Twist 29.05.2004 20:17:39 | |
---|
Tällästä kyselisin, vaihteeksi. Missäs päin Helsingissä olis halvin maalaus tai luotettavin maalaus!? Kun ne maalaa rungon, maalaako ne myös lavan jos niin haluaa? Kiitos vastauksista etukäteen! Oh Fuck.. |
dragon 29.05.2004 21:31:58 | |
---|
Maalaa ite! Ei ole vaikeaa. Mulla on just samanlainen projekti meneillään. Kunnolla vaan hiot ja pistät pohjamaalit ja maalit ja lakat. |
trih 30.05.2004 14:38:32 (muokattu 30.05.2004 14:40:35) | |
---|
Viimeksi kun kyselin maalaushintoja niin taisi olla 400-500 euroa kitaramaalarilla. Jos on joku tosi laatukeppi niin kyllähän silloin kannattaa maksaa. Joku ei-kitaramaalari voi roiskasta halvemmalla luulisin. EDIT: Käy kysymässä esim musamaailmasta tai vastaavasta liikkeestä joiden kautta saa huoltoja ja customkeppejä. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Jimi 30.05.2004 14:54:51 | |
---|
500? Voi hitto ku on kallista. Oisin halunnu maalauttaa sunburst mut taitaa jäädä vaan haaveeks. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
toxic 30.05.2004 14:56:22 | |
---|
500? Voi hitto ku on kallista. Oisin halunnu maalauttaa sunburst mut taitaa jäädä vaan haaveeks. Siis sunburstiksi? Kallista, kallista... |
Jimi 30.05.2004 15:04:15 | |
---|
YHYY... Voi paaska. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
kalkkuna 30.05.2004 15:21:09 | |
---|
No en voi millään ymmärtää miten jonkun kitaran maalauttaminen voi maksaa 400-500 euroa. Jollekkin automaalarille kun heittää muutaman kympin, niin eiköhän homma ole siinä. Jos sulla tietenkin on joku -53 telecasteri (ja olet niin tyhmä että haluat maalata sen uudelleen) niin kai siitä maalauksesta voi maksaa sen 500e. Mutta vaikka mustasta valkoiseksi maalaaminen, ei sen pitäisi paljoa maksaa. En tiedä missä hitossa maalauttaminen voi maksaa 500e. |
Explorer 30.05.2004 17:16:45 | |
---|
Maalauttaminen on helvetin kallista siitä syystä, että siinä menee kitaran pintakäsittely totaalisesti uusiksi. Ei siinä oteta vaan kaupan hyllyltä sopivan väristä sprayta ja vartissa maalata, vaan hommaan kuuluu paljon eri vaiheita. Aluksi hiotaan vanhat lakat ja maalit veke. Sen jälkeen laitetaan useita kerroksia pohjalakkaa, hiotaan niitä tarvittaessa, seuraavaksi varsinainen maalaus, ja sen jälkeen jälleen useita lakkakerroksia. Sitten alkaa armoton hiominen, jonka jälkeen lopuksi kiillotus. Homma ottaa paljon aikaa, ja siksi maksaa useita satoja euroja, ja jälki on sitten ensiluokkaista. Jos riittää että kitarassa on suttuinen ja epätasainen mattapinta, niin siitä vaan viemään keppi sille halvimmalle automaalarille. Rust in peace. |
Twist 30.05.2004 17:22:27 | |
---|
oho..asian tuntia...hyvä juttu..mutta kuitenkin kallista =D Oh Fuck.. |
trih 30.05.2004 17:23:38 | |
---|
Täytyy huomioida, että ei varmaan maalareilla ole pienemmät tuntipalkat kuin kitaramikkien vaihtajilla. Jokuhan sanoi mikkien vaihdon maksavan jossain jopa 100 euroa ja siinä puhutaan tosiaan 30 minuutin hommasta. Maalaaminen taasen vie helkutisti enemmän aikaa ja vaivaa. Ja maalien hinnat siihen päälle sitten... "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Jimi 30.05.2004 19:30:26 | |
---|
Vähänkö on kallista vaihtaa mikkei. Mut onneks mun faija osaa nää hommat ni ei tarvii maksella mitää hulluuksia. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Spez 30.05.2004 19:45:23 | |
---|
Mut onneks mun faija osaa nää hommat ni ei tarvii maksella mitää hulluuksia. Vielä helpommalla pääsee, kun osaa itse. Jason Becker. |
kimurantti1 30.05.2004 21:14:08 | |
---|
Maalaa ite! Ei ole vaikeaa. Mulla on just samanlainen projekti meneillään. Kunnolla vaan hiot ja pistät pohjamaalit ja maalit ja lakat. Ei todellakaan kannata koittaa itse jos ei ole ennen tehnyt=) Vink, vink... On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
Aman 31.05.2004 11:57:31 | |
---|
Ei todellakaan kannata koittaa itse jos ei ole ennen tehnyt=) Vink, vink... Niin, kyllä sitten joskus koittaa se hetki jolloin maalaa sen kitaran ensimmäisen kerran vaikka on jo ennen sen tehnyt... :) "Raskaana heavyyn!" |
pihinen 31.05.2004 12:00:20 | |
---|
Mulla makso aikoinaan Ibanez DX:n maalaus 60 mk. Ja kyseessä oli tosiaan automaalari ja väri oli musta eikä laadussa ollut huomauttamista. Tosin se keppi oli jo elämää nähnytkin, joten pääasia oli vain saada se musta väri pintaan. Joku sunburst on vähän asia erikseen. Miten kuuro kuulisi sanoman?
Miten sokea löytäisi sanojan?
Miten mykkä vastaisi sanoilla?
Miten pimeys väistyisi runolla? |