Aihe: Floyd Rose ja Pro Edge
1
Kitaristi87
11.06.2004 23:03:50
Tervehdys! Olen ostamassa uutta sähkökitaraa, mutta en tiedä sähkökitaroista juuri mitään. Jokin Ibanezin RG- tai SA-sarjan kitara olisi tähtäimessä.

Joten voisiko joku valaista minua hieman näissä tallajutuissa, eli että mitä nämä Floyd Rose ja Pro Edge tallat tarkalleen ottaen ovat?

Kiitoksia!
vale
11.06.2004 23:24:14
Pienen neuvon antaisin aloittelijalle. Älä osta floikallista kitaraa ensimmäiseksi kitaraksi, sillä sen kanssa menee aikaa säätämiseen todella kauan ja jos sitä ei kunnolla säädä se ei pidä virettä. Lisäksi voit keskittyä kiinteä tallaisella kitaralla kaikkeen harjoituksiin paljon luontevammin kun ei tarvitse joka kerta käydä lävitse floikan viritys-sessioita, jotka vie aina jonkin verran aikaa. Myöhemmin kun homma alkaa olla hanskassa voit ostaa sen kiinteä tallaisen kitaran rinnalle floikallisen ja opetella sitten kampeamista.

Haulla löydät varmasti paljon tietoa floikista ja Edgeistä.

Yleensä saat kohtuu hyvän kiinteä tallaisen kitaran sopivaaan hintaan, joka pitää vireen ja on mukava soittaa.
Vastaava floikka skeba maksaa yleensä enemmän, ja halpoihin vehkeisiin on yleensä jotain laittoa tiedossa.
Rock n' Roll is the only way to DIE
vale
11.06.2004 23:25:25 (muokattu 11.06.2004 23:26:01)
Anteeksi, luin teksin väärin, et ollutkaan ostamassa ensimmäistä kitaraa...
Kitaristi87
11.06.2004 23:36:45
Kokemusta on akustisella soitettuna klassisen 3/3 ja kotona soittelen sähkistä Squierin Stratokopiolla. Ja tarvis saada parempi sähkis.

Budjetti jotain 1200e, ja mieli tekis kammellista sähkista ja sitä kautta on tullu ihmeteltyä noita Floyd Rosee ja Pro Edge.
Mimmosta suosittelisitte? Olen avoinna tarjouksille!
LaXu
11.06.2004 23:42:17 (muokattu 11.06.2004 23:45:35)
Tuolla rahalla saa vaikka mitä, katsasta nyt ainakin aluksi Ibanezin lisäksi Jacksonin ja ESP:n mallistot. Floyd Rose talloja katsellessa kannattaa pitää mielessä, että Schallerin valmistama Original Floyd Rose ja Gotohin Ibanezille valmistamat Edge, Lo-Pro Edge, Double Edge ja Edge Pro tallat ovat laadukkaimpia markkinoilla olevia floikkia. Jos mainitaan, että kitarassa on lisensoitu Floyd Rose talla, voi se olla ihan mitä vaan..joko hyvin toimiva malli tai sitten silkkaa paskaa, joka ei pidä hyvin säädettynäkään virettä. Myös Ibanezin vanhoissa halvemmissa RG-malleissa (mallinumero alle 5xx) käytettyä Lo-TRS-tallaa kannattaa välttää kuin ruttoa.

Kannattaa tosissaan käydä testaamassa noita floikkakeppejä kaupassa ja ennen kaikkea miettiä, että tarvitseeko sitä floikkaa oikeasti. Minä totesin, etten tee sillä juuri mitään, joten RG:ni floikkatalla on vain tiellä ja aiheuttaa ylimääräistä päänvaivaa kieliä vaihtaessa.
vale
11.06.2004 23:44:55
jos kerta kampi täytyy olla, mä suosittelisin Jotain ibanezin RG:tä jossa on edge -talla.

Tuohon budjettiin saa jo todella hyviä kitaroita käytettyinä. Muusikoiden.net:in torilta löytää vaikka mitä hyvään hintaan, kun vain jaksaa etsiä.

Mutta kampi vehkeissä itse katselisin noita ibanezin RG:itä. RG5XX -> on loistavia. alle 500-sarjalaiset ritsoja enempi tai vähempi. Kitaraa älä kuitenkaan koskaan osta sokkona, vaan testaa kunnolla ja hartaasti. :)
vale
11.06.2004 23:46:54
niin ja tuolla budjetilla saa jo loistavia kiinteä tallaisia kitaroita, kuten tokain tai Gibsonin les paulit.
ShadowWalker
12.06.2004 11:26:43

Minä taas ehdottaisin ESP-LTD kitaroita - nimittäin 1200€:lla saa kepin jossa on originaali floikka ja neck-thru kaula! Kyllä ainakin mulle kelpais, mutta sehän on niitä makuasioita
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)