Aihe: Kitarat vaihtoon, Gibson tilalle.
1 2
Nixzar
07.06.2004 13:40:57
Eli tarkoituksena on lähitulevaisuudessa luopua heviritsoista ja hankkia Gibsonin les paul. Ajattelin malleja Classic tai Studio. Kumman valitsisit itse? Nyt haluaisin käyttäjien kommentteja kyseisistä kitaroista ja muutenkin vapaata keskustelua aiheesta. Thomanin hinnat on jo tarkistettu mutta paljonkohan nuo maksavat suomessa? Heitteleekö hinta paljonkin kitaran viimeistelyn mukaan? Nämähän ovat hyvinkin pitkälti makuasioita, mutta kumpaakaan keppiä en ole päässyt testaamaan koska paikallinen musiikkiliike myy vain Squiereita.
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
Rot Gut
07.06.2004 13:52:58 (muokattu 07.06.2004 13:56:55)
www.suomalainen-soitinkauppa.fi
Tuolla on lespoja. Onhan nuo jonkin verran kalliimpia kuin Thomannin.
EDIT:Ainakin Top Sound Oy:ssä on Classikkia ja Studiota.
Mitä tähän pitäisi???
Da Make
07.06.2004 13:54:20
Asenne on tiheänä ilmassa että oikein meille asti tuoksuu!
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
Mrezzye
07.06.2004 15:12:33

En ainakaan studiota ostaisi. Jos sen on pakko olla Gibson, niin Custom tai Standard ovat hyviä, Classicista en osaa sanoa. Jos ei riitä rahat kunnon Gibsoniin, niin älä nyt mitään Studiota mene ostamaan, vaan sitten vaikka Tokain Love Rock, joka on halvempi ja parempi.
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
Nixzar
07.06.2004 15:16:10
NoCo
07.06.2004 15:21:43
Elä hyvä ihminen mene Gibsonia hankkimaan.
Tein (teen) juuri samoin kuin sinä kaik muut menee mutta yksi jää. Niin kuin torilla näkyy.

Eräässä helsingin soitinliikkeessä on käyt. Heritage 150 joka on Gibsonin vanhojen partojen rakentama, maali takaa bodystä kulunut mutta...hinta on halavempi kuin classici/stankku gibsoni. Soi aika varmasti keskivertoa paremmin. Mikit on duncanit ainakin talla, virittimet paremmat. kokeilin tuota yksilöä akustisesti ja ihastuin. Löysin vain yksityiseltä samanlaisen...

Studio G. oli tumppu. Etippäs googlella tuolla hakusanalla nii löydät paikan, kait.

Gibsoni menee helpommin kaupaksi, vaikuttaako se sitten ostoon. Mitäs tästä mieltä.
Nixzar
07.06.2004 15:36:20
Tähän väliin että kitaran ostan Kouvolasta sitten kun on sen aika. Siellä on tutulla liike josta tulee alennusta vehkeisiin aikalailla.
p130
07.06.2004 15:55:54

Jos ei riitä rahat kunnon Gibsoniin, niin älä nyt mitään Studiota mene ostamaan, vaan sitten vaikka Tokain Love Rock, joka on halvempi ja parempi.

Reunalistojen legendaarinen vaikutus sustainiin ja ylämiddleen... No, onhan siinä se muutaman millin paksuusero kannessa...

No, minulta löytyy Studio, Standard ja japsiTokai. Studio niistä on paras soitin, tosin huonoja eivät ole kaksi muutakaan. Yksilöerot noissa ovat paljon suurempia kuin eri mallien erot, aina kannattaa vertailla ja yrittää kuunnella objektiivisesti mikä soi parhaiten tai tuntuu parhaalta kädessä.

Jos eroa ei muuten löydy niin sitten halvin tai ulkonäöltään eniten miellyttävä...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen

HUUDA TOKAI STRATOA!
fox
07.06.2004 15:57:34

vaikka Tokain Love Rock, joka on halvempi ja parempi.

Jos löytyy hyvä vanhempi Studio niin se kannattaa ennen mitään keskivertokopiota ostaa. Melkein samoissa hintaluokissakin pyörivät. Kyllähän Tokait varsin verrattomia kopioita ovat, ei siinä mitään, mutta joku Fenix tai Fernandes SuperGrade ovat aivan yhtä hyviä. Eikä siinä sinänsä mitään ihmeellistä, todennäköisesti samasta tehtaastakin ovat maailmalle putkahtaneet. Kuten myös Grecot, Burnyt saati Orvillet. Mutta kysymyshän oli nyt Gibsonista, kuitenkin, joten järkähtämättä seison sanojeni takana, olen nähnyt todella hyviä Studioita (tosin näissä uudemmissa myös jokusen säätöjä ja fiksausta kaipaavan) ja periaatteessahan Studio on Standard ilman reunalistoja ja muuta eye candya. Fortunekin yhteen -95 Studioon oli kovin tykästyny, kun sitä kokeili.
kupteri
07.06.2004 16:59:25

En ainakaan studiota ostaisi. Jos sen on pakko olla Gibson, niin Custom tai Standard ovat hyviä, Classicista en osaa sanoa.

Classic on hyvin samanlainen kuin Standard. Otelautamerkit vihertää (se on jollekkin puristille heti turn down) ja mikit on avoimet ja keraamiset (tosin itte vaihdoin ne Duncaneihin, kun JB:hen olin tykästynyt jo aiemmin ja sitä rataa - bändikaveri on tosin täysin onnellinen mukana tulleiden kanssa). Eli jos nuo ei haittaa, niin muuten eroja juurikaan ei ole (kuin sitten yksilötasolla toki). Sokkotestissä ei varmaan moni kovempikaan kitaristi soundista ja tuntumasta (jos on samanlainen kaula, ne kun noissa Standardeissa vaihtelee eri vuosina) tietäisi onko Stankku vai Klasari :-)

Top-Soundista ja Kitarapajalta noita ainakin saa ja ihan miellyttävään sopuhintaan.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Olli S.
07.06.2004 18:50:59

Käy testaamassa molempia malleja. Studion kaulan muoto on vaihdellut aikojen kuluessa, kun taas Classicissa on ohut 60's slim taper. Yhtä Studiota olen soitellut useamman tunnin muutamana eri päivänä, ja ainakin minulle jäi hyvä maku suuhun. Vaikka kielet olivat vanhat ja korkealla, niin soittotuntuma oli kevyt ja muutenkin kitara soi hyvin. Siinä mallissa oli minusta kaula vähän ohuempi kuin Love Rockeissa, ja ainakin minun käteen se istui paremmin.

Onhan Tokai tietenkin hienon näköinen koristuksineen, mutta itse taipuisin noista Studioon ja kaikkein mieluiten vaihtoehdoistasi siihen Classiciin. Se on kuitenkin sitten jo "aito" Les Paul ja uskoisin, että ainakin omaan käteen sopisi se Slim Taper. Pitäisi itsekin käydä testailemassa ihan mielenkiinnosta.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
Juha86
07.06.2004 19:25:17
Btw, sopiiko les paul parhaiten minkälaisen musan soittoon? Kun oon soitellut ibanezin stagestarilla ja nyt on les paul (tokai) kiikarissa, mut mä soitan musaa jossa pitäis saada hyvät säröt ja puhtaat äänet, joten sopiiko les paul tähän? Les paul on tyylikkäin, mut sitäkin tärkeämpää on että kitara on valittu käyttötarkoituksen perusteella oikein.
~totuus ei pala tulessakaan~
LaXu
07.06.2004 19:38:52
Btw, sopiiko les paul parhaiten minkälaisen musan soittoon? Kun oon soitellut ibanezin stagestarilla ja nyt on les paul (tokai) kiikarissa, mut mä soitan musaa jossa pitäis saada hyvät säröt ja puhtaat äänet, joten sopiiko les paul tähän? Les paul on tyylikkäin, mut sitäkin tärkeämpää on että kitara on valittu käyttötarkoituksen perusteella oikein.

Kyllä LP on mun suosikki nimenomaan särösoundeilla. Puhtaissa mua miellyttää stratot ja puoliakustiset tahi onttokoppaiset kepukat enemmän, mutta kyllä siitä LP:stakin ihan hyviä puhtaita saa taiottua esiin. Kuitenkin säröpuolella Les Paul on omimmillaan.
madu
07.06.2004 19:54:05
Uudet studiot on hyvin vaihtelevalaatuisia ja muutama testaamani ovat olleet aika ritsoja. Oma 95 vuosimallin studio on vieläkin paras kitara jonka olen omistanut ja monta Gibsonia on testattu. Kannattaa metsästellä hyvää yksilöä ja unohtaa ennakkoluulot. Tokait on myös tsekkaamisen arvoisia, varsinkin japskimallit duncaneilla maustettuna eli ns. seymorized mallit.
Nixzar
08.06.2004 10:48:11
Kiitos vastauksista. Enköhän mä tuohon Classiciin päädy =)
mathias
08.06.2004 16:20:57
Nyt näyttäisi olevan torilla nätti valkoinen Gibsonin LP Studio. Siitä tinkaamaan.

http://muusikoiden.net/tori/?id=1#28359
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
Fortune
08.06.2004 16:54:16
Nyt näyttäisi olevan torilla nätti valkoinen Gibsonin LP Studio. Siitä tinkaamaan.

http://muusikoiden.net/tori/?id=1#28359

Ovh 1500e?

Missäköhän ulottuvuudessa tuokin myyjä elää :)

800 eurosta alaspäin lähdetään.
mathias
08.06.2004 17:32:01
Missäköhän ulottuvuudessa tuokin myyjä elää :)

800 eurosta alaspäin lähdetään.

Niin, tinkaamisvaraa on kyllä näköjään jätetty. Mutta nimenomaan tuo Alpine White on kyllä niin kaunis, että.... Huh.
skebajaba
08.06.2004 17:34:53
ite mietin kanssa tällä hetkellä kun sain duuniakin pidemmäksi aikaa uuden kitaran ostoa...ajatteli gibsonin classiccia luultavasti...kyselin kitarapajalta kun kävin ja sano heti että kunhan oon ostamassa niin tekee mulle kunnon tarjouksen siitä, joten jätän thomannit pois laskuista(oisin jättänyt kyllä muutenkin kun on kallis vehje kyseessä)....tuli kyl nyt vähän paha paikka. ostaakko kaverilta volvo PV toiselta kaverilta volvo amazon, vaiko gibsoni=)...
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
mathias
08.06.2004 17:36:32
tuli kyl nyt vähän paha paikka. ostaakko kaverilta volvo PV toiselta kaverilta volvo amazon, vaiko gibsoni=)...

No jos noista täytyisi valita, niin ehdottomasti se Gibson. Siitä on hyötyä tulevaisuudessakin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)