikö se ois aika iso homma?? Ku siinä on se iso monttu jonka floydi jättää siihen... Sitäpaitsi en oikein muutenkaan tykkää siitä rhoadsista.... ehkä RR3 tai parempi ois enemmän mieleen mutta en ainakaan tästä omasta mallista tykkää.... Hyvä kitara se on mut ei mun mieleen.... Ja haluan omistaa V:n myös... siks en hanki Gibsonia heti... Ja jos myyn vanhan niin saan melkein saman summan jonka uusi KV10X maksaisi... Ja ei raha oo niin suuri pulma ku töissä kerran käyn...
Antti1
27.04.2004 18:51:24 (muokattu 27.04.2004 18:54:43)
Sitäpaitsi 24 frettiä hei!!

Harrastan myös itsekin sooloilua ylhäältä ja noiden kahden nauhan tuoma lisähyöty on jopa metallissakin lähes olematon. Kyllä 22 nauhaisella saa vielä ainakin kokosävelaskelen, tai puolitoistakin venytettyä sieltä ylhäältä. Ja omistan siis 22 ja 24 nauhaisen kitaran.

Ja meinaatko että mun pitäis vaihtaa kiinteä talla siihen Rhoadsiin?? Miten se onnistuu?? Eikö se ois aika iso homma?? Ku siinä on se iso monttu jonka floydi jättää siihen...

Ei pidä tallaa vaihtaa, blokkaat sen tallan vaan puupalikalla oikeaan asentoon ja ei ole enää floikasta haittaa. Ohjeet löytynee jostain noista kitaransäätö faq:sta.

Sitäpaitsi en oikein muutenkaan tykkää siitä rhoadsista.... ehkä RR3 tai parempi ois enemmän mieleen mutta en ainakaan tästä omasta mallista tykkää.... Hyvä kitara se on mut ei mun mieleen....

Mikä siinä on vikana, ulkonäkö? Eihän asia mulle kuulu, mutta sanon vielä kerran: hyvää ei kannata vaihtaa pois.

Ja haluan omistaa V:n myös... siks en hanki Gibsonia heti... Ja jos myyn vanhan niin saan melkein saman summan jonka uusi KV10X maksaisi... Ja ei raha oo niin suuri pulma ku töissä kerran käyn...

Mietippä: saat käytetystä uuden kitaran hinnan. Mikä tossa kuulostaa oudolta? Aikamoinen epäluottamus ainakin mulla tulisi vaihtaa kalliimpaa ja jo valmiiksi sisäänajettua keppiä halvempaan ja uudenkarheaan.

Ootko miettinyt ollenkaan ostavasi samalla rahalla jotain laadukkaampaa käytettyä?

EDIT: Ja vastaisuudessa kannattaa varmaan ostaa kerralla sellaisia kepukoita, joihin on sitten kanssa tyytyväinen. Vaikka kertahinta riipaiseekin hiukan, tulee pitemmän päälle halvemmaksi omistaa kaksikin kunnon keppiä, kuin vaihdella halpoja ritsoja jatkuvasti.
Generic L
27.04.2004 19:03:57
No siis RX10D ja KV10X on uusina prikulleen saman hintasia.... ja hintahan laskee siinä mun randyssä ku se on käytetty...... Ja jos blockaan floydin niin en voi tehdä mitään säätöjä.... siinä floydissa ei voi erikseen säätää kielien korkeutta... on pakko pudottaa koko tallaa pudottaakseen kieliä.... Ja en vaan pidä siitä RX10D:n tatsista.... En aikonut sitä mikskään ykköskitaraks hankkiakkaan...... siksi vähän halvempikin käy ja on nuo kitarat jo kohtuullisen hyviä... ei mitään squier mikkihiiri vehkeitä.... Pitää koittaa paljon erillaisia että löytää parhaimman mahdollisen!! Ei siinä hirveästi menetä jos käyttää kitaraa vaan puol vuotta, ei se hinta niin paljon laske... Mut saat vielä yrittää kehottaa minua parempaan vaihtoehtoon jos semmoisen tiedät....
Generic L
27.04.2004 19:07:06
Ja muuten se 24 nauhaa juttu oli vähän tsoukki mielessä =)
Kyllä se 22ki riittäis ihan hyvin... tosin stratojen 21 tuottaa jo vähän onkelmaa....
Off topic: Kuuntelen just nyt Steve Vai:n Tender surrender liveä, VOI JUMALAUTA KYLLÄ SE MIES ON SITTE PÄTEVÄ SOITTAJA!!! Tajutonta fiilistelyä ja mahtavaa tekniikkaa! Mut kaikki jotka on kuullu Steve Vai:ta tietää jo ton.... No piti vaan sanoa
Antti1
27.04.2004 19:13:41 (muokattu 27.04.2004 19:17:37)
Ja jos blockaan floydin niin en voi tehdä mitään säätöjä.... siinä floydissa ei voi erikseen säätää kielien korkeutta... on pakko pudottaa koko tallaa pudottaakseen kieliä....

Mitäs säätöjä et voi blokatulla tallalla tehdä, joita voisit kelluvalla tehdä? Tarviiko sun sitten laskea niitä kieliä vai?

Ja en vaan pidä siitä RX10D:n tatsista.... En aikonut sitä mikskään ykköskitaraks hankkiakkaan......

Epäilys muutamia halpoja Jaskoja koittaneena: ne on soittotuntumaltaan tod. näk. melkein identtiset. Vain rungon muoto on pikkuisen eri.

Pitää koittaa paljon erillaisia että löytää parhaimman mahdollisen!! Ei siinä hirveästi menetä jos käyttää kitaraa vaan puol vuotta, ei se hinta niin paljon laske... Mut saat vielä yrittää kehottaa minua parempaan vaihtoehtoon jos semmoisen tiedät....

Joo, kannattaa koittaa mahdollisimman monia. Kannattaa myös koittaa paria reilusti hintaluokan ulkopuolella olevaa kitaraa, jotta tietää mikä niistä sitten "parempia" tekee. Tuosta hinnan laskemisesta rohkenen kuitenkin olla hiukan eri mieltä. Hinta laskee samantien, kun lyöt rahat myyjän käteen.

Parempia vaihtoehtoja itselleni tietäisin, mutta en tiedä sopiiko ne sulle: käytetyt vanhat Fernandesit, Ibanez RG 5xx sarjan kepit (käytettyinä), 80-luvun Charvelit (etenkin San Dimas). Onko tuolla muodolla kauheasti väliä? Mitkä mallit noin niinkuin ulkonäöltään sua kiinnostaa?
Generic L
27.04.2004 19:29:24
No ei se V niin kauhean tärkeä oo.... Siks oon aatellu että se V sais olla vähän halvempi.... Suurin harmi on ku niissä ei oikein tahdo yltää korkeimmille nauhoille oikein millään ku se body tulee eteen.... Stratomallissa tietenki eri juttu...
Eli explorer on aivan ehdoton hanke.... Oon Gibsonin voodoo Exploreria testannu ja se oli aivan helvetin mahtava!!! Mutta niitähän ei tehdä enää... Eli oon ajatellu 76 reissue exploreria white cream värillä, vähän sillee James Hetfield kasari tyyliä... ja sit oon meinannu hankkia jonku strato mallin, kenties Jacksonin DKMG:n, jonku Fenderin ja muitapa en nyt keksi... ehkä Blade.... ehdotuksia stratomalleista? Ja se floydi haittaa eniten varmaan koska virettä ei voi vaihdella mut se blockkaaminen taitaa korjata senki... Ja kyllä kielien korkeutta mun pitäis saada joka kieli erikseen säädellä että se ois mahdollisimman optimaalista soittaa sillä....
Eli olen ajatellut että omistaisin kolme kitaraa: Explorerin (hyvän), hyvän straton ja ok V:n... mut se V ei oo niin välttämätön... Haluaisin semmosen pitää vaan koska V on niin ROCK!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)