HeavyMan 07.05.2004 22:06:11 | |
---|
Eli nyt kun aloin ihan tosissaan äänitellä koneella omia kappaleita niin ei enää tuo soundi mikä oli ennen niin nyt riitä. Eli nauhottelin näin: Kitara-->boss od-20-->tietokone. Mikähän laite tuohon väliin pitäisi hommata että saisi paremman soundin? Ja toinen kysymys. Kuinka paljon äänikortin laatu vaikuttaa lopputulokseen? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
askomiko 07.05.2004 22:13:46 | |
---|
Jätä ne laitteet pois ni paranoo. Imutat tuon: http://www.simulanalog.org/GSuite.zip Ja jonkun ohjelman joka tajuaa VST-plugeja, vaikkapa monesta tutun Kristalin. Parempi setti kuin kalliitkaan direct-laitteet. Jos siis mikrofoni on poissuljettu vaihtoehto. |
rockitsb 07.05.2004 22:17:20 | |
---|
Olenko oikeassa että tuo on jonkinlainen säröpedaali? Nehän ei yleensä suoraan koneeseen vedettynä toimi kovinkaan hyvin. Joku multiefekti/etuaste olisi aika hyvä tämmöseen, POD ja mitä noita nyt on, vahvistinmallinnukset siis aika tärkeitä koneelle äänitettäessä. "Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne |
HeavyMan 07.05.2004 22:22:59 | |
---|
Kyllä mulla on mikrofoni ja hyvä onkin mutta vahvistin taas ei ole mitään parasta laatua joten sillä ei saa hyviä soundeja...pitänee kahtoa jos sitä tässä kesän aikana ostas uuden. Jos mikillä äänittää niin olisko hyvä olla koneen ja mikin välissä mikseri? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
toxic 07.05.2004 22:23:14 (muokattu 07.05.2004 22:24:27) | |
---|
Kuinka paljon äänikortin laatu vaikuttaa lopputulokseen? Paljon, minun äänikortilla ei tule kuin sellasta paska suttua. Laitan vaikka ääninäytteen (wanhan :D) Ei ku en laitakkaan. Ei löydy mitään kunnollista, perkele. No, mä selitän. Huonolla kortilla saat sellasta suttusta paskaa. Riittääkö? Kyllä mulla on mikrofoni ja hyvä onkin mutta vahvistin taas ei ole mitään parasta laatua joten sillä ei saa hyviä soundeja...pitänee kahtoa jos sitä tässä kesän aikana ostas uuden. Jos mikillä äänittää niin olisko hyvä olla koneen ja mikin välissä mikseri? Minun tietääkseni koneeseen saa sellasia miksereitä, siis netistä. Ja osta sellane shure 47 tai jokin sellanen, ainakin aika moni on kehunut sitä. |
HeavyMan 07.05.2004 22:37:55 | |
---|
Joo pitänee ostaa uus äänikortti kun asensin tuon guitarsuitin niin rupes särkemään ääntä aika paljon. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
Joees 07.05.2004 22:44:37 | |
---|
Minun tietääkseni koneeseen saa sellasia miksereitä, siis netistä. Ja osta sellane shure 47 tai jokin sellanen, ainakin aika moni on kehunut sitä. Shure 57? Eikös se ole noille instrumenteille?
Groooove is in heart! |
toxic 07.05.2004 22:46:17 (muokattu 07.05.2004 22:46:43) | |
---|
Shure 57? Eikös se ole noille instrumenteille? Niin, en tarkoittanut että se olisi mikseri, koneessa oleva ainakaan :D Siis toi shure 57 on mikrofoni vahvareille. Ja tietokoneeseen voi hakea mikserin netistä. Kaksi eri asiaa. Edit: Huomaa tossa mun (ylemmässä) kommentissa sana "ja" |
askomiko 07.05.2004 22:46:47 (muokattu 07.05.2004 22:47:02) | |
---|
Voi herrasiunaa, tässä threadissa on sekavinta tekstiä since ranskan vallankumous. Elikä, saitko guitar suiten toimimaan? Sehän kuulostaa loistavalta, eikä siinä pienet säröt sisääntullessa haittaa, kun säröä muutenkin haetaan. |
Joees 07.05.2004 22:47:45 | |
---|
Juujuu, mutta sulla luki shure 47? Vai missaanko kuumehöyryissäni jotakin? Groooove is in heart! |
toxic 07.05.2004 22:48:33 | |
---|
Juujuu, mutta sulla luki shure 47? Vai missaanko kuumehöyryissäni jotakin? Lue tarkkaan toi mun juttu. Siinähän on "shure 47 tai jokin sellane" tai jotain sinnepäin :D |
Joees 07.05.2004 22:51:28 | |
---|
Nojuu... Mut juu, kai se tuo 57 kuitenkin on se mitä on kehuttu. 58 taitaa toimia paremmin laulussa? Groooove is in heart! |
HeavyMan 07.05.2004 22:51:41 | |
---|
Voi herrasiunaa, tässä threadissa on sekavinta tekstiä since ranskan vallankumous. Elikä, saitko guitar suiten toimimaan? Sehän kuulostaa loistavalta, eikä siinä pienet säröt sisääntullessa haittaa, kun säröä muutenkin haetaan. joo sain toimimaan..se toimii ihan hyvin kun kuuluu vain yksi raita ,mutta sitten kun toinen raita alkaa kuulua ääni rupeaa rätisemään ikävästi. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
Joees 07.05.2004 22:54:17 | |
---|
Voi herrasiunaa, tässä threadissa on sekavinta tekstiä since ranskan vallankumous. Elikä, saitko guitar suiten toimimaan? Sehän kuulostaa loistavalta, eikä siinä pienet säröt sisääntullessa haittaa, kun säröä muutenkin haetaan. Hee, pitäisi varmaan pitää turpansa kiinni kun kuumehöyryissä laskee menemään. Vaan jotta pahoittelen jos olen sekoillut. Groooove is in heart! |
HeavyMan 07.05.2004 22:56:11 | |
---|
Riittäskö joku sound blaster kotinauhotteluun? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
toxic 07.05.2004 22:59:16 | |
---|
Riittäskö joku sound blaster kotinauhotteluun? EI! Ainakaan mulla, ihan kauheeta paskaa se syötää ulos. Osta joku uus, ei ne kovin kalliita voi olla. Vai voiko? |
Reptile 07.05.2004 23:01:13 | |
---|
Mites, onko toi Kristal helppo käyttää? Löps löps! |
Volle 07.05.2004 23:45:24 | |
---|
Mites, onko toi Kristal helppo käyttää? En osaa oikein sanoa, kun vertailukohtia muista ohjelmista mulla ei paria enempää ole. Omasta mielestäni se on ihan helppokäyttöinen ja looginen. Nam. |
blöö 08.05.2004 00:03:26 (muokattu 08.05.2004 00:07:27) | |
---|
Kitara/basso->DI-box->putkimikkietunen->äänikortti, siinä mun käyttämä laitteisto. Sitten joku "mallinnusohjelma" kuten askomikon mainitsema simulanalog. Soundblasterista sanoisin että ei kiitos. Itelläni on M-audion audiophile. DI-boxi pois ja mikki kiinni niin voi äänittää laulut. Metalristi. |
outo_O 08.05.2004 00:16:48 | |
---|
EI! Ainakaan mulla, ihan kauheeta paskaa se syötää ulos. Osta joku uus, ei ne kovin kalliita voi olla. Vai voiko? En tiiä miten tän sanois mutta, Toxic sulta ei tule ikinä mitään järkevää sanottavaa ja tässäkin oot sekottanut asiat ihan päin persettä taas kerran.. Miten sä edes luulet saavas hyvät saundit pelkällä säröpedaalilla ja äänikortilla? Ei sillä äänikortilla nyt niin paljon ole väliä onko se soundblaster vai joku kalliimpi.. Noi erot on kumminki tosi pieniä jos alkaa esim puhtaalla särkeä.. Ole kiltti ja älä puhu jos et tiedä mistään mitään, ei pahalla. En tiiä onko muita häirinnyt toi sun "auttaminen" mut sulla menee pahasti ohi kaikesta.. Ja kaiken lisäksi tiedät, että et tiedä mitään, ja silti postaat ja lopussa pyydät anteeksi tyyliin "sori en niiq tiiä mitään, tajusitteko?" Jos epäilet, että kirjotit huonosti, niin käytä aikaa sen tekstin muovaamiseen, äläkä sekottele asioita enempää kun ne vois olla. Mut toho VST plugini juttuun, kuis se oikein laitetaan toimimaan tossa Kristalissa? Asensin kristalin ja hain VST plugit, pitääkö ne olla samassa kansiossa vai? Pieni startti tälle hommalle. Kiitos että sain avautua, ei vedetä paljokasveja nenään.. Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |