Lauri666 30.05.2004 00:03:14 | |
---|
Eli tänään hain jo kauan odotettuani Peaveyn 5150 II:n. No laiton johdot kiinni kuten pitää ohmit 4.. kaappiin kiinni. Power päälle hetken lämmitys n. 3 min ja sitten stand by. No mitään ei kuulunut, no ajattelin että ei tämä nyt rikki voi olla, tein vain jotain väärin. Vaikka pahasti epäilen sitä sillä ei tämä ensinmäinen putkinuppi ole. No sitten powerit pois ja hetken päästä uudestaan power päälle ja lämmitykset hetken kauemmin. Eikä mitään. No sitten kolmas kerta se toden sanoo, nyt tuli ääntä. Soiton lopetettuani virrat pois ja niin edespäin. No sitten muutaman tunnin päästä taas sama homma. Missä mättää? Kun powerit laittaa päälle kolmessa pääteaste putkessa on ylhäällä keltainen valo, mutta yhdessä vähän himmeämpi. Stand byn jälkeen jokaisessa palaa sininen valo kuten normaalisti. Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki) |
toxic 30.05.2004 00:04:50 | |
---|
Kun powerit laittaa päälle kolmessa pääteaste putkessa on ylhäällä keltainen valo, mutta yhdessä vähän himmeämpi. Stand byn jälkeen jokaisessa palaa sininen valo kuten normaalisti. En tiedä putki nupeista paskaakaan, mutta epäilen että siinä putkessa on jotain vikaa. Kulunut tai sitten viallinen. Miks mä ees kirjotan tänne ku en tiiä paskaakaan. |
kimple87 30.05.2004 00:12:27 (muokattu 30.05.2004 00:12:36) | |
---|
Eli tänään hain jo kauan odotettuani Peaveyn 5150 II:n. No laiton johdot kiinni kuten pitää ohmit 4.. kaappiin kiinni. Power päälle hetken lämmitys n. 3 min ja sitten stand by. No mitään ei kuulunut, no ajattelin että ei tämä nyt rikki voi olla, tein vain jotain väärin. Vaikka pahasti epäilen sitä sillä ei tämä ensinmäinen putkinuppi ole. No sitten powerit pois ja hetken päästä uudestaan power päälle ja lämmitykset hetken kauemmin. Eikä mitään. No sitten kolmas kerta se toden sanoo, nyt tuli ääntä. Soiton lopetettuani virrat pois ja niin edespäin. No sitten muutaman tunnin päästä taas sama homma. Missä mättää? Kun powerit laittaa päälle kolmessa pääteaste putkessa on ylhäällä keltainen valo, mutta yhdessä vähän himmeämpi. Stand byn jälkeen jokaisessa palaa sininen valo kuten normaalisti. voisko nupista jotkut kohdat olla asennettu huonosti , tai kolvattu huonosti??? "Tämä on pieni nuotti ihmiselle, mutta suuri tilu ihmiskunnalle." |
Ben_D 30.05.2004 01:39:23 | |
---|
Mulla on vähän samaa ongelmaa. Joudun välillä laittaan vahvarini päälle/pois 10 kertaa ennenkun putket alkaa hehkuun. Toisinaan ne lähtee sitten laakista päälle. Oliskohan kylmäjuotoksissa jotain vikaa? |
Niskamies 30.05.2004 10:11:21 | |
---|
Jos mä olisin sä, kiikuttaisin Peaveyn vahvistintohtorille. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Lauri666 30.05.2004 10:51:17 | |
---|
Joo kyllä se on pakko viedä takasin tuonne liikkeeseen, harmittaa vaan että heti tuli jotain. No matka on ~100km. Tietysti mun säkällä, tarvitsee jonkunsortin USA osan ja 2kk tilaus aika.. jihaa.. :/ Kiitos kaikille vastanneille. Kerron sitten tohtorin jälkeen mitä oli vialla. Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki) |
Eemil 30.05.2004 11:29:45 | |
---|
Kannattaa kokeilla irroittaa putket yksi kerrallaan ja asettaa ne takaisin kunnolla. aika usein olen kuullut että tehtaalta tullessaan voi yksi putki olla huonosti kiinni. |
skebajaba 30.05.2004 13:15:49 | |
---|
Kannattaa kokeilla irroittaa putket yksi kerrallaan ja asettaa ne takaisin kunnolla. aika usein olen kuullut että tehtaalta tullessaan voi yksi putki olla huonosti kiinni. jeps, tuota kandee kokeilla, samoin voit etusteen putkien paikkaa kokeilla vaihtaa keskenään josko auttaisi. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Lauri666 30.05.2004 17:18:32 | |
---|
Noniin mysteeri ratkesi, eli putki oli pikkuisen löysällä, joka piti kiristää. Kiitos avusta. Nyt pelittää :) Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki) |
Eemil 30.05.2004 20:44:45 | |
---|
Noniin mysteeri ratkesi, eli putki oli pikkuisen löysällä, joka piti kiristää. Kiitos avusta. Nyt pelittää :) Pakko: Arvasin! :) |
Ben_D 30.05.2004 22:36:13 | |
---|
Mulla on vähän samaa ongelmaa. Joudun välillä laittaan vahvarini päälle/pois 10 kertaa ennenkun putket alkaa hehkuun. Toisinaan ne lähtee sitten laakista päälle. Oliskohan kylmäjuotoksissa jotain vikaa? Mulla toimii taas kerran normaalisti 5150. Ihme laitteita nämä vahvistimet ;) |
saturnzreturn 30.05.2004 22:53:30 | |
---|
Oliskohan kylmäjuotoksissa jotain vikaa? kyllä, kylmäjuotoksissa on yleensä vikaa.. my wallet's fat and so is my head |
Ben_D 31.05.2004 08:33:45 (muokattu 31.05.2004 08:34:21) | |
---|
kyllä, kylmäjuotoksissa on yleensä vikaa.. Tarkoittaen mitä?? Mä en tajua hevonpaskaa näistä laitteista. Vahvistin on mulla ihan vaan sen takia, että saan jotain ääntä tuleen pihalle kaapista ;) |
Kitaravirtuaali 31.05.2004 08:44:41 | |
---|
Tarkoittaen mitä?? Mä en tajua hevonpaskaa näistä laitteista. Vahvistin on mulla ihan vaan sen takia, että saan jotain ääntä tuleen pihalle kaapista ;) Sitä vain että kylmäjuotos on yleensäkin juuri se viallinen juotos. Kylmäjuotos on siis sellainen, jossa lämpöä ei ole ollut jossain välissä tarpeeksi, jolloin tina jää mattaharmaaksi palloksi. Kontakti on tällöin huono, ja saattaapi pätkiä jos toimii ollenkaan. Paskaakos tässä. |
Ben_D 31.05.2004 09:44:14 | |
---|
Sitä vain että kylmäjuotos on yleensäkin juuri se viallinen juotos. Kylmäjuotos on siis sellainen, jossa lämpöä ei ole ollut jossain välissä tarpeeksi, jolloin tina jää mattaharmaaksi palloksi. Kontakti on tällöin huono, ja saattaapi pätkiä jos toimii ollenkaan. Ok. Täytyy seurata, miten toi vessa toimii. Pari viikkoa sitten näitä käynnistymisongelmia oli, mutta nyt näyttäis siis toimivan normaalisti. |
Henko 31.05.2004 14:10:34 | |
---|
Tarkoittaen mitä?? Mä en tajua hevonpaskaa näistä laitteista. Vahvistin on mulla ihan vaan sen takia, että saan jotain ääntä tuleen pihalle kaapista ;) Toi on ihan riittävä motiivi vahvistimelle, mutta ei siitä haittaakaan oo jos niiden sielunelämä joskus käy tutuksi :) Horror Sweet Horror. |
Ben_D 31.05.2004 14:28:39 | |
---|
Toi on ihan riittävä motiivi vahvistimelle, mutta ei siitä haittaakaan oo jos niiden sielunelämä joskus käy tutuksi :) Sen verran mä tajuan, mikä on etu -ja pääteaste, mutta tosta elektroniikasta mulla ei ole mitään tietoa. En ole ikinä esim. vaihtanut mikkejä kitaraani tms. Katson, että on parempi kun ammattimiehet tekevät asiat kerrasta oikein ja mä keskityn vaan soittamiseen. |
Henko 31.05.2004 22:21:17 | |
---|
Sen verran mä tajuan, mikä on etu -ja pääteaste, mutta tosta elektroniikasta mulla ei ole mitään tietoa. En ole ikinä esim. vaihtanut mikkejä kitaraani tms. Katson, että on parempi kun ammattimiehet tekevät asiat kerrasta oikein ja mä keskityn vaan soittamiseen. Eipä oo tullut itekään rassailtua, mutta oon kattonu vierestä ja miettiny noita teoriapuolen juttuja. Jossain välissä tuli sitten hokattua mm. soundiin vaikuttavia tekijöitä. Mutta muuten noi sähköjutut on mulle salatieteitä. Horror Sweet Horror. |