Aihe: Emg aktiivi/passiivi?
1
Twist
30.05.2004 14:02:02 (muokattu 30.05.2004 14:02:31)
Mä olen ihan ulapalla näistä mikeistä. Jossain aiheessa luki että aktiiviin tarvii patterin!? tarviiko passiiviin? ja jos tilaa vaikka esim. kitaran missä on EMG-HZ H-4 pickups? tai Emg 81/85 mitä kaikkee niitä nyt onkaan? Auttakaa tietämätöntä.
Oh Fuck..
Lego
30.05.2004 14:05:20 (muokattu 30.05.2004 14:05:51)
Mä olen ihan ulapalla näistä mikeistä. Jossain aiheessa luki että aktiiviin tarvii patterin!? tarviiko passiiviin? ja jos tilaa vaikka esim. kitaran missä on EMG-HZ H-4 pickups? tai Emg 81/85 mitä kaikkee niitä nyt onkaan? Auttakaa tietämätöntä.

HZ H-4 on passiivi eli ei patteria (mulla on espissä tommoset) 81/85 ovat aktiiveja joiden pikkuvahvistin tarvitsee 9 Voltin nepparipatterin. Taitaa "vaihtoväli" olla 3000 tuntia tjsp. Passiiviin ei tarvitse patteria mutta aktiiviin tarvii, pähkinänkuoressa.

Ja typoja..
•••••
agentti
30.05.2004 14:05:41
aktiiviin tarvii ja passiiviin ei
"Tällä naamalla voi vain kusta muuntajaan" -Metallityöläinen | MEKKALA #7 Kyllä Esa osaa.
Twist
30.05.2004 14:08:36
Kiitoksia =)
Mutta mistä passiiveista saa hyvän hevi saundin? jos noin voi sanoa? vai onko ne EMG-HZ H-4 pickups just perfektot siihen hommaan?
Oh Fuck..
Lego
30.05.2004 14:09:45
Kiitoksia =)
Mutta mistä passiiveista saa hyvän hevi saundin? jos noin voi sanoa? vai onko ne EMG-HZ H-4 pickups just perfektot siihen hommaan?

Minä ainakin olen tykännyt noista H-4:sista hevihommissa. Ilmeisesti niiden pitäisi vastata aktiivipuolelta 81:siä.
•••••
ReBeat
30.05.2004 14:17:24

Tähän yhteyteen saa kai mainita, että joskus passiivimikkien yhteyteen on laitettu aktiivinen sävynsäätöelektroniikka, joka tarvii patterin. Esim. Blade merkkisissä kitaroissa on passiivimikit ja aktiivinen VSC-elektroniikka. Fenderin Eric Clapton signaturessa on passiivimikit ja aktiivinen MID-boost. EMG:ltä löytyy aktiivisia sävynsäätimiä (tarvitsevat siis patterin), jotka voi asentaa vaikka Harley Bentoniin.
Tekemällä ei synny musiikkia.
toxic
30.05.2004 14:52:00
En halua aloittaa uutta topcia, joten kysyn teiltä mikki nörteiltä!

Eihän toi 81 oo NIIN tehokas kuin kaikki väittävät. nehän on jotain 10Kohmetta. ? ? ?"?!"?€?
Dr. Muff
30.05.2004 15:13:54
Eihän toi 81 oo NIIN tehokas kuin kaikki väittävät. nehän on jotain 10KOhmia

Vaihtovirtavastus on 10KOhmia. Kuvaa lähinnä kelassa olevan käämin pituutta (toki riippuu käämin muistakin ominaisuuksista). Tokihan on niin, että pidemmällä käämillä on enemmän pinta-alaa johon jännite indusoituu, mutta ulostulevan signaalin voimakkuuteen vaikuttaa suuresti magneettikentän voimakkuus, mikä on taas riippuvainen magneetista.

EMG81 on aktiivimikrofoni eli siinä on itsessään vahvistinpiiri joka vahvistaa signaalia jolloin voidaan käyttää vähemmän käämilankaa ja heikompia magneetteja. Pienempi string-pull ja kirkkaampi soundi. Suoraan vaihtovirtavastuksesta ei voi käypäsiä vertailuja tehon puolesta tehdä paitsi silloin kun kyseessä on samanlaisesta käämilagasta tehdyt, samanlaisella magneetilla olevat mikrofonit.

Sähkö ei ole koskaan ollut mun juttu, että jos joku paremmin tietää niin antaa tulla.
Pink Floyd on hyvää.
Twist
30.05.2004 15:14:35
Kelailin sellasta ku tossa Esp KH_202 on noi EMG-HZ H-4 pickups. Siinä olis hyvä vaihtoehto seuraavaks kitaraks. Enpä taida rupee erikseen ostelemaan osia ja uutta kitaraa, muuten palais paljon rahaa ja sitte taas sais odotella millos ne rahat takas tulee. Vaan ostaa suoraan Kirkin signaturen, muutenkin hienopeli. Ellei jollain ole jotain toista ehdotusta?
Oh Fuck..
toxic
30.05.2004 15:15:45 (muokattu 30.05.2004 15:17:21)

Sähkö ei ole koskaan ollut mun juttu, että jos joku paremmin tietää niin antaa tulla.

Ei se mitään, sait kummiskin plussan.

Edit: Joo tota noinnii. Liittyykö toi Kohmi(?) määrä paljokin säröytymiseen?
Olli S.
30.05.2004 15:26:20

Ei se mitään, sait kummiskin plussan.

Edit: Joo tota noinnii. Liittyykö toi Kohmi(?) määrä paljokin säröytymiseen?

Periaatteesa ei, koska se kuvaa vain, paljonko mikki vastustaa virran kulkua. Tuo luku syntyy tosin niin monen asian summana ja vaikuttaa niin moneen asiaan, että varmasti se jotenkin, mutta vertailuja eri mikkien välillä pelkästään tuolla arvolla ei pysty tekemään.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
Shaft
30.05.2004 15:33:20
Periaatteesa ei, koska se kuvaa vain, paljonko mikki vastustaa virran kulkua. Tuo luku syntyy tosin niin monen asian summana ja vaikuttaa niin moneen asiaan, että varmasti se jotenkin, mutta vertailuja eri mikkien välillä pelkästään tuolla arvolla ei pysty tekemään.

Lukema riippuu siitä, kuinka paljon mikissä on käämiä. Tämän perusteella ei voida vetää suoraa johtopäätöstä mikin ulostulosta, mutta peukalosääntönä korkeampi resistanssi merkitsee kuumempaa mikkiä. Aktiivimikit eivät ole tässä suhteessa myöskään vertailukelpoisia passiivisten versioiden kanssa. Resistanssi ei tässä tapauksessa kerro juuri mitään mikin ulostulosta.
Invader
30.05.2004 18:51:53
Resistanssi ei tässä tapauksessa kerro juuri mitään mikin ulostulosta.

Mutta ulostulon jännitetaso kertonee. EMG:t pukkaa yli voltin ulos, kun taas erittäin tujuna pidetty Dimarzion X2N antaa "vain" 510 mV eli 0,51V.
Tai sitten ei...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)